1537-62

سئوال: در انتخابات سراسری امریکا که چند هفته پیش انجام شد دیدیم که یک کاندیدا با اینکه بیشترین رای مردم را آورده بود شکست خورد و نمایندگان ایالتهای مختلف رئیس جمهور انتخابی را انتخاب کردند.
آیا امکان تغییر این شیوه امکان پذیر می باشد که فقط رای مردم را برای انتخاب استفاده کنند؟
با تشکر از امریکا – مهرداد
آقای مهرداد: سیستم انتخابات در امریکا با 50 ایالت مستقل با تمام دنیا فرق می کند و نمایندگان انتخابی مردم هر ایالت تصمیم نهایی را با 270 رای می گیرند.
ولی با توجه به انتخابات امسال، خانم باربارا باکسر (Barbara Baxer) سناتور امریکا که به زودی بازنشسته میشود، لایحه ای را در دست دارد که به رای مردم و کنگره امریکا خواهد گذاشت، که برای سال 2020 رای مردم مورد استفاده و انتخاب رئیس جمهور قرار گیرد.
برای اطلاعات بیشتر به سایت خانم Barbara Baxer مراجعه کنید.
با تشکر

1537-63

***

آقای مجید: چند ماه پیش شما در رادیو در مورد کنسرت و رفتار مردم صحبت کردید لطفا در مجله جوانان هم تا جائی که امکان دارد در این مورد بنویسید.
با تشکر- شرکت کننده در کنسرت
با تشکر از شما: البته من متخصص رفتار مردم در کنسرت و یا یک جامعه شناس نیستم ولی در عرض چندین سالی که درخارج از ایران زندگی کرده ام، با اتیکت های رفتار در جامعه وکنسرت و محافل دیگر آشنا شده ایم.
اصولا به موقع به کنسرت رفتن و در صندلی خود قرار گرفتن بسیار مهم میباشد و باعث آزار و اذیت دیگران نمی شوید.
مسئله بلند شدن و رقصیدن درجای خودتان هم با مقررات کنسرت ها مطابقت نمی کند و بلند شدن به تنهایی و یا دست در کنار هم رقصیدن و جلوی دید دیگران را گرفتن جایز نیست و مسئولان سالن کنسرت از این کار جلوگیری می کنند مگر اینکه اکثر مردم به این کار دست بزنند.
نکته دیگر اینکه شما به کنسرت می روید که خواننده مورد علاقه خود را از نزدیک ببینید و لذت ببرید، خیلی ها هم در تمام مدت کنسرت با دوربین تلفن خود فیلمبرداری می کنند و جلو دید مردم را هم می گیرند و یا از کل سالن فیلمبرداری می کنند و در صفحات سوشیال مدیدیا می گذارند بدون توجه به اینکه کسانی هستند که دوست ندارند در این موقعیت قرار بگیرند.
خیلی ها از کل کنسرت فیلمبرداری می کنند و تازه وقتی به خانه برگشتند تازه متوجه میشوند که چقدر وقت خود را تلف کرده اند و به کنسرت توجه نکرده اند.
درهرحال امیدوارم که همیشه درکنسرت ها خوش بگذرد و هنرمندان را پشتیبانی کنید و اصولا ایرانی ها تماشاچیان خوبی در کنسرت ها هستند.
موفق باشید

1537-64

***

آقای مجید: من یک خانم 52 ساله هستم و 20 سال پیش از همسرم جدا شدم و 2 فرزندم را به تنهایی بزرگ کردم، به دانشگاه فرستادم و تمام مخارجشان را پرداخت کردم و پدر فرزندانم کمک بزرگی از نظر مادی در بزرگ کردن فرزندانمان نکرد ولی بعد از سالها با کمک دادگاه پول قابل توجهی که پدر فرزندانمان به من بدهکار بود به دستم رسید که برای Child Support بود.
مسئله من این است که فرزندان میگویند که من باید این پول را به پدرشان که وضع مالی خوبی هم ندارد پس بدهم چون دیگر آنها بزرگ شده اند ولی من به آنها گفتم که این پول سهم او برای بزرگ کردن شما بوده است.
لطفا جواب من را بدهید که چه تصمیمی بگیرم آیا پول را پس بدهم و یا نگه دارم؟
با تشکر- از امریکا
خانم محترم تبریک برای زحمتی که کشیدید و فرزندانتان را به خوبی بزرگ کرده اید. اگر از من می پرسید این پولها متعلق به شما میباشد و نباید آن را پس بدهید حتی اگر وضع خوبی هم دارید. پدر ومادرها در بزرگ کردن فرزندانشان سهیم می باشند و این پول سهم او بوده است که در بزرگ کردن فرزندان خود کمک نکرده بوده است. لطفا اصلا خجالت نکشید و به فرزندانتان این موضوع را توضیح بدهید، زمان استفاده شما از زندگی فرا رسیده است.
موفق باشید

1537-65

***

آقای مجید: فرزند ما کلاس 12 دبیرستان میباشد و همانطور که همیشه شما گفته اید ماه نوامبر برای اقدام کردن برای دانشگاه ها در کالیفرنیا میباشد ولی پسر ما تصمیم گرفته است که به کالج 2 ساله برود و نمی خواهد برای دانشگاه ها اقدام کند به نظر شما این کار درستی میباشد؟
با تشکر – از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: اطلاعات دقیقی در مورد وضع پسر شما از نظر درسی در دبیرستان ندارم ولی می توانم حدس بزنم به چند دلیل پسر شما از اقدام کردن به دانشگاهها 4 ساله سر باز می زند. البته این را هم بگویم که هر ساله هزاران نفر از دانش آموزان دبیرستان تحصیلات دانشگاهی خود را از کالج 2 ساله شروع میکنند و هیچ اشکالی هم ندارد.
دلایل شروع از کالج های دوساله:
1- خوب نبودن معدل دبیرستان.
2- نمره بد امتحان SAT
3- آماده نبودن برای تحصیل در دانشگاه
4- مسئله مالی خانواده
5- آماده نبودن از نظر فکری و روحی و جسمی
6- ترس از زندگی خارج از خانه
7- عدم آمادگی برای قبول مسئولیت های تنها زندگی کردن
8- پدر ومادر آماده فرستادن فرزندشان به خارج از خانه نیستند
9- تردید در رشته تحصیلی و انتخاب آن
10- عدم تصمیم قطعی برای انتخاب رشته تحصیلی
موفق باشید

1537-66

1537-67