1522-25

آقای مجید : ما یک پسر 15 ساله داریم که درحال حاضر کلاس 9 دبیرستان میباشد و بزودی انتظار دارد با اتومبیل خود رانندگی کند و ما باید برای او یک اتومبیل بخریم. اگر امکان دارد مراحل این کار را برای ما توضیح بدهید از نظر گرفتن گواهینامه و دیگر مسائل
با تشکر -از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: تغییر بزرگی در زندگی پسرتان ایجاد خواهد شد ونقش شما و همسرتان بسیار مهم میباشد از نظر تعلیم و تربیت و راه وروش رانندگی و مقررات آن. مسائلی که شما باید به پسرتان کمک کنید مانند انتخاب اتومبیل از طرف شما بسیار مهم میباشد که اتومبیل های گران قیمت را دردسترس فرزندانمان قرارندهیم و اتومبیل های پرسرعت و کورسی می تواند دردسردار باشد.
ضمنا می توانید او را در کلاسهای رانندگی دبیرستان ثبت نام کنید و یا خودتان با کلاس رانندگی نزدیک محل زندگی خود تماس بگیرید زیرا یکی دیگر از مقررات چندین ساعت رانندگی با معلم میباشد. و بعد از گذراندن کلاس و تعلیم رانندگی به اداره راهنمایی و رانندگی محل خود یعنی DMV نزدیک شهر زندگی خود مراجعه کنید تا مراحل رانندگی پسرتان بطور رسمی انجام شود.
موفق باشید

1522-26

***

آقای مجید: لطفا چند رشته تحصیلی خوب را به من معرفی کنید البته برای لیسانس که می توانم بعد از چند سال به تحصیلات خودم ادامه بدهم.
با تشکر: فریده از کالیفرنیا
خانم فریده: سئوال مشکلی کرده اید و با اطلاعات کمی که از شما دارم جواب خوبی برایتان ندارم، اما جدیدا در مقاله ای سایت تحصیلی و اقتصادی Yahoo در مورد داغ ترین رشته های تحصیلی را دیدم و خواندم که برای شما هم آن را درج می کنم.
موفق باشید
داغ ترین رشته های تحصیلی

1- Bachelor’s in Finance
2- Computer Science
3- Marketing
4- Accounting
5- Health Care Administration
6- Business Administration

1522-28

***

آقای مجید: دختر ما برای چند دانشگاه اقدام کرد و از 3 دانشگاه جواب قبولی گرفت و یکی از آن دانشگاهها را انتخاب کرده است که در یک ایالت دیگر میباشد وهفته پیش به دانشگاه رفت، من و پدرش مطمئن نیستیم که او بتواند درایالت دیگر زندگی کند و درس بخواند، اگر او تصمیم گرفت بعد از یک ترم و یا یکسال به خانه برگردد بهترین تصمیم برای ادامه تحصیل چیست؟
با تشکر -از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: فعلا زیاد نگران نباشید و امیدوارم دخترتان درس خود را در آن دانشگاه تمام کند ولی اگر به هر دلیلی نتوانست دوراز خانه و درخارج از کالیفرنیا زندگی کند تصمیم مشکلی نیست.
او می تواند واحدهای خود را که در آن دانشگاه تمام کرده است به یک دانشگاه چهارساله و یا به یک کالج 2 ساله منتقل کند و بعد از اینکه 60 واحد گذراند به دانشگاهی در کالیفرنیا منتقل (Transfer) کند.
از راه دور با او در تماس باشید و از کارهای او با اطلاع باشید.
موفق باشید

1522-27

***

آقای مجید: من وهمسرم ، پول کمی داریم به عنوان پس انداز و حدود 2 سال است که از ایران به امریکا نقل مکان کرده ایم دوست داریم یک کار و شغل جدید را شروع کنیم و بفکر خرید و یا باز کردن یک شغل زنجیره ای هستیم، آیا به نظر شما این تصمیم خوبی میباشد؟ لطفا کمی ما را با این نوع کار و شغل آشنا کنید.
با تشکر -از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: به نظر متخصصین در شغل و کار جدیدی که مشغول میشوید باید تجربه آن را داشته باشید تا سرمایه خود را از دست ندهید. فروشگاهها و یا کار و شغل های زنجیره ای به نظر عاقلانه می آید، چرا که از کمپانی زنجیره ای کمک می گیرید و آنها کار تبلیغات را انجام می دهند. ولی قبل از هر تصمیمی در مورد این نوع شغل زنجیره ای تحقیق کنید و با کمپانی آن تماس بگیرید و قراردادها را بخوبی بخوانید و از شرایط کاری وقانونی آن مطلع باشید. اکثر این نوع کارها تحت کنترل اداره مرکزی آن میباشد و شما تابع دستورات و مقررات آنها می باشید (کم و بیش).
قبل از هر تصمیمی با یک وکیل در مورد قراردادها و خرید مشورت کنید و خرج های سالیانه و ماهانه و خرج های تبلیغات را هم در نظر داشته باشید و اگر میتوانید به کانونشن این نوع شغل ها بروید و از نزدیک بیشتر آشنا شوید.
موفق باشید

1522-29

1522-30