1546-53

آقای مجید: دختر ما تا چند ماه دیگر ازدواج خواهد کرد و جشن عروسی آنها در یک هتل در جنوب کالیفرنیا خواهد بود که بسیار عروسی گران و مجللی خواهد بود که البته بیشتر خرج آن را دخترم و همسرش و کمی هم ما وخانواده داماد پرداخت خواهند کرد.
دختر ما و همسرش تحصیل کرده ایران و امریکا هستند. و با مشکلات متعدد و تصمیم های مختلف و مخالفت های زیاد از طرف آنها و خانواده داماد و عروس بالاخره این مراسم تا 5 ماه دیگر انجام خواهد شد.
دخترم و همسر آینده او می خواهند از میهمانان بخواهند که برای هدیه به آنها پول نقد پرداخت کنید به نظر شما این تصمیم درستی میباشد؟
با تشکر- ازکالیفرنیا
مادر و پدرعزیز: نگران نباشید و تصمیم برای عروسی و جشن و دیگر مراحل آن را به عهده آنها بگذارید، دختر و همسر او می دانند چکار کنند و زیاد در این مورد حساس نباشید.
این روزها تصمیم های عروسی و جشن عروسی و زندگی آینده به عهده عروس و داماد است و شما آماده راهنمایی کردن باشید نه تصمیم گرفتن.
در عرض چند سال گذشته که البته این رسم را هم ما در ایران داشته ایم درعروسی های خارج از کشور در امریکا در کارت های دعوت از میهمانان می خواهند که هدیه را به صورت پول نقد پرداخت کنند که هیچ اشکالی هم ندارد و اجازه بدهیم که آنها با آن پول برای خرید برای زندگی جدیدشان استفاده کنند. و اگر از میهمانان می خواهند که پول نقد برای هدیه بدهند ما باید از آن پیروی کنیم و فقط پول نقد برای هدیه بدهیم و اصولا برای 2 نفر بین 100 تا 200 دلار توصیه میشود. بهتر است هدیه خود را به صورت چک بانکی بدهید که رکورد آن باقی بماند و پول نقد در پاکت امکان دارد به حساب شما نیاید.
موفق باشید

1546-55

***

آقای مجید: من تحصیل کرده ایران هستم وحدود 15 ماه است که در امریکا زندگی می کنم و از نظر قانونی دارای گرین کارت میباشم ولی متاسفانه پیدا کردن کار و ترس از مصاحبه مشکل بزرگی برای من شده است، لطفا کمی من را راهنمایی کنید.
با تشکر از شمال کالیفرنیا
با تشکر از شما و سئوال بسیار خوب، متاسفانه اطلاعات زیادی از شما ندارم ولی اگر از نظر تحصیلات و رشته تحصیلی و نوع کار و آماده بودن شما برای آن شغل مسئله ای ندارید مصاحبه بسیار مهم میباشد.
مصاحبه کار می تواند از طریق حضوری و یا از طریق تلفن هم باشد و هر دو نوع آن بسیار مهم.
لطفا توجه کنید متخصصین عقیده دارند که شما هم در زمان مصاحبه حضوری چند سئوال را هم مطرح کنید و بپرسید
« 4 سئوال که درموقع مصاحبه
کار حتما بپرسید»
1- بزرگترین تقصیر کاری در شرکت شما در عرض 1 سال گذشته چیست؟
2 – چه حرفه و یا کار جدیدی را در این شرکت یاد خواهم گرفت؟
3- توقع شما از نظر کاری از من در عرض 1ماه، 2 ماه و یکسال آینده چیست؟
4- لطفا یک روز کاری را کمی برای من توضیح بدهید.
موفق باشید

1546-56

***

آقای مجید: من وهمسرم بتازگی شروع به کار کرده ایم و حدود 2 سال است که در امریکا مقیم هستیم لطفا کمی از نظر مالی و پس انداز و شروع آن برای خرید منزل راهنمایی کنید.
با تشکر- از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: قبل از هر تصمیمی باید از نظر مالی آماده برای خرید منزل باشید، من دقیقا از حقوق سالیانه شما اطلاعی ندارم ولی حقوق شما و پس انداز برای پیش قسط منزل بسیار مهم میباشد.
توصیه می شود که در پس انداز هوشیار باشید و اگر امکان دارد یکی از حقوق شما دو نفر باید پس انداز شود و حقوق دیگر برای خرج منزل استفاده شود تا پس انداز خوب و منظمی داشته باشید و شروع کنید.
با حسابدار . مامور و مسئول وام مستغلات مشورت کنید و با توجه به کار و درآمد خود و پیش قسط برای خرید منزل و قیمت کل منزل تصمیم بگیرید و حداقل 10درصد از کل مبلغ منزل را برای پیش قسط آماده کنید و بعد از خرید منزل به پس انداز خود ادامه دهید و حداقل 6 ماه قسط منزل را در پس انداز خود داشته باشید.
موفق باشید

1546-57

***

آقای مجید: به نظر شما خرید اتومبیل نو و یا اجاره آن بهتر است؟ منظورم خرید با قسط های 4 و 5 یا 6 ساله و یا Lease اتومبیل برای 2 سال یا 3 سال ، من در مورد اتومبیل های بالای 50 هزار دلار سئوال میکنم.
با تشکر -از لوس آنجلس
خانم محترم: سوال شما بستگی بسیار زیاد به حقوق و درآمد شما و نوع کار شما که آیا برای خودتان کار می کنید یا نه دارد و اینکه آیا دوست دارید هر چند سال اتومبیل جدید سوار شوید یا خیر.
اگر شما دوست ندارید که مبلغ زیادی را برای پیش قسط خرید اتومبیل بگذارید بهتر است که اتومبیل را برای 2 تا 3 سال اجاره و یا Lease کنید و با توجه به اندازه رانندگی شما در سال هم مهم میباشد اصولا این اتومبیل ها را برای 12 هزار مایل در سال اجاره میدهند و اگر از 12 هزار مایل بیشتر رانندگی کنید پول هر مایل اضافه را با توجه به قرارداد خود باید موقع تحویل دادن اتومبیل پرداخت کنید. و اگر برای خودتان کار می کنید با توجه به توصیه حسابدارتان می توانید از معافیت های مالیاتی هم استفاده کنید.
سعی کنید پول زیادی برای شروع قراردادهای Lease پرداخت نکنید و با Lease کردن اتومبیل هر 2 یا 3 سال از دردسرهای تعمیر اتومبیل هم راحت میشوید.
موفق باشید

1546-58

1546-59