1515-84

آقای مجید: من یک جوان 21 ساله هستم و درکالج 2 ساله درس می خوانم، مادرم پیشنهاد کرد با شما صحبت کنم. من دوست دارم خلبان بشوم ولی نه در نیروی هوایی امریکا و دوست دارم در شرکت های بزرگ هواپیمایی مسافرتی خلبان بشوم، لطفا من را راهنمایی کنید.
با تشکر: شان از کالیفرنیا
آقای شان: اگر علاقه داشته باشید حتما می توانید خلبان بشوید. یکی از دانشگاههای خوب برای رشته خلبانی دانشگاه Embry- Riddle در ایالت آریزونا و شهر کوهستانی Prescott میباشد.Embry Riddle Aeronautical University که شما می توانید بعد از 2 سال از کالج 2 ساله کنونی تان به آنجا ترنسفر کنید و رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید از خلبانی گرفته تا مهندسی هواپیما.
موفق باشید

1515-85

***

آقای مجید: من 2 سال است که با خانواده خود به امریکا مهاجرت کرده ام و یک مرد 45 ساله هستم با همسر و دو فرزند و یک سرمایه 300 هزار دلاری که جدیدا تصمیم گرفته ام با شخصی که از قبل با او آشنایی داشتم شریک در یک Business بشوم لطفا اگر امکان دارد موارد مهمی را که باید در شریک شدن به خاطر بسپارم و انجام دهم را در صفحه خود توضیح بدهید.
با تشکر: از امریکا- فرهاد
آقای فرهاد: نوع کار و شغل را اعلام نکرده بودید و آیا در این کار سابقه ای دارید یا نه؟ و امیدوارم همسرتان هم موافق هستند و شریک آینده خود را خوب می شناسید.
در هرحال اگر تمام موارد بالا را می دانید و آگاه هستید به موارد زیر توصیه کنید:
1- در آن کار سابقه داشته باشیم، حداقل یکی ازدو شریک.
2- همسر شما و ایشان راضی باشند.
3- تمام سرمایه خود را در این کار نگذارید.
4- پیش بینی درآمد ماهیانه را بکنید.
5- قرارداد بین شرکا را توسط وکیل فراموش نکنید.
6- درصد سهم خود را بدانید.
7- حسابدار داشته باشید.
8- با یک مسئول مالی صحبت کنید، با وکیل مشورت کنید.
9- تمام خواسته های شریک و شما را بر روی کاغذ بیاورید.
10- مطمئن و مصمم باشید.
موفق باشید

1515-86

***

آقای مجید: دخترما با لیسانس از دانشگاهی در شرق امریکا فارغ التحصیل شد و مشغول به کار میباشد ولی متاسفانه با 200 هزار دلار وام دانشجویی که دارای بهره بالایی میباشد. به نظر شما آیا امکان پائین آوردن بهره آنها و یا وام وجود دارد؟
با تشکر- از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: اولا این که من متعجب هستم که چرا 200 هزار دلار بدهکاری برای یک لیسانس و اگر نگران این وام بسیار زیاد هستید می بایست دخترتان در ایالت کالیفرنیا درس می خواند .
درهرحال من از نوع وام دخترتان اطلاعات ندارم ولی درحالت کلی سازمان های بسیاری هستند که وام های دانشجویان را Refinance می کنند ولی باید مواظب باشید که از یک چاله به چاله دیگری نیافتید.
با بانک های معتبر صحبت کنید و مخصوصا با فدرال که مسئول وام دخترتان میباشد و هم چنین با سایت Fafsa در تماس باشید و باید بدانید که سازمانهای خصوصی برای تغییر وام دختر شما Fee چارج میکنند.
موفق باشید

1515-87

***

آقای مجید: پسر من به یک کالج 2ساله برای ادامه تحصیل رفت و تصمیم به رشته پزشکی داشت، حالا بعد از 2 سال که به یک دانشگاه هم برای ترنسفر قبول شده است می گوید می خواهد رشته خود را عوض کند و در قسمت حقوق تحصیل کند و وکیل شود، آیا این امکان پذیر است؟
با تشکر- ازکالیفرنیا
حتما امکان پذیر میباشد و مسئله ای در این کار وجود ندارد، البته بنظر می آید که پسر شما در دانشگاهی که قبول شده است و قرار است از کالج 2 ساله ترنسفر کند در رشته ای مانند بیالوژی قبول شده است و حالا این رشته را با موافقت دانشگاه باید عوض کند و کلاسهای مخصوص و مربوط به حقوق را بردارد که البته رشته هایی مانند Political Science, Psychology – Sociology- History را میتواند برای وارد شدن به دانشکده های حقوق انتخاب کند.
نمره خوب در لیسانس، انگلیسی خوب، امتحان LSAT خوب، کارهای جنبی- کارهای غیر انتفاعی و کارآموزی هم می توانند به وارد شدن فرزندتان به دانشکده حقوق کمک کند.
موفق باشید

1515-88

1515-89