1516-72

آقای مجید: مادرم به من گفت که به شما ایمیل بزنم، من کلاس 11 دبیرستان هستم و اینکه بعد از دبیرستان من دوست دارم به یک دانشگاه خارج از ایالت کالیفرنیا بروم، ولی پدرم با این موضوع مخالف است، من دانش آموز خوبی هستم و مطمئن هستم که در خیلی از دانشگاه ها قبول می شوم، لطفا به من ومادرم کمک کنید تا پدرم را راضی کنم.
با تشکر، ملودی از شمال کالیفرنیا
خانم ملودی عزیز: متوجه نگرانی شما و همین طور نگرانی پدر شما هستم. البته شما حدود چندین ماه وقت دارید تا پدر خود را با کمک مادرتان متقاعد کنید، فراموش نکنید که پدر شما احساس مسئولیت می کند و باید به او حق داد و شاید مسائل مالی هم تاثیر داشته باشد. به نظر من با پدر خود صحبت کنید و با او و مادرتان برای دیدن دانشگاههای خارج از ایالت امریکا بروید وبگذارید او با محیط و خود دانشگاه و مسئولان دانشگاه آشنا شود.
به پدرتان در طول این مدت نشان دهید که می توانید از خود مواظبت کنید کارهای مربوط به خود در خانه و مدرسه را به خوبی انجام دهید و با دلایل پدرتان در این تصمیم هم آشنا باشید وعاقلانه با آنها برخورد کنید. فعلا شما زمان اقدام کردن به دانشگاههای کالیفرنیا و چند دانشگاه در خارج از امریکا اقدام کنید و بعد از اینکه جواب ها را گرفتید شاید تصمیم پدرتان عوض شود.
موفق باشید.

1516-73

***

آقای مجید: پسر 12 ساله ما به ورزش بسکتبال علاقه زیادی دارد و تمام زندگی او این است که بسکتبال بازی کند و در آینده در تیم های حرفه ای حضور داشته باشد، البته او از نظر درسی و مدرسه هم بسیار عالی میباشد. لطفا به ما بگوئید ما چگونه می توانیم به او کمک کنیم؟
با تشکر- از آریزونا
خانم و آقای محترم: این آرزوی میلیونها جوان و نوجوان ورزشکار درامریکا است که عده بسیار کمی به این آرزو می رسند ولی شما ناامید نباشید، اولا پسر شما باید در تیم های خوب باشگاهی با مربی خوب بازی کند. و بعد در دبیرستان هم زمان با تیم باشگاهی بازی کند و در تیم اول دبیرستان عضو شود و فراموش نکنید برای اینکار او را به دبیرستانی وارد کنید که تیم بسکتبال خوبی داشته باشد.
چهار سال بازی در دبیرستان و تیم های کلاب خارج از دبیرستان به او کمک میکند که نظر مربیان دانشگاه ها را به خود جلب کند البته در بیشتر مواقع قد فرزند شما بسیار مهم میباشد. اکثر وتقریبا تمام بازیکنان حرفه ای در امریکا از طریق دانشگاه وارد تیم های حرفه ای میشوند تقریبا9/99درصد .
موفق باشید

1516-74

***

آقای مجید: برای کسانی که لیسانس و فوق لیسانس دارند برای پیدا کردن کار و گذاشتن رزومه چه سایت های اینترنتی را توصیه می کنید؟
با تشکر: فرهاد از کالیفرنیا
یکی از سایت های مهم برای این کار سایت معروف Linkedin میباشد که رابطه بین کارمند و کارفرما را ایجاد می کند برای استخدام با درست کردن یک صفحه مخصوص خود و با تمام سوابق تحصیلی و کاری میتوانید شانس خوبی برای استخدام داشته باشید.
در یک گزارش جدید سایت Linkedin (40) کمپانی مورد اطمینان و مورد علاقه را در امریکا برای کار کردن در آنها اعلام کرد که درصدر آنهاشرکتهای زیر قرار دارند:

1- Google
2- Sales force
3- Face Book
4- Apple
5- Amazon.com
6- Uber
7- Microsoft
8- Tesla
9- Twitter
10- Air bob

موفق باشید

1516-75

***

آقای مجید: همانطور که اطلاع دارید مسابقات فوتبال جام ملتهای اروپا و امریکای جنوبی درحال انجام است، من و دوستانم نمی دانیم چرا در بازیهای اروپا 2 داور اضافه در کنار دروازه قراردارند ولی در بازیهای کوپا امریکا اینطور نیست، لطفا ما را کمک کنید تا متوجه شویم.
با تشکر -مهدی از کالیفرنیا
مسابقات هر قاره ای می تواند در زیر پوشش فیفا و فدراسیون فیفا و فدراسیون خود آن قاره انجام شود.
فعلا دراروپا از داور 4 و 5 برای بازی استفاده می کنند و این تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا میباشد و در بازیهای باشگاهی اروپا هم متوجه شده اید و فیفا هم آن را می داند و اجازه داده است و بزودی برای بازیهای جام جهانی در روسیه نیز تغییرات زیادی را خواهید دید.
داور چهارم و پنجم به داور وسط برای مواقعی که داور وسط شاید از بازی دور است و یا دید خوبی ندارد کمک می کنند و در مواقع عبور توپ از روی دروازه هم کمک میکنند و یک داور اضافه هم در کنار زمین خواهد بود که اگر داور وسط مجروح شد جای خود را به آن داور اضافه می دهد و به احتمال زیاد این روش داوری به زودی در سراسر دنیا انجام خواهد شد البته در بازیهای قهرمانی باشگاه ها و جام جهانی و جامهای قاره ها.

1516-76

1516-77