1520-24

آقای مجید: من از خارج از امریکا و از طریق صفحه فیس بوک شما تماس می گیرم و مشغول به تحصیل در رشته داروسازی هستم ولی به نظر می آید که آینده داروسازی در کشور خوب نمی باشد لطفا جواب من را بدهید که کدام دانشگاه در امریکا برای یک رشته که آینده خوبی برای کار داشته باشد معرفی کنید.
با تشکر
با تشکر از شما: رشته داروسازی در هر جای دنیا بسیار مورد توجه میباشد و همینطور در امریکا، با اطلاعات کمی که از شما دارم و اینکه شما دارای ویزای دانشجویی هستید بهتر است که شما تحصیل خود را در کشوری که هستید تمام کنید و بعد تصمیم به کار ولی اگر مصمم هستید که در امریکا تحصیل کنید و در رشته داروسازی، دانشگاه USC را به شما توصیه می کنم که در جنوب کالیفرنیا واقع شده است و می توانید با داشتن لیسانس و کلاسهای داروسازی در مدرک لیسانس خود به این دانشگاه و چندین دانشگاه دیگر درکالیفرنیا اقدام کنید. تعداد دانشگاههای داروسازی در کالیفرنیا حدود 10 عدد میباشد. به وب سایت های آنها برای اقدام مراجعه کنید و با هزینه و شهریه آنها آشنا شوید و باید به عنوان یک دانشجوی خارجی اقدام کنید.
موفق باشید

1520-25

***

سئوال: دختر ما که در یکی از دبیرستانهای لوس آنجلس تحصیل می کند و امسال کلاس 12 میباشد فقط دوست دارد به دانشگاه UCLA وارد شود و ما نمیدانیم آیا او می تواند یا نه و اگر قبول نشد چه اتفاقی برای او خواهد افتاد؟
با تشکر
با تشکر از شما و سئوال مهم: دانشگاه UCLA یکی از مهمترین دانشگاههای امریکا میباشد و بیشترین تقاضا برای وارد شدن را در سال دریافت می کند در حدود 100 هزار داوطلب برای لیسانس که از این تعداد حدود 10 تا 15 درصد وارد دانشگاه می شوند. به نظر من فرزند شما بهتر است برای چند دانشگاه دیگر هم اقدام کند تا شانس بیشتری داشته باشد.
به هرحال اگر دختر شما در UCLA قبول نشد می تواند 2 سال را در یک کالج 2 ساله تمام کند و با 60 واحد خود را به UCLA منتقل کند، اگر مورد قبول واقع شود.
دانشگاه UCLA بطورعمومی به مسائل زیر برای پذیرش یک دانشجو نگاه می کند.
1- معدل
2- امتحان SAT
3- کلاسهای A-G
4- کلاسهای AP
5- کلاسهای مهم و سخت
6- انشاء
7- کلاسهای مهم در سال 12
8 – کارهای جنبی در دبیرستان
9- کارهای غیرانتفاعی
10- اقدام به موقع درماه نوامبر هر سال
موفق باشید

1520-26

***

سئوال: دختر ما از طرف دانشگاهی که تحصیل می کند متهم به تقلب شده است و متاسفانه عواقب بدی برای او داشت لطفا برای آگاهی دیگران در مجله جوانان صحبت کنید.
با تشکر
پدر و مادر عزیز: با تشکر از شما ومسئله خوبی که عنوان کرده اید. در عصر جدید تکنولوژی تقلب انواع مختلفی دارد و دانشگاهها با آن به شدت مبارزه می کنند و استادان از تقلب دانشجویان خود بسیار ناراحت میشوند و با قوانین دانشگاه با آن روبرو میکنند.
در عصر جدید تکنولوژی که تمام مطالب و مقالات و نوشته ها در دسترس همگان میباشد استفاده از این مقالات و نوشته ها و کتابها در امتحان که امکان دارد به صورت یک پژوهش و یا یک انشاء میباشد استفاده شود بدون ذکر منبع آن می تواند تقلب حساب شود. در هرحال تقلب در دانشگاه عواقب بدتری از تقلب در دبیرستان می تواند داشته باشد.
موفق باشید

1520-27

***

سئوال : قوانین لاتاری در کالیفرنیا را کمی توضیح بدهید با توجه به پیدا شدن برنده آخر لاتاری بزرگ امریکا.
با تشکر
با تشکر از شما: همیشه توصیه میشود که به وب سایت لاتاری هر ایالت مراجعه کنید تا بهترین اطلاعات را به دست آورید.
بعد از چندین ماه برنده بلیط لاتاری بزرگ در شهر Chino در شرق لوس آنجلس خود را معرفی کرد وجایزه آنها 528.5 میلیون دلار میباشد البته این زن و شوهر در عرض چند ماه اخیر با وکیل و مسئول مالی در تماس بوده اند تا به طور صحیح این ثروت را به دست بیاورند. این برنده تصمیم گرفت که جایزه خود را بطور نقد و به ارزش 327 میلیون دلار قبل از مالیات دریافت کند.
درکالیفرنیا شما میتوانید تمام پول برنده خود را به طور اقساط چندین ساله دریافت کنید و یا به صورت نقد ولی کمتر.
به امید برنده شدن شما

1520-28

1520-29