1371-27

آقای مجید: لطفا من و همسرم را راهنمایی کنید. زیرا پسرما که در کالج 2 سالی درس می خواند دوست دارد به دانشگاهی برود که مربوط به مهندسی هواپیما و خلبانی میباشد ما در ایالت آریزونا زندگی می کنیم.
با تشکر از آریزونا
خانم و آقای محترم: با تشکر از سئوال شما، اتفاقا برای تحصیل فرزندتان دراین رشته شمادر جای مناسبی زندگی می کنید و دانشگاهی که اطلاعات آنرا خدمت تان تقدیم می کنم یکی از بهترین ها برای رشته مورد علاقه فرزندتان میباشد.
دانشگاه Embry- Riddle Aeronautical University که شعبه آن در :
1- ایالت آریزونا در شهر کوهستانی Prescott
2-درایالت فلوریدا در شهر  Daytona Beach
3-تعداد دانشجو حدود 7 هزار نفر
4-دانشگاه خصوصی
5-تاسیس 1926
موفق باشید

1371-28

 
***

آقای مجید: تا چند ماه دیگر یکی از اعضای فامیل ما که دخترخانم جوانی میباشد برای ادامه تحصیل به امریکا می آید لطفا لیست تست (Test) های مختلف برای دانشگاه را برای من توضیح بدهید تا بتوانم او را کمک کنم.
با تشکر: مهدی از کالیفرنیا
آقای مهدی: با کمال میل ولی این لیست کمک چندانی به شما برای او نمی کند البته دانستن آنها بسیار مفید می تواند باشد به دلیل اینکه تست های مختلف برای رشته ها و مقطع های مختلف تحصیلی وجود دارد.
درهرحال توجه فرمائید:
1- برای دبیرستانی ها SAT و Subject Test وACT
2- برای فوق لیسانس GRE
3- برای پزشکی MCAT
4- برای دندانپزشکی DAT
5- برای حقوق LSAT
6- برای داروسازی PCAT
7- برای زبان انگلیسی TOFFL
8-برای فوق لیسانس بازرگانی GMAT
موفق باشید

 
***

آقای مجید:من و همسرم بتازگی ازدواج کرده ایم همسر من یک دختر 31 ساله میباشد و من 38 ساله ام. دلیل اصلی سئوال من این است که پدر و مادر همسر من تا چند ماه دیگر برای اولین بار به امریکا برای دیدن ما می آیند و چند ماهی پیش ما زندگی خواهند کرد.من کمی نگران هستم که چگونه با آنها رفتار کنم و یا رفتار من  باهمسرم درجلوی آنها چگونه باید باشد. لطفا من را راهنمایی کنید.
با تشکر: فرهاد ازکالیفرنیا
آقای فرهاد عزیز:اولین تبریک برای زندگی مشترک جدید. دوما من کارشناس و یا متخصص و یا روانشناس مسائل خانه و خانواده نیستم در وهله اول توصیه میکنم با متخصصین خوب ایرانی در سراسر امریکا مشورت کنید مخصوصا با مشاوران خانه و خانواده وازدواج و یا از دکتر خانوادگی خود کمک  بگیرید و مشورت کنید.
ولی با تجربه چندین ساله زندگی باهمسرم و نزدیک بودن با زوج های دیگر از نظر دوستی و خانوادگی چند توصیه را به شما می کنم که تجربه من در طول زندگی مشترک میباشد.
1- نگران نباشید و مثبت فکر کنید
2- باهمسرتان دراین مورد صحبت کنید
3- مثل همیشه یکدیگر را چه درخانه و در اجتماع و هرجای دیگر حمایت کنید
4- احترام – احترام – احترام به یکدیگر
5- پدر ومادر هر دوی شما بسیار عزیز و مهم میباشند ولی شما دو نفر برای یکدیگر مهم تر میباشید.
6- برای آنها برنامه ریزی کنید
7- برای  پدر و مادر همسرتان و دو نفری برنامه ریزی کنید.
8- یک مسافرت چند روزه برای 4 نفر شما می تواند خوب باشد
9- طرز فکر پدر و مادر همسرتان را تحمل کنید
10- به نصیحت های آنها گوش کنید اگر قابل اجرا بود انجام دهید.
موفق باشید

 
***

آقای مجید: تلفن iPhone من سال گذشته در آب افتاد و خیس شد و دیگر کار نکرد و من مجبور شدم یک تلفن جدید بخرم ولی بعد فهمیدم که راههایی برای نجات  تلفن iPhone خیس شده وجود دارد  لطفا برای من و بقیه توضیح بدهید تاحداقل بقیه استفاده کنند و مثل من یک خرج اضافه برای تلفن نکنند.
با تشکر مهدی
آقای مهدی: این اتفاق برای من هم افتاد و به دلیل اینکه چند ماه قبل از آن به دنبال این موضوع رفته بودم موفق شدم تلفن را حفظ کنم و دوباره استفاده کنم.
البته  این راه ، راه حتمی نیست و نمی شود صد در صد روی آن حساب کرد وقتی تلفن iPhone شما در آب افتاد و یا خیس شد آن را خیلی سریع با حوله خشک  کنید و جلد آن را در بیاورید و یک ظرف که بتوانید در آن را ببندید تهیه کنید و در آن برنج خشک بریزید و تلفن را در  داخل ظرف قرار دهید و روی آن را با برنج بپوشانید و در ظرف را خوب ببندید و برای 48 ساعت تلفن را خارج نکنید البته قبل از قراردادن تلفن در داخل ظرف برنج خشک آ نرا خاموش کنید.
برای تلفن من این راه با موفقیت انجام شد  وامیدوارم برای شما هم همین طور باشد. ولی مواظب تلفن خود باشید.
موفق باشید

1371-29

1371-30