1555-95

آقای مجید: من و همسرم با برنده شدن گرین کارت بتازگی به امریکا مهاجرت کرده ایم و تصمیم به شروع کار داریم. سئوال من از شما این است که در امریکا برای بازنشستگی از کجا باید شروع کنیم؟ما در سن بین 30 تا 40 میباشیم.
با تشکر: فرشته و مهدی از امریکا
خانم و آقای محترم: با توجه به اینکه اطلاعات کمی از شما دارم جواب سئوال شما را درحالت کلی میدهم.
در امریکا بازنشستگی و یا حقوق بازنشستگی از چند طریق می تواند برای شما در آینده نه چندان دور و یا در زمان بازنشستگی وجود داشته باشد. اگر برای شرکتی در امریکا کار گرفتید احتمالا آنها بعد از چند ماهی به شما پیشنهاد 401K را میدهند البته این شماره ها می توانند تغییر کنند ولی درجمع هم تقریبا یک کار را انجام میدهند و این نوع حسابها را میتوانید بعد از سن 59 سال ونیم استفاده کنید.
ولی اگر برای خودتان کار شروع کردید می توانید از حسابهایی مانند IRA و یا SEPIRA و چند نوع دیگر اقدام کنید. قبل از هر تصمیمی باید با حسابدار و مسئول مالی خود صحبت کنید و بگذارید آنها برای شما تصمیم بگیرند برای اینکه حسابهای بازنشستگی پیچیده تر از این جواب کوتاه من میباشد. و همین طور سوشیال سکیوریتی را هم باید در نظر داشته باشید.
موفق باشید

1555-96

***

آقای مجید: به کمک شما احتیاج داریم، متاسفانه جوابهای دانشگاهها برای پسر ما آمد و در 3 دانشگاهی که برای آنها اقدام کرده بود قبول نشده و جواب منفی دریافت کرده است و خیلی ناراحت و نگران میباشد، لطفا ما را کمک کنید که قدم بعدی چه میباشد؟
با تشکر، یک مادر نگران
مادر نگران: نگران نباشید و هنوز پسر شما می تواند در زندگی تحصیلی خود موفق باشد.
اشتباه در اینجا میباشد که فقط برای 3 دانشگاه اقدام کرده است. پسر شما بهتر بود که برای 10 دانشگاه اقدام میکرد تا شانس بهتری داشته باشد. خوب درحال حاضر پسر شما باید به یک کالج 2 ساله در نزدیکی محل زندگی شما برود و در سال دوم رشته خود را انتخاب و در عرض 2 سال 60 واحد را بگذراند و در آخر سال دوم به یک دانشگاه چهارساله خود را منتقل کند.
باز هم فراموش نکنید برای انتقال از کالج 2 ساله به دانشگاه 4 ساله برای بیشتر از 3 دانشگاه اقدام کنید شاید همان 10 دانشگاه نمره خوبی باشد.
موفق باشید

1555-97

***

آقای مجید: اگر امکان دارد لیست شهرهای انتخابی برای مسافرت در سال 2017 در امریکا را برای من بفرستید و یا لطفا بگوئید به کجا رجوع کنم.
با تشکر از امریکا: مهری
خانم مهری: لیست بخصوصی وجود ندارد که رسمی باشد ولی سایت های معتبر مسافرتی لیست های خود را هر ساله بیرون میدهند.
«بهترین شهرها و ایالات امریکا برای مسافرت در سال 2017»

1- Asheville , North Carolina
2- Western, Washington
3- Lincoln, Nebraska
4- California
5- Montana’s Flathead Valley
6- Atlanta, Georgia
7- New York
8- Texas Hill Wine Country
9- Denver, Colorado
10- Florida’s Emerald Coast

سفرخوش

1555-98

***

آقای مجید: من وهمسرم هر دو در سن 67 سالگی می باشیم و تا چند ماه دیگر بازنشسته خواهیم شد و تصمیم داریم که وقت خود را به سیر و سیاحت بگذرانیم و مسافرت کنیم. البته امریکا را بالای لیست خود قرار داده ایم ولی با کشورهای خارج از امریکا آشنا نیستیم لطفا چند کشور را که از هر نظر برای مسافرت مناسب میباشد را به ما معرفی کنید.
با تشکر از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: با تبریک به شما برای بازنشستگی وآماده شروع یک زندگی جدید و مسافرت دلیل خوبی میباشد، توصیه می کنم که قبل از هر مسافرتی چه در امریکا و یا چه درخارج از امریکا حتما تحقیقات خود را خوب انجام دهید و با یک مشاور مسافرت هم صحبت کنید و با سازمانهای مسافرتی معتبر این کار را انجام دهید.
اخیرا سایت Lonely Planet لیست بهترین کشورها برای مسافرت در سال 2017 اعلام کرده است.
بهترین کشورها برای مسافرت در سال 2017
1- کانادا
2- کلمبیا
3- فنلاند
4- نپال
5- دامنیکا
6- برمودا
7- مغولستان
8- برمه
9- اتیوپی
10- هند
سفرخوش

1555-100