1535-52

آقای مجید: پسر خواهر من که 18 ساله است و در ایران زندگی می کند دوست دارد برای ادامه تحصیل به امریکا بیاید، لطفا جواب من را بدهید که بهترین راه و شرایط برای دانشجویان خارجی چیست؟
با تشکر- از کالیفرنیا
با تشکر از شما، سئوال خوبی کردید که سئوال خیلی هاست. همانطور که خودتان گفتید باید به عنوان دانشجوی خارجی از یکی از دانشگاهها، کالج و یا موسسات آموزشی پذیرش رسمی دریافت کند البته توصیه میشود که از دانشگاه های 4 ساله ویا کالج های معتبر 2 ساله باشد.
«به نکات زیر توجه فرمائید»
1- امتحان تافل
2- اقدام به چندین دانشگاه
3- رشته مورد تحصیل
4- انتخاب ایالت و شهر برای زندگی و تحصیل
5- آمادگی تنها زندگی کردن در یک کشور دیگر
6- مخارج- مخارج- مخارج
7- خرج کل سالیانه دانشگاههای خصوصی در امریکا بالای 60 هزار دلار در سال است.
8- پول های رایگان برای دانشجویان خارجی وجود ندارد.
9- اقدام به موقع و مهلت اقدام کردن
10- گرفتن ویزای تحصیلی با پذیرش رسمی.
موفق باشید

1535-53

***

آقای مجید: یکی از اقوام ما در ایران در قرعه کشی گرین کارت برنده شده و تصمیم دارند با همسر و 2 فرزند خردسال خود به امریکا بیایند و از ما کمک خواسته اند و ما هم نگران آنها و خودمان هستیم که آیا می توانیم به آنها کمک کنیم و آیا تصمیم آنها درست می باشد یا نه! لطفا من و همسرم را کمک کنید، جواب شما را برای آنها خواهیم فرستاد.
با تشکر از کالیفرنیا
جواب من برای شما یک جواب عمومی است که شما و فامیل شما نباید این را به عنوان یک تصمیم حساب کنید و تصمیم آخر با آنها میباشد با توجه به زندگی کسانی که این تصمیم را در عرض چند سال گذشته گرفته اند به نکات زیر توجه کنید و بعد تصمیم خود را بگیرید.
«نکات مهم قبل از مهاجرت به یک کشور خارجی»
1- تمام اعضای خانواده باید موافق باشند
2- شرایط تحصیلی فرزندانتان را در نظر بگیرید
3- آیا از نظر مالی برای چند سال اول تامین هستید؟
4- زبان انگلیسی و یا زبان کشوری که به آن مهاجرت می کنید را می دانید؟
5- چه تصمیمی برای کار و درآمد دارید؟
6- انتخاب ایالت و شهر زندگی بسیار مهم است.
7- پل های اقتصادی پشت سر خود را خراب نکنید.
8- آیا آمادگی دوری از خانواده و زندگی در یک کشور بیگانه را دارید؟
9 – آیا فرزندان خردسال شما آماده تحصیل به زبان انگلیسی هستند؟
10- خرج ماهیانه را در دستور کار خود قرار دهید.
موفق باشید

1535-54

***

آقای مجید: یکی از دو فرزند ما کلاس 12 دبیرستان است و درحال اقدام کردن برای دانشگاه ها و علاقه زیادی به دانشگاههای IVY League دارد آیا رده بندی برای این دانشگاه ها وجود دارد؟
با تشکر از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: نشریه معتبر و اقتصادی Wall Street Journal هفته گذشته 8 دانشگاه IVY League را در یک رده بندی 1 تا 8 قرار داد بر حسب درآمد و حقوق بهتر در طول زندگی فارغ التحصیلان آنها.
البته وارد شدن و قبولی در این دانشگاهها بسیار مشکل است و درصد بسیار کمی از اقدام کنندگان و نخبه ترین آنها جواب قبولی می گیرند.
لطفا به لیست جدید توجه کنید:

1- Columbia University
2- University of Pennsylvania
3- Yale University
4- Harvard University
5- Princeton University
6- Cornell University
7- Dartmouth University
8- Brown University
Good Luck

1535-55

***

آقای مجید: دختر ما سال آینده تصمیم به ازدواج دارد و با نامزد خود که او هم ایرانی است تاریخ آن را هم مشخص کرده اند و حدود 9 ماه دیگر جشن عروسی آنها در یک هتل در اطراف لوس آنجلس خواهد بود. من و همسرم و دخترمان در چند مورد اختلاف نظر داریم در مورد خرج عروسی و دعوت میهمانان البته هر دو آنها شغل بسیار خوبی دارند ودر خرج عروسی سهیم خواهند بود. لطفا کمی به ما اطلاعات عمومی بدهید.
با تشکر- از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم، در این دوران جدید عروسی ها فرق کرده است و عروس و داماد بیشتر تصمیمها را خودشان می گیرند، مخصوصا اگر درخرج عروسی سهیم هستند ولی در کل میهمانان شما بین عروس و داماد تقسیم خواهند شد و اکثرا خرج عروسی بین خانواده عروس و داماد اگر بطور مساوی میهمان دارند تقسیم میشود. البته این قانون کلی نیست و خانواده ها با هم فرق می کنند.
در مورد دعوت میهمانان همیشه مشکل وجود دارد و عده ای از دوستان و فامیل دل آزرده خواهند شد.
درمورد دعوت با عروس و داماد همکاری کنید و در دعوت کردن صحیح تصمیم عجولانه نگیرید. در مورد دعوت کردن اشکال بزرگ دعوت میهمانان یک نفره و دو نفره میباشد که تصمیم با شماست. از مسئول برنامه ریزی جشن های عروسی در این مورد کمک بگیرید و درخرج کردن مواظب باشید.
با تبریک به شما

1535-56

1535-57