1552-94

آقای حسین مجید: من یک مرد 28 ساله هستم که درحال گرفتن مدرک لیسانس خود میباشم و کمی دیر برای رفتن به دانشگاه شروع کردم و فعلا در یک شهر کوچک درکالیفرنیا زندگی می کنم یکبار در یک برنامه ای شما در مورد شهرهائی صحبت کردید که برای فارغ التحصیلان جوان برای زندگی و کار مناسب میباشد اگر امکان دارد آن را دوباره اعلام کنید.
با تشکر مهدی از کالیفرنیا
آقای مهدی شهر مناسب برای شما و هر فارغ التحصیل جوان دیگر، شهری میباشد که در آنجا بتوانید یک شغل مناسب داشته باشید، اخیرا در لیستی از سایت Forbes به این موضوع اشاره شده بود.
شهرهای مناسب وزندگی خوب برای
جوانان موفق و فارغ التحصیل
1- San Jose, California
2- San Francisco, California
3- Washington D.C.
4- Chicago, Illinois
5- San Diego,California
6- Riverside, California
7- Philadelphia, Pennsylvania
8- Houston,Texas
9- Phoenix , Arizona
10-Boston, Massachusetts
موفق باشید

1552-95

***

آقای مجید:من سالها در ایران مربی ورزش بودم و حدود 50 سال دارم و لیسانس تربیت بدنی هم هستم آیا بنظر شما کار مربی گری در امریکا خوب میباشد ومن چگونه می توانم به این کار راه پیدا کنم و آیا درآمد آن به چه صورت می باشد و مراحل گرفتن گواهینامه برای کار مربی گری چیست؟ لطفا من را راهنمایی کنید.
با تشکر: مهدی از کالیفرنیا
آقای مهدی: بنظر می آید که شما تازه به امریکا نقل مکان کرده اید و در هر حال خوش آمدید و رشته خوبی را هم در ایران تحصیل و کار کرده اید.
در امریکا کار مربی گری کار ساده ای نیست و اکثر مربیان ورزشهای مختلف از تیم های کودکان و نوجوانان شروع می کنند و اکثرا این کار را بطور رایگان داوطلبانه انجام می دهند و در بعضی مواقع با حقوق بسیارکم.
البته شما میتوانید ورزشی راکه دوست دارید مربی گری کنید انتخاب کنید و با فدراسیون محلی وایالتی و یا شهری آن ورزش در مورد گرفتن گواهینامه تماس بگیرید و بعد از آن به لیگ های ورزشی آن ورزش مراجعه کنید برای کار مربی گری.
فراموش نکنید که توصیه میشود یک کار درآمددار در کنار کار مربی گری داشته باشید ووقت هم باید داشته باشید و زبان انگلیسی هم مهم میباشد خیلی از مربی های دبیرستان معلم درس میباشد و با یک حقوق اندک اضافه کار مربی گری راهم انجام میدهند.
موفق باشید

1552-96

***

آقای مجید: من و همسرم و دو فرزند زیر 15 سال که در ویرجینیا زندگی می کنیم و مطالب شما را در جوانان می خوانیم تصمیم داریم برای اولین بار برای تعطیلات بهار و یا تابستانی برای 2 هفته به کالیفرنیا، مخصوصا لس آنجلس بیائیم لطفا ما را از نظر هتل، محل اقامت، تفریحات و جاهای ایرانی راهنمایی کنید.
با تشکر مهرنوش
خانم مهرنوش: با تشکر از شما و علاقه به مجله جوانان، بهار و تابستان فصول خوبی برای شما و خانواده شما میباشد، ایالت کالیفرنیا مملو از جاهای دیدنی و زیبا میباشد و با توجه به سن فرزندان شما باید برنامه ریزی بفرمائید ومهمتر از همه بودجه شما میباشد.
از نظر هتل شاید، لوس آنجلس مرکزی Westwood، بورلی هیلز، سانتامونیکا، اورنج کانتی، و در نزدیکی دیرنی لند و یونیورسال استودیو انتخاب خوبی باشد.
و لطفا به توصیه های مختلف توجه فرمائید.
1-دیدن از دیزنی لند
2-یونیورسال استودیو NBC
3-Sea world در سان دیه گو
4- وقت در ساحل های لوس آنجلس مثل Malibu
5- Universal City Walk
6-Hollywood walk of Fame
7- بازدید از west wood و مراکز ایرانی
8-یک روز در Santa Barbara و ساحل آن برای دوچرخه سواری
9- رستوران های ایرانی
10-بازدید و تور از 2 دانشگاه U.C.L.A و USC
موفق باشید

1552-97

***

آقای مجید : من و همسرم صاحب یک دختر 15 ساله هستیم و او کلاس 10 دبیرستان میباشد ما در شمال کالیفرنیا زندگی می کنیم و دخترمان دوست دارد به دانشگاه U.C.L.A برود در صورتی که دانشگاه برکلی نزدیک ما می باشد.
لطفا کمی درمورد این دانشگاه توضیح بدهید و درصد قبولی و مخارج آن.
با تشکر از شمال کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: دانشگاه UCLA یکی از 25 دانشگاه خوب در امریکا میباشد البته در اکثر لیست های دانشگاهی.
در آخرین گزارش از طرف این دانشگاه برای سال 2013- 2014 حدود 16هزار نفر را قبول کرده اند که از این تعداد 9500 نفر از شهروندان کالیفرنیایی و بقیه غیر کالیفرنیا و از سراسر دنیا و از کشوهای دیگر می باشند.
در امریکا بیشترین تقاضا برای ورود به دانشگاه UCLA می رسد که امسال حدود 85هزار تقاضا و درخواست برای ورود اقدام شده بود.
شهریه و کل مخارج برای شهروندان کالیفرنیا حدود 32 هزار دلار در سال و برای غیر کالیفرنیایی ها و دانشجویان خارجی حدود 55 هزار دلار میباشد که شامل اتاق و غذا – کتاب، بیمه و دیگر مخارج می باشد.
دانشگاه UCLA یکی از ده دانشگاه UC میباشد. دانش آموزان دبیرستان کلاس 12 و دانشجویان کالج های 2 ساله باید در ماه نوامبر هر سال به این دانشگاهها اقدام کنند که فقط 9 دانشگاه از 10 دانشگاه UC SYSTEM برای این عده از دانش آموزان و دانشجویان میباشد که برای لیسانس اقدام می کنند.
موفق باشید

1552-98

1552-99