1548-62

آقای مجید: شما در مجله جوانان و در رادیو و تلویزیون در مورد مصاحبه کار بسیار صحبت کرده اید و خیلی هم آموزنده و کمک خوبی برای استخدام بوده است، آیا می توانید به من بگوئید که چه سئوال هایی را نباید در مصاحبه از مصاحبه کننده پرسید؟
با تشکر- از کالیفرنیا
با تشکر از شما، خوشحال هستم که مورد توجه شما بوده است. مصاحبه کننده ها انتظار این را دارند که شما در آخر مصاحبه اگر سئوالی دارید بپرسید و حتما هم باید این کار را انجام بدهید. ولی چند سئوال وجود دارد که بهتر است مطرح نکنید.
1- آیا من باید تست و آزمایش مواد مخدر بدهم؟
2- از مصاحبه راضی بودید؟
3- چند روز طول میکشد که جواب بدهید؟
4- حقوق پیشنهادی شما چقدر میباشد؟
5- آیا این شغل وظایف بخصوصی از من میخواهد؟
6- چند روز مرخصی در سال به من میدهید؟
7- چند روز دیگر به کسانی که باید در مورد من سئوال کنید زنگ می زنید؟
موفق باشید

1548-63

***

آقای مجید: این روزها خبرهای اقتصادی زیادی در جهان وجود دارد و از قیمت نفت و سازمان اوپک Opec در این خبرها گفته می شود، لطفا در صفحه خود در مجله جوانان در مورد این سازمان صحبت کنید.
با تشکر- از لوس آنجلس
سازمان Opec و یا همان کشورهای صادرکننده نفت
(Organization Of The Petroleum Exporting Countries) که در سال 1960 در شهر بغداد شروع به کار کرد که در آن زمان کشورهای ایران – عراق – کویت – عربستان سعودی و ونزوئلا عضو آن بودند. در حال حاضر کشورهای الجزایر- آنگولا- اکوادور- گابن – ایران – عراق – کویت – لیبی – نیجریه – قطر- عربستان – امارات و ونزوئلا عضو آن میباشند و مقر آن در شهر وین در کشور اطریش میباشد و 42 درصد از استخراج و عرضه نفت در دنیا را اعضای این سازمان انجام میدهند.
کار سازمان اوپک هماهنگ کردن استخراج و عرضه نفت در بین اعضای خود میباشد در مقابل عرضه و تقاضا در دنیا و کنترل عادلانه قیمت برای درآمد کشورهای عضو.
قیمت هر بشکه نفت که تا چند سال پیش در بالای 100 دلار بود در حال حاضر کمی بالای 50 دلار میباشد.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت این سازمان Opec.org مراجعه کنید.
موفق باشید

1548-64

***

آقای مجید: دختر ما برای ده دانشگاه در پائیز سال 2017 اقدام کرده است، او درحال حاضر کلاس 12 دبیرستان میباشد، فعلا چند دانشگاه به او جواب قبولی داده اند و بقیه جوابها در راه میباشند. لطفا به ما بگوئید چه نکاتی را برای انتخاب یکی از دانشگاههای قبول شده باید در نظر بگیریم؟
با تشکر: از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: به احتمال زیاد تمام جوابها تا اوائل ماه مارچ خواهد آمد و دختر شما تا اول ماه می May فرصت دارد به یکی از آن دانشگاهها جواب مثبت بدهد و پدر و مادر و دانشجو باید با هم تصمیم بگیرند لطفا به نکات زیر برای انتخاب یکی از دانشگاهها توجه کنید.
1- دانشگاهها را ویزیت کنید.
2- دوری و نزدیکی را در نظر داشته باشید.
3- زندگی در منزل و یا درخوابگاه دانشگاه.
4- شهریه ومخارج.
5- کمک مالی دانشگاه و بورسهای تحصیلی.
7- آمادگی دختر شما برای دور بودن از منزل.
8- رشته مورد علاقه در دانشگاههای قبول شده.
9- بودجه و شرایط مالی شما.
10- بزرگ و کوچک و معتبر بودن دانشگاه.
موفق باشید

1548-66

***

آقای مجید: من چند ماه پیش در کنسرتی بودم که شما هم تشریف داشتید و در آنجا از شما خواستم در مورد مردمی که برای کنسرت می آیند و در تمام مدت با تلفن های دستی خود فیلمبرداری می کنند و نور دوربین و بلوک کردن شان برای دیدن کنسرت مشکل ایجاد می کند در این مورد در مجله جوانان بنویسید و یا در رادیو صحبت کنید.
با تشکر -لس آنجلس
با تشکر از شما که در کنسرت چند ماه پیش این تذکر را به من دادید.
متاسفانه دنیای جدید تکنولوژی و سوشیال میدیا مشکلات زیادی هم ایجاد می کند و من هم مثل شما می بینم و دیده ام که تلفن های همراه علاوه بر استفاده های متنوع، اشکالاتی ایجاد کنند و مزاحم هم باشند. یک نفر بین 100 تا 250 دلار پول بلیط کنسرت میدهد و بجای اینکه ازکنسرت هنرمند مورد علاقه خود لذت ببرد در تمام مدت مشغول فیلمبرداری است و جلوی دید دیگران را هم میگیرد و بعد موقعی که می رود به منزل بعد از کنسرت متوجه میشود که کنسرت را از نزدیک ندیده و لذت نبرده است. مطمئن باشید که هنرمندان هم راضی نیستند که شما در تمام مدت مشغول فیلمبرداری باشید و حواستان به کنسرت نباشد.
درهرحال امیدوارم صحبت های من، شما و دیگران در این مورد تاثیر داشته باشد.
موفق باشید

1548-65

1548-67