1534-13

آقای مجید: ما در اطراف شهر لوس آنجلس زندگی می کنیم و پسر ما سال آینده به دبیرستان و کلاس 9 وارد می شود، ما چگونه دبیرستان او را انتخاب کنیم ؟
با تشکر- فرامرز از لوس آنجلس
آقای فرامرز: اولا طبق قانون شما باید فرزند خود را در منطقه خود به دبیرستان دولتی بفرستید. اما اگر شما دبیرستان دولتی بخصوصی را در یک منطقه دیگر در نظر دارید باید در زمان بخصوصی برای آن اقدام کنید و در قرعه کشی شرکت کنید. ولی میتوانید فرزند خود را به هر دبیرستان خصوصی که دوست دارید بفرستید.
اصولا پدر ومادرها دبیرستان را بر طبق خصوصیات فرزند خود وویژگی های درسی – روحی – جسمی ودوری یا نزدیکی انتخاب می کنند. وعده ای هم دبیرستان را بر طبق ورزش فرزندشان انتخاب می کنند دبیرستانی که در آن ورزش معروف میباشد.
دبیرستانهای خصوصی اغلب دارای امتحان و مصاحبه ورودی میباشند و شهریه آنها بطورمیانگین بین 8 تا 30 هزار دلار درسال میباشد.
موفق باشید

1534-14

***

آقای مجید: من وهمسرم در سنین 50 و 60 هستیم ودر یکی ازایالات سردسیر امریکا زندگی می کنیم و دوست داریم برای تعطیلات آخر سال (کریسمس) برای 10 روز به یک جای گرم وخوش آب وهوا با داشتن ساحل و دریا مسافرت کنیم. شما کجا را برای ما توصیه می کنید؟
با تشکر- ازامریکا
خانم وآقای محترم: بیشتر مردم در امریکا که درمناطق سردسیر زندگی می کنند برای تعطیلات کریسمس به جزائر هاوائی میروند و من در وهله اول آن جا را به شما توصیه میکنم مخصوصا جزیره Maui ودر منطقه Kannapolis که دارای هتل های بسیار خوب وزیبا میباشد.

Best Winter Vacation
1- Maui
2- Kauai
3- Key west
4- Bora Bora
6- Waikiki Beach
7- U.S. Virgin Island
8-Malibu Beach, Calif
9- Cabo, Mexico
10-Los Angeles

سفرخوش

1534-15

***

آقای مجید: پسر من یکسال پیش درمقطع لیسانس ازدانشگاه فارغ التحصیل شده است، ولی مشکل پیدا کردن کار دارد. شما چه راه حل جدید و خاصی برای آنها که تازه فارغ التحصیل شده اند را توصیه می کنید؟
با تشکر مهدی از امریکا
آقای مهدی: این مشکل تنها در مورد پسر شما نیست و بیشتر دانشجویان فارغ التحصیل با آن مواجه هستند و با توجه به رشته تحصیلی که در دانشگاه درس آن را خوانده اند مراحل دیگری را هم باید در نظر بگیرند. اغلب سایت های پیدا کردن کار و شغل توصیه می کنند که دانشجویان فارغ التحصیل خود را در زمینه های دیگری هم قوی کنند. لطفا به لیست زیر توجه کنید:
«5 درس و کلاس دانشگاهی که می تواند به استخدام کمک کند»

1- Writing Courses
2- Public Speaking Courses
3- Business Courses
4- Computer Courses
5- Internship Courses

موفق باشید

***

آقای مجید: من از اروپا با شما تماس می گیرم و دارای لیسانس بازرگانی ازایران و علاقمند به ادامه تحصیل در امریکا در رشته MBA هستم، لطفا من را راهنمایی کنید که چگونه باید اقدام کرد وهزینه این رشته چقدر است؟
با تشکر فرزاد از اروپا
آقای فرزاد: رشته MBA و یا همان فوق لیسانس بازرگانی بسیار رشته خوب و مورد علاقه شرکت های بزرگ برای استخدام در امریکا میباشد و هر ساله فارغ التحصیلان MBA در شرکت های بزرگ امریکایی مشغول به کار میشوند البته به احتمال زیاد شما احتیاج به امتحان تافل و GMAT را هم دارید و دانشگاههای متعددی در امریکا دارای این رشته تحصیلی میباشند که در رتبه ها و هزینه های مختلف قرار دارند.
هزینه و یا شهریه این دانشگاهها برای کل مدرک MBA از 15 هزار دلار تا 110 هزار دلار تخمین زده می شود.

Best Business Schools In American
1- Harvard
2- Stanford
3- University of Pennsylvania
4- University Of Chicago
5-MIT
6- Northwestern University
7- UC Berkeley
8- Columbia
9- Dartmouth College
10- NYU

موفق باشید

1534-17

1534-18