1547-8

آقای مجید: من وهمسرم برسر جوایز اسکار و اینکه آنها چگونه درآخر انتخاب می شوند اختلاف داریم او معتقد است که اصلا رأی گیری وجود ندارد و پارتی بازی است و همه از قبل انتخاب شده اند ولی من مخالف صحبت های او هستم، لطفا اختلاف را حل کنید.
فریده – از لوس آنجلس
خانم فریده: من با شما موافق و هم عقیده هستم، برندگان جوایز از روی رأی 6000 هزار عضو آکادمی اسکار انتخاب میشوند یا بوسیله رأی های کتبی و یا رأی های کامپیوتری که حق انتخاب با آنهاست و نوع رأی دادن و جمع آوری و انتخاب در یک فورمول بسیار پیچیده قرار دارد.
و کسانی که به عنوان اعضای رسمی آکادمی اسکار انتخاب میشوند باید در صنعت فیلم و سینما مشغول باشند و باید از طرف 2 عضو دیگر توصیه شوند و یک بار در سال رای گیری میشود.
انتخاب اعضای جدید هر سال یک بار و در ماه بهار انجام می شود و تا ماه مارچ 2017 وقت دارند که اقدام کنند.
امیدوارم در رفع اختلاف شما کمک کند.
موفق باشید

1547-9

***

آقای مجید: من وهمسرم یک تک فرزند پسر 12 ساله داریم و در لوس آنجلس زندگی میکنیم، او بزودی به دبیرستان خواهد رفت و دوران تین ایجری او آغاز می شود و ما ترس و دلهره زیادی داریم به نظر شما آیا دبیرستانهای دولتی قابل اعتماد هستند؟ و در چه مراحلی ما می توانیم به او کمک کنیم؟
با تشکر: یک پدر ومادر نگران
پدر و مادر عزیز: نگرانی و دلهره شما را درک می کنم ولی آن اندازه که شما نگران هستید فکر می کنم زیاده روی می باشد. امیدوارم که در منطقه ای که زندگی می کنید دبیرستان مناسبی داشته باشید البته دبیرستانهای دولتی تقریبا در یک حد میباشند و به فرزندان و پدر ومادران درعرض 4 سال دبیرستان راهنمایی و کمک می کنند.
ولی من در مقاله ای که مربوط به آموزش و پرورش بود در Yahoo Education خواندم که سرمقاله آن به این صورت بود:
«10 مورد که بهتر است قبل از رسیدن به تین ایجری بدانید و عمل کنید»
1- مهربانی یک قدرت است نه ضعف.
2- بدن یک دختر به خود او تعلق دارد.
3- احساس خودت را بیان کن.
4-Cook, Clean, Do Your Laundry
5- تشکر و سپاس و نزاکت را فراموش نکن.
6- به همه اطمینان نکن.
7- اعتماد به نفس داشته باش.
8- همه حرفها را به همه نزن.
9- مواظب جوک ها و شوخی هایت باش.
10- هر روز یک چیز جدید یاد بگیر.
موفق باشید و نگران نباشید

1547-10

***

آقای مجید: لطفا درمورد مکان های دیدنی در ایالت کالیفرنیا در مجله جوانان بگویید که برای میهمانان خارج از امریکا و یا ایالات دیگر هم مناسب است؟
با تشکر: فرزانه از لوس آنجلس
خانم فرزانه: با تشکر از شما اتفاقا این مطلب را بیشتر برای شنوندگان و خوانندگان مجله جوانان در خارج از ایالت کالیفرنیا مناسب دیدم.
10 Places To Visit In California
1- Yosemite National Park
2- Golden Gate Bridge
3- Lake Tahoe
4- Big Bear
5- Disney Land
6- Death Valley
7- Venice Beach
8- General Sherman/ Giant Sequoia
9- Sea World
10- Redwood National Park
سفرخوش

1547-11

***

آقای مجید: دانشگاههای Ivy League چه و چگونه دانشگاههایی هستند، البته فرزندان ما به زمان دانشگاه رفتن نرسیده اند ولی من وهمسرم همیشه به فکر دانشگاه برای آنها هستیم.
با تشکر- از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: توصیه میشود از سنین کم با فرزندانتان در مورد دانشگاه صحبت کنید و اگر امکان دارد آنها را به تورهای دانشگاهی هم ببرید. دانشگاههای Ivy League که شامل 8 دانشگاه می باشند قدمت چند قرنی دارند و از بهترین و مشکل ترین دانشگاههای دنیا می باشند و درصد قبول دانشجوی آنها بسیار کم میباشد و داوطلب زیاد. این دانشگاهها به ترتیب رتبه از نظر سایت های مختلف به این ترتیب میباشند.
1- Harvard University
2-Princeton University
3- Yale University
4- Columbia University
5- University of Pennsylvania
6- Cornel University
7- Brown University
8- Dartmouth College
شهریه این دانشگاهها با خرج و دیگر مسائل آن به حدود 60 هزار دلار در سال میرسد و دانش آموزان دبیرستانی باید خود را از کلاس 9 آماده ورود به این دانشگاهها بکنند.
موفق باشید

1547-12

1547-13