1508-12

آقای مجید: من یک دختر 29 ساله هستم و بتازگی از ایران به امریکا آمده ام در ایران مدرک فوق دیپلم داشتم و در امریکا دوست دارم به دانشکده داروسازی وارد شویم لطفا شرایط آن را برای من توضیح بدهید.
با تشکر- از کالیفرنیا
خانم محترم: با تشکر از شما، راه دور و درازی را در پیش دارید و نه چندان ساده تا به هدف خود برسید.
شما باید اول از یک کالج 2 ساله شروع کنید و با تصمیم وارد شدن به دانشکده داروسازی، بعد از گذراندن 60واحد به دانشگاه چهارساله باید خود را منتقل کنید و لیسانس خود را در رشته هایی مانند Biology و Chemistry با نمرات خوب به پایان رسانید و لیسانس خود را دریافت کنید و بعد از آن باید به دانشکده های داروسازی اقدام کنید که در کالیفرنیا تعداد آنها بیشتر از 7 یا 8 دانشکده معتبر نمی باشد.
البته متقاضی برای این دانشکده ها بسیار زیاد می باشد و بهترین ها را قبول میکند و مصاحبه آخر بسیار مهم می باشد.
موفق باشید

1508-13

***

آقای مجید: من و همسرم به دوران بازنشستگی نزدیک می شویم وآرزو داریم یک روز بتوانیم تمام امریکا را ببینیم و مسافرت کنیم به نظر شما بهترین راه برای این آرزوی ما چه میباشد و چگونه آن را انجام دهیم.
باتشکر: محمد وفریده از کالیفرنیا
آقای محمد و خانم فریده: چه تصمیم و آرزوی خوبی در سر دارید و مطمئن هستم که به آن خواهید رسید برای اینکه کار بسیار مشکلی نیست اگر خود را از قبل آماده کنید.
« لطفا به نکات زیر توجه فرمائید»
1- از یک سال قبل خود را برای این سفر دور و دراز آموزش بدهید.
2- از سازمان AAA کمک بگیرید اگر عضو هستید.
3- از نظر جغرافیایی و تاریخی خود را با امریکا تعلیم بدهید و بخوانید.
4- با جاده های امریکا آشنا شوید و نوع استفاده از آنها .
5-خواندن نقشه بسیار مهم میباشد.
6- با آداب و رسوم و زندگی مردم امریکا درایالت های مختلف آشنا باشید
7- خرید یک موتورهوم را در دستورکار خود بگذارید.
8- مسافرت با قطار سراسری هم می تواند قابل اجرا باشد.
9- از نظر سلامتی و داشتن بیمه درمانی خود را آماده کنید.
10- مسیر مسافرت را انتخاب و روی آن بررسی کنید.
سفرخوش

1508-14

***

آقای مجید: ما از طریق تلویزین با شما آشنا هستیم و جدیدا مقالات در مجله جوانان، ما در ایران زندگی می کنیم و یک زن و شوهر با دو فرزند خردسال. به زودی ما به امریکا مهاجرت خواهیم کرد یعنی در عرض 6 ماه آینده وتصمیم داریم در لوس آنجلس و حومه زندگی کنیم لطفا ما را به محل خوب برای زندگی که دارای مدرسه های خوب هم باشد راهنمایی کنید با یک دنیا تشکر.
از ایران – تهران
خانم و آقای محترم: به شهر فرشتگان در آتیه نزدیک خوش آمدید امیدوارم قبل از مهاجرت برنامه های خود را به خوبی انجام بدهید و آماده زندگی – کار- مدرسه – درآمد ودیگر مشکل باشید.
لوس آنجلس و حومه آن بسیار بزرگ میباشد و جمعیت بسیار زیاد و زندگی در محل ها و شهرهای اطراف لوس آنجلس ربط به درآمد و پول شما دارد و هزینه شما.
اکثر شهرهای اورنج کانتی بسیار خوب و مناسب برای زندگی و مدرسه بچه ها میباشد که البته خارج از شهر لوس آنجلس میباشد و با آب و هوای خوب شهرهایی مانند سانتا مانیکا وهم وست لیک و Thousand Oaks در غرب سان فرناندو ولی در ونچورا کانتی هم توصیه میشود.
لطفا با یک مسئول فروش وخرید منازل مسکونی با توصیه دوستانتان مشاوره کنید.
موفق باشید

1508-15

***

آقای مجید: چند ماه پیش به علت بیماری و عمل کوچک به بیمارستان منتقل شدم و خوشبختانه به خیر گذشت و سلامت هستم ولی چون بیمه نداشتم، بیمارستان یک صورت حساب بزرگی برایم فرستاده است و من درآمد زیادی ندارم به نظر شما چگونه با این مسئله باید روبرو شوم.
با تشکر – از کالیفرنیا
با تشکر از شما و خوشحال هستم که حالت خوب میباشد. به نظر من با بیمارستان و قسمت حسابداری آن مستقیما صحبت کنید وآن را به تاخیر نیاندازید و به آنها از وضع خود بگوئید و درآمد خود و یک برنامه قسط بندی با آنها هرچه زودتر انجام دهید تا به سازمان های دریافت بدهکاری منتقل نشده و از این طریق به کردیت شما لطمه ای نخورد.
صحبت کردن با بیمارستان و توضیح وضع خود و قسط بندی آن عقیده بهتری میباشد. لطفا به نامه ها وتلفن های بیمارستان جواب بدهید ولی قبل از هر موردی هم میتوانید با یک مسئول در این نوع کارها و یا یک وکیل صحبت کنید.
موفق باشید

1508-16

1508-17