1527-85

• من و همسرم بتازگی بعد از ازدواج و شروع کار تصمیم دارم خانه شخصی خود را بخریم ولی با شرایط اقتصادی و سیاسی و بازار مستغلات زیاد مطمئن نیستم، لطفا اگر امکان دارد جواب ما را بدهید که بهترین راه برای خرید خانه چه میباشد.
با تشکر – از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: زمان مشخصی برای خرید اولین خانه برای زندگی شخصی وجود ندارد و هر موقع که آماده هستید این کار را انجام بدهید به نکات زیر توجه کنید:
1- حقوق و درآمد ماهیانه و یا سالانه بسیار مهم میباشد.
2- انتخاب یک مسئول فروش منزل.
3- با حسابدار خود هم مشورت کنید.
4- قیمت خرید منزل با توجه به توانائی های مالی شما.
5- اقساط ماهیانه را فراموش نکنید.
6- خرج های متفرقه را هم به حساب بیاورید.
7- Location- Location- Location
8- داشتن پیش قسط اولیه.
9- پس انداز برای یکسال قسط منزل.
10- بد نیست با یک وکیل برای خرید خانه و قراردادها مشورت کنید.
موفق باشید

1527-86

***

• پسرمان، سال اول دانشگاه را شروع کرده است و تصمیم دارد که وکیل شود ولی هنوز نمی داند چه رشته ای را باید انتخاب کند و گیج و سر درگم میباشد لطفا ما را از نگرانی در بیاورید و جواب سئوال ما را بدهید.
با تشکر: یک پدر و مادر نگران
جواب: خوب پدر و مادرهای ایرانی همیشه نگران فرزندان خودشان میباشند. درحالت کلی واقعا رشته بخصوصی برای وارد شدن به دانشکده های حقوق را نمی توان نام برد ولی بعضی از دانشگاهها رشته Pre Law را ارائه میدهند ولی رشته هایی مانند:
1- English
2- Political Science
3- Psychology
4- Sociology
5- History
و یا هر رشته دیگری میتواند شما را به دانشکده حقوق برساند. البته شما احتیاج به امتحان LSAT هم دارید که معمول آن بسیار مهم میباشد و معدل لیسانس هم بسیار مهم میباشد.
پسر شما باید لیسانس خود را با یک معدل خوب تمام کند و با معدل خوب LSAT به دانشکده های حقوق اقدام کند. زبان انگلیسی بسیار بسیار مهم میباشد.
موفق باشید

1527-87

***

• من وهمسرم بعد از 3 سال که به امریکا مهاجرت کرده ایم و کار مورد علاقه خود را پیدا نکرده ایم تصمیم داریم با پول نقدی که داریم یک رستوران باز کنیم و یا بخریم اگر امکان دارد ما را کمک کنید و اینکه آیا این تصمیم کار درستی میباشد؟
با تشکر- از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: باز کردن و یا اداره یک رستوران کار ساده ای نیست و تا موقعی که به این کار رسما وارد نشده اید به نظر ساده می آید و اگر تجربه در این کار نداشته باشید مشکل تر خواهد بود. لطفا به نکات زیر توجه کنید:
1- با سازمان و یا افرادی که دراین مورد حرفه ای هستند مشورت کنید.
2- بودجه برای اینکار بسیار مهم میباشد.
3- به یک حسابدار احتیاج دارید.
4- وکیل برای مراحل قانونی.
5- پول به اندازه کافی برای 2 سال بعد از شروع و افتتاح رستوران.
6- نوع غذای رستوران مهم میباشد.
7- مطالعه برای محل و نوع رستورانی که در آن منطقه احتیاج می باشد.
8- قوانین استخدام کارمند را بدانید.
10- رستورانهای زنجیره ای راهم در نظر داشته باشید.
11- خرید رستورانهایی که برای فروش هستند را هم تحقیق کنید.
12- آماده کار کردن 7 روز هفته باشید.
موفق باشید

1527-88

***

• من یک فارغ التحصیل از دانشگاه هستم و متاسفانه با 300 هزار دلار وام دانشجویی و به تازگی شروع به کار کرده ام به نظر شما مسئله پرداخت وام دانشجویی خود را چگونه حل کنم؟
با تشکر از کالیفرنیا
جواب: وام بسیار بزرگی دارید و متاسفانه راهی به جز پرداخت آن ندارید و این وام با شما خواهد بود تا آخر که تمام شود. به نظر من هرچه زودتر آن را پرداخت کنید به نفع شما خواهد بود و با بهره این نوع وام ها پرداخت هر ماه حداقل به شما و وام شما کمکی نخواهد کرد.
هم زمان که قسط های وام خود را پرداخت می کنید باید به فکر پس انداز و آینده مالی خود هم باشید و پس انداز را فراموش نکنید.
توصیه میشود که همیشه با موسسه وام خود در تماس باشید و در کم کردن بهره وام دانشجویی خود کمک بگیرید البته سازمانهایی هستند که در بازسازی وام های دانشجویی کمک می کنند و اگر وام دانشجویی شما وام از طرف فدرال میباشد با آنها صحبت کنید.
موفق باشید

1527-89

1527-90