1529-9

سئوال: آقای مجید آیا برای قبولی در دانشکده های پزشکی، مصاحبه بیشترین اهمیت را دارد؟
با تشکر از شما- فریده
خانم فریده: مصاحبه برای دانشکده های پزشکی بسیار پر اهمیت میباشد و اگر دانشکده های پزشکی وقت مصاحبه به یک داوطلب میدهند نشانه خوبی برای قبولی او میباشد.
وقتی شما برای مصاحبه جواب می گیرید یعنی اینکه دانشکده پزشکی تقریبا شما را قبول کرده اند ولی می خواهند در خاتمه شما را بهتر بشناسند که آیا آمادگی این راه بزرگ را دارید یا نه.
فرزند شما باید خود را آماده این مصاحبه بکند و تمرین داشته باشد و سئوالات این مصاحبه را هم تقریبا می توان حدس زد.
به چند نمونه از این سئوال ها توجه کنید:
1- چرا می خواهید دکتر بشوید؟
2- اگر در دانشکده های پزشکی قبول نشوید چه شغلی را انتخاب می کنید؟
3- با کدام شخصیتی که فوت کرده است دوست دارید ملاقات کنید؟
4- آیا پدر و مادر شما دوست دارند که شما دکتر بشوید؟
5- آخرین کتابی که در مورد پزشکی خوانده اید چه نام دارد؟
6- چه کسی خرج دانشکده را خواهد داد؟
موفق باشید

1529-10

***

سئوال: من وهمسرم تا به حال به مسافرت های دریایی با کشتی نرفته ایم و دوست داریم به کروز آلاسکا برویم. نظر شما چیست و بهترین راه برای این نوع مسافرت ها چیست و چگونه شروع کنیم؟
با تشکر- از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: مسافرت با کشتی های بزرگ برای کسانی که در طول مسافرت دوست ندارند برنامه ریزی کنند بسیار مناسب میباشد. مسافرت با کشتی به آلاسکا فصل بخصوصی دارد اصولا آخرین مهلت اواخر ماه آگوست و یا اوایل ماه سپتامبر میباشد.
اصولا مسافرت با کشتی به آلاسکا برای بچه ها زیاد مناسب نمی باشد و اکثرا بچه ها را در مسافرت به آلاسکا نمی بینید.
اگر درکالیفرنیا زندگی می کنید با هواپیما به سیاتل بروید و از آنجا شما را با کشتی به آلاسکا خواهند برد یا یک طرفه و یا دو طرفه.
با مشاور مسافرت و آژانس مسافرتی خود صحبت کنید و یا تحقیقات خود را بر روی اینترنت انجام بدهید و حتما بیمه برای مسافرت خود خریداری کنید تا اگر کنسل کردید به دلایل قانونی پول خود را پس بگیرید و حتی اگر امکان دارد اول به مسافرت های مکزیک برای 3 روزه بروید تا کمی به مسافرت با کشتی عادت کنید بعد به مسافرت های طولانی تر بروید.
سفرخوش

1529-11

***

سئوال: ما زوج جوانی هستیم و بتازگی ازدواج کرده ایم و هر دو با تحصیلات دانشگاهی از ایران و مشغول به کار. لطفا کمی در مورد پس انداز مالی بگویید و اینکه ما چگونه این کار را بطور صحیح انجام بدهیم تا بتوانیم برای خرید خانه و بچه دار شدن و همینطور بازنشستگی آماده بشویم؟
با تشکر- از امریکا
جواب: خانم و آقای محترم. با اطلاعات کمی که از شما دارم بطور کلی پس انداز برای آینده و بازنشستگی باید در دستور زندگی شما در بالای لیست قرار بگیرد.
اصولا توصیه میشود که زن و شوهرهای جوان و تازه ازدواج کرده در وهله اول باید برای خرید اولین منزل شخصی خود پس انداز کنند برای این تصمیم یکی از دو زوج درآمد خود را پس انداز و دیگری درآمد خود را برای خرج زندگی استفاده بکنید. به این طریق درآمد- خرج و پس انداز تحت کنترل قرار می گیرد.
شما در حال پس انداز برای خرید منزل سعی کنید درحساب بازنشستگی در سر کار خود هم اقدام کنید البته از نوع کار و شرکتی که کار می کنید و قوانین آنها برای بازنشستگی برای کارمندانشان اطلاعی ندارم.
بعد از خرید منزل شخصی خود باید سعی کنید 10درصد از درآمد خود را بطور جدی پس انداز کنید البته با کمک گرفتن از یک متخصص مالی این کار را انجام بدهید و قبل از هر تصمیمی با حسابدار خود هم صحبت کنید.
موفق باشید.

1529-12

***

سئوال : فرزند ما کلاس 12 دبیرستان میباشد و ما در کالیفرنیا زندگی می کنیم متوجه شده ایم که نوع انشاء و یا Personal Statements برای سال 2016 عوض شده است اگر امکان دارد ما را راهنمایی کنید.
با تشکر
جواب: درست حدس زدید دانشگاههای UC در کالیفرنیا برای پائیز سال 2017 در نوشتن انشاء تغییراتی داده اند و اسم آن را Personal Insight Questions گذاشته اند.
این تغییر شامل 8 سئوال میباشد که باید به 4 سئوال جواب بدهید با انتخاب دانش آموز اقدام کننده. جواب هر سئوال باید حداکثر 350 کلمه باشد.
انتخاب 4 سئوال از 8 سئوال به عهده شما میباشد ولی سئوالاتی را انتخاب کنید که به شما ربط دارد و می توانید با جواب دادن خود را هر چه بیشتر معرفی کنید تا مسئولان انتخاب دانشگاهها با شما بیشتر آشنا شوند.
موفق باشید

1529-13

1529-14