1545-80

آقای مجید: من حدود 5 سال است که به امریکا آمده ام و همیشه آرزو میکنم که یک روز بخت با من یاری کند و جایزه لاتاری را ببرم لطفا شرایط برنده شدن و شرایط استفاده از پول لاتاری را توضیح بدهید.
با تشکر: سعید
آقای سعید: ایالت های مختلف در امریکا شرایط لاتاری بخصوص خود را دارند و شما در این مورد که از چه ایالتی هستید توضیح نداده اید در هرحال به عنوان مثل اجازه بدهید ایالت کالیفرنیا را تا آنجایی که من اطلاع دارم به شما توضیح بدهم ولی شما همیشه در هر ایالتی که هستید می توانید با اداره لاتاری تماس بگیرید و از شرایط آنها با خبر شوید. در ایالت کالیفرنیا پول بلیط برنده خود را در اقساط 26 ساله می توانید دریافت کنید و یا اگر بخواهید می توانید آن را بدون قسط بندی 26 ساله، یک مرتبه دریافت کنید که مبلغ آن کمتر خواهد بود.
درهر حال بر روی تمام پول برنده لاتاری مالیات هم باید پرداخت کنید.
موفق باشید

1545-81

***

آقای مجید: آیا رشته وکالت درآینده نه چندان دور با موقعیت کاری خوب روبرو خواهد بود وآیا با در دست داشتن مدرک وکالت یک وکیل شانس خوبی برای کار خواهد داشت؟ لطفا من را راهنمایی کنید.
با تشکر: فرشته ازجنوب کالیفرنیا
خانم فرشته: هفته پیش در یک مقاله از وب سایت CNBC در مورد مشکل بودن پیدا کردن کار برای فارغ التحصیلان دانشکده های حقوق خواندم که دراین مقاله از قول وزارت کار امریکا گزارش شده بودکه هر ساله 40 هزار وکیل ازدانشگاه های مختلف در امریکا فارغ التحصیل میشوند و میانگین حقوق بین 45 تا 85هزار دلار در سال میباشد و بعضی از فارغ التحصیلان دانشکده های حقوق تا 250 هزار دلار هم بدهکار میباشند.
ولی این اخبار نباید از ادامه تحصیل شما در رشته حقوق جلوگیری کند هزاران وکیل در این کشور کار می کنند و اکثرا موفق میباشند و شما هم باید به راه خود ادامه بدهید وسعی کنید به یک دانشکده خوب حقوق وارد شوید و بامعدل خوب و قبول شدن درامتحان ایالتی ایالت خود موفق شوید تا بتوانید در یک سازمان خوب کار بگیرید انتخاب دانشکده خوب حقوق هم بسیار موثر در پیدا کردن شغل خوب با حقوق خوب میباشد.
برای وارد شدن به یک دانشکده طراز اول در امریکا به یک لیسانس بامعدل خوب و بالا و امتحان LSAT با معدل بالای 160 احتیاج دارید.
موفق باشید

1545-82

***

آقای مجید: من یک دانشجوی فارغ التحصیل از دانشگاه میباشم و 30 سال دارم لطفا من را در مورد پیدا کردن کار کمک کنید که چه راههایی را برای پیدا کردن کار باید انجام بدهم.
با تشکر: محمد از شمال کالیفرنیا
آقای محمد: با اطلاعات کمی که از شما دارم سعی می کنم بطور عمومی جواب شما را بدهم و اگر تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید از دانشگاه می توانید برای ارتباط با شرکت های مختلف کمک بگیرید.
لطفا به موارد یر توجه فرمائید:
1-کارآموزی: و امکان گرفتن کار دائم در همان شرکت
2-رزومه خوب وحرفه ای
3-معدل خوب دانشگاه مهم میباشد
4-درخواست نام و یا رزومه خود را بر روی اینترنت بگذارید در سایت های کاریابی
5-با یک شرکت کاریابی تماس و قرارداد ببندید
6-با سایت های کاریابی مانند
Monster.com و یا
Career Builder.com تماس بگیرید.
7- دوستان و آشنایان
8- تماس با فارغ التحصیلان قبلی دانشگاه
9- مراجعه شخصی به شرکت های کوچک و بزرگ
10- ادامه تحصیل در موقع پیدا کردن به کار
به امید موفقیت

1545-83

***

آقای مجید: من وهمسرم صاحب یک دختر 10 ساله میباشم که خیلی به ورزش علاقه دارد و در حال حاضر در یک تیم فوتبال (Soccer) عضو میباشد به نظر شما چه ورزشی مناسب دختران میباشد اگر بخواهند با بورس ورزشی وارد دانشگاه بشود.
با تشکر فرهاد و شهره از لوس آنجلس
خانم شهره و آقای فرهاد: ورزش یکی از بهترین وسریعترین راهها برای وارد شدن به دانشگاه با بورس تمام عیار میباشد ولی شرایط بخصوص و مشکلی دارد.اولا بچه ها ورزش را باید از سن 6یا 7 سالگی شروع کنند ورزش های گروهی بهترین میباشد و از کلاس 9 که وارد دبیرستان میشوند باید یک ورزش اصلی و مورد علاقه خود را دنبال کنند و در تیم اول دبیرستان عضو باشند.
برای دخترخانمها ورزش های دبیرستانی مختلف وجود دارد که امکان گرفتن بورس ورزشی دارد و به ترتیب ارجحیت آنها را برای شما ذکر می کنیم.
1 – فوتبال Soccer
2 -Softball
3- دو میدانی
4-بسکتبال
5- والیبال
6 – واترپلو
موفق باشید

1545-84

1545-85