1512-21

آقای مجید: لطفا در مورد سایت YouTube و پیدایش آن توضیح بدهید.
با تشکر از آریزونا- محسن
آقای محسن: این کمپانی که یک سایت اینترنتی ویدیویی میباشد بوسیله 3 نفر که درکمپانی PayPal کار میکردند اختراع شد و در سال 2005 شروع به کار کرد و مرکز اصلی این سازمان در San Bruno در شمال کالیفرنیا میباشد.
در سال 2006 این سایت به مبلغ 1.65 میلیارد دلار توسط کمپانی Google خریداری شد.
3 کارمند شرکت PayPal که YouTube را شروع کردند Steve Chen- Chad Hurley و Jawad Karim نام دارند و از دانشگاه Indiana و Illinois فارغ التحصیل شده اند.
ودر آخرین گزارش اقتصادی از طرف CNNحدس زده میشود که درآمدYouTube تا سال 2020 به 20 میلیارد دلار برسد.
موفق باشید

1512-16

***

آقای مجید:من و همسرم به چند جشن و پارتی برای فارغ التحصیلی فرزندان دوستانمان دعوت شده ایم چه از دبیرستان و چه از دانشگاه.
لطفا در مورد هدیه و اندازه آن برای ما و دیگران توضیح بدهید.
با تشکر: فریده و محسن از کالیفرنیا
خانم فریده و آقای محسن: شرکت در جشن های فارغ التحصیلی برای فرزندان دوستان و آشنایان بسیار لذت بخش میباشد و همیشه توصیه میشودکه با هدیه همراه باشد.
اصولا فارغ التحصیلان دبیرستان و دانشگاهی بدلیل اینکه هنوز مشغول کار نمیباشند و درآمدی ندارند بهتر است که برای هدیه از پول نقد استفاده کنیم و یا Gift Card(کارت های هدیه).
اندازه هدیه و ارزش آن بستگی به بودجه شما دارد. بطور میانگین 50دلار برای این امر مناسب میباشد که توصیه میشود با یک کارت تبریک همراه باشد.
موفق باشید.

1512-17

***

آقای مجید:من وهمسرم 10 سال است که ازدواج کرده ایم و صاحب یک پسر 5ساله میباشیم و در کالیفرنیا زندگی می کنیم اخیرا پسرما به من و همسرم فشار می آورد که یک سگ بیاوریم وهمیشه افسوس میخوردکه چرا ما صاحب سگ نیستیم ولی من و همسرم زیاد راضی نیستیم. لطفا نظر خودتان و همچنین چه نوع سگ برای ما مناسب میباشد، ما در یک خانه شخصی 3 اتاق خوابه زندگی می کنیم.
با تشکر از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: آوردن سگ بعنوان قسمتی از زندگی شما تصمیم بزرگی میباشد و مسئولیت های خود را هم دارد، همراه با خرج آن. و باید آماده باشید برای نگهداری ازحیوان خانگی خود، من هم زیاد با این موضوع و آوردن سگ راحت نبودم تا اینکه به درخواست همسرم 15 سال پیش این کار را انجام دادیم وبعد از مدتی اولین سگ خانه ما مثل عضوی از خانواده ما شد و همه ما علاقه زیادی به او پیدا کردیم. اگر تصمیم گرفتید این کار را انجام بدهید، مطمئن باشید که لذت و خوشحالی هم برای شما و فرزندتان به منزل خواهد آورد، ولی چند نکته را بدانید که بهتر است که از سگ های جثه کوچک انتخاب کنید و آنهایی که موهایشان نمی ریزد(البته تصمیم با شما میباشد)، فراموش نکنید که سگ ها حیواناتی هستند که دوست دارند نزدیک به صاحبان خود باشند و شب ها در داخل خانه بخوابند.
و ضمنا دکتر وواکسن های آنها مهم میباشد و تمام افراد خانواده باید در امر راه بردن سگ شراکت داشته باشند و فراموش نکنید که درموقع مسافرت برای خانواده باید کسی را داشته باشید تا از سگ شما مواظبت و مراقبت کند.
موفق باشید

1512-18

***

آقای مجید: من وهمسرم صاحب یک دختر 28 ساله هستیم و حدود 2 سال است که به امریکا مهاجرت کرده ایم او لیسانس خود را در ایران گرفته است و بتازگی برای استخدام با یک شرکت وقت مصاحبه دارد. من وهمسرم خیلی نگران این مصاحبه میباشیم، چون دختر ما بسیار کم رو و خجالتی می باشد. لطفا ما را کمک کنید که او را کمک کنیم برای یک مصاحبه خوب.
با تشکر- از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: خیلی ممنون که این سئوال را کردید، مصاحبه برای کار بسیار مهم میباشد و اگر آنها از دختر شما درخواست برای مصاحبه کرده اند باید امیدوار بود که اگر مصاحبه خود را خوب انجام دهد، شانس او برای استخدام بیشتر خواهد شد.
برای روز مصاحبه به نکات زیر توجه فرمائید
1- لباس مناسب برای مصاحبه
2- به موقع رسیدن به محل مصاحبه- نه خیلی زود و نه با تاخیر.
3- با سابقه و اطلاعات شرکت آشنا باشید.
4- اسم مصاحبه گر را بدانید
5- یک کپی از رزومه خود را همراه داشته باشید
6- از بدو ورود با همه مهربان باشید
7- از آرایش زیاد بپرهیزید
8- طلا و جواهرات زیاد استفاده نکنید
9- بیشتر گوش کنید و سئوالات را خلاصه جواب بدهید ولی مفید
10- باید به آن شرکت و نوع کار آنها علاقه و آشنا باشید
11- درموردحقوق فعلا صحبت نکنید
12- دراولین مصاحبه درمورد مرخصی صحبت نکنید
13- در موقع گوش دادن و سئوال و جواب دادن به چشمان مصاحبه گر نگاه کنید
14- سئوالات را سریع جواب بدهید
15- در آخر از او سئوال نکنید که مصاحبه چطور بود
16- کارت او را بگیرید
17- یک Email تشکر بفرستید.
موفق باشید

1512-19

1512-20