1523-65

سئوال : من وهمسرم متوجه شده ایم که پسر 18 ساله ما که تا چند ماه دیگر به دانشگاه خواهد رفت باید به Selective Service System اقدام کند آیا این حقیقت دارد.
با تشکر- از امریکا
جواب: درست حدس زدید و قانونا پسرهای 18 سال تا 25 ساله باید ثبت نام کنند و شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر به سایت این سازمان رجوع کنید.
اصولا کسانی که ثبت نام نمی کنند برای دریافت کمک های مالی دانشگاهی Financial Aid مشکل پیدا خواهند کرد و می تواند جریمه نقدی و مشکلات قانونی هم ببار بیاورد.
درفرم های اقدام برای کمک های مالی دانشگاهی در سایت فرم های
Fafsa.Gov.Edu هم هم زمان ثبت نام کنید.
برای اطلاعات بیشتر به سایت Selective Service System مراجعه کنید.
موفق باشید

1523-66

***

سئوال: آقای مجید لطفا من را کمک کنید و جواب سئوال من را بدهید. من دارای فوق لیسانس بازرگانی هستم از یکی از دانشگاههای امریکا و بتازگی کار خود را ترک کرده ام و موفق به پیدا کردن کار جدید نشده ام و تصمیم دارم که یک Business برای خودم باز کنم ولی سرمایه ای برای باز کردن این کار ندارم آیا شما فکر می کنید می توانم وام برای بازکردن Business بگیرم.
با تشکر- از کالیفرنیا
آقای محترم: شرط اول باز کردن یک Business خصوصی دارا بودن سرمایه برای این کار و پشتوانه مالی برای چند سال است.
نوع کار جدید بسیار مهم میباشد و آیا شما در آن کار تجربه کافی دارید یا نه؟ بانک های امریکایی بدون هیچگونه پشتوانه مالی و برنامه ریزی دقیق و یک کردیت خوب در Business به کسی وام نمی دهند مگر اینکه سابقه طولانی با بانک و حساب های کاری داشته باشید.
موفق باشید

1523-67

***

سئوال: من در ایران زندگی می کنم و فوق لیسانس بازرگانی دارم و دوست دارم برای ادامه تحصیل در رشته دکترا به امریکا بیایم لطفا من را راهنمایی کنید که از چه طریقی باید وارد دانشگاه بشوم.
با تشکر – از ایران
جواب: با تشکر از سئوال شما: قبل از هر موردی مدارک خود را باید ارزشیابی کنید بعد امتحان تافل احتیاج دارید و شاید هم امتحان GRE که هر دانشگاهی موضع خود را در مقابل GRE دارد.
مرحله دکترا کمی با لیسانس و فوق لیسانس فرق می کند و شما باید از همه نظر آمادگی حتی درس دادن هم باشید که همین طور هم خواهد بود و کمک به استادی که اسپانسر شما میشود.
شما از طریق ایمیل با دانشگاه و دانشکده مورد علاقه خود و استادی که می تواند شما را در زیر پوشش خود قرار دهد تماس بگیرید و اگر آن استاد با توجه به شرایط دانشکده موافق باشد و دارای بودجه کافی برای شما باشد شانس خوبی خواهید داشت.
موفق باشید

1523-68

***

سئوال: من وهمسرم دوست داریم بدانیم که ورزشکارانی که در المپیک مدال می گیرند آیا جایزه نقدی هم دریافت می کنند؟
با تشکر از امریکا
خانم و آقای محترم: جوایز نقدی از طرف کمیته بین المللی المپیک نخواهد بود و هرکشوری برای خود عمل می کند.
البته ورزشکارانی که مخصوصا مدال طلا می برند در کشورهای غربی مخصوصا امریکا می توانند از طریق تبلیغات پول خوبی بدست بیاورند و به همین دلیل کمیته المپیک امریکا به ورزشکارانی که مدال طلا می برند 25 هزار دلار جایزه میدهد و برای نقره 15 و برای برنز 10 هزار دلار.
ولی برای کشورهای دیگر که مدال طلا بسیار مشکل به دست می آید جوایز نقدی بیشتری پرداخت میکنند.
1- سنگاپور 1 میلیون دلار برای طلا
2- مالزی600 هزار دلار برای طلا
3- آذربایجان 510 هزار دلار برای طلا
و لیست ادامه دارد. پرداخت جوایز نقدی از طرف کشورها به ورزشکاران مدال آور بر روی یک مقررات بین المللی نیست و بستگی به علاقه کشورها به ورزشکاران خود دارد.
ارزش مدال طلای المپیک 600 دلار میباشد
و مدال نقره 325 دلار و مدال برنز زیر 250 دلار ارزش یابی شده است.
موفق باشید

1523-69

1523-70