1556-65

آقای مجید: برای یک مسافرت چند روزه به یکی از جزایر مکزیک چه جایی را شما توصیه می کنید و از چه طریقی این کار را انجام بدهیم؟
با تشکر- از کالیفرنیا
با تشکر از شما: مسافرت به مکان های توریستی در مکزیک برای شما که در کالیفرنیا زندگی می کنید مناسب و می تواند ارزان هم تمام شود البته قیمت های مختلف در سایت های مختلف مسافرتی وجود دارد ولی حتما با سایت های معتبر کار کنید و تمام مقررات آن را به خوبی بخوانید.
اگر برای اولین بار به این نوع سفرها می روید و در لوس آنجلس زندگی می کنید شاید Caboبهترین انتخاب باشد برای 3 یا 4 شب در هتل های All inclusive Resorts که هتل – هواپیما- خورد و خوراک در یک بسته برای شما می آید بهترین میباشد.
جاهای دیدنی توریستی در مکزیک مانند: Puerto Vallarta, Cozumel, Cabo, Cancun توصیه میشود.
این ریزورت ها به دو دسته تقسیم می شود، خانوادگی و یا ویژه بزرگسالان.
برای خرید بیمه سفر هم با مسئول مسافرت خود صحبت کنید و با پول کمی می توانید سفر خود را بیمه کنید تا اگرنتوانستید به مسافرت بروید به دلایل مهم پول خود را پس بگیرید.
سفرخوش

1556-66

***

آقای مجید: جواب های دانشگاهی برای فرزند ما که در کلاس 12 است، آمده است و برای چند دانشگاه دور و نزدیک قبول شده است، سئوال ما این است که پسر ما می گوید دانشجویان سال اول باید و حتما باید در خوابگاه زندگی کنند، آیا این حقیقت دارد؟
با تشکر از کالیفرنیا
مادر و پدر عزیز: تبریک برای قبولی دانشگاهها برای فرزندتان، جواب شما این است که نه حقیقت ندارد و دانشگاهها این حق انتخاب را به دانشجویان دانشگاه میدهند و تصمیم شما و فرزندتان میباشد و به ندرت می بینید که در مقررات دانشگاهی بیاید که سال اولی ها باید در خوابگاه زندگی کنند.
اصولا اگر یک ساعت یا بیشتر با دانشگاه فاصله دارید بهتر است که در خوابگاه زندگی کنید. البته ربط به بودجه شما هم دارد وحتما اگر دانشگاههای دور از خانه قبول شده اید حتما سال اول و دوم را در دانشگاه و خوابگاه دانشگاه زندگی کنید. فراموش نکنید که جواب دانشگاه مورد علاقه خود را تا اول ماه می بدهید و هرچه زودتر برای زندگی در خوابگاه دانشگاه اقدام کنید.
و توصیه میشود که سال اول دانشجویان اتومبیل شخصی نداشته باشند و بیشتر وقت خود را در دانشگاه بگذرانند.
موفق باشید

1556-67

***

آقای مجید: در رادیو در مورد کمپانی Apple این کمپانی که یک سیب گاز زده است کمی توضیح بدهید من هرچه در اینترنت دنبال کردم جواب درستی نگرفتم.
با تشکر: فرهاد از لوس آنجلس
با تشکر از شما: کمپانی Apple همان طور که میدانید توسط آقای Steve Jobs تاسیس شد در شمال کالیفرنیا و او در سالهای اولیه زندگی خود تا دوران دانشگاه با پدر ومادر اصلی خود آشنایی نداشت و کمپانی Apple را در گاراژ منزل پدر ومادرخوانده خود شروع کرد و بعد از چند سال از گاراژ منزل تعداد کارمندان خود را به بیش از چهارهزار نفر رساند.
در سالهای 1960 علامت این کمپانی و یا Logo آنها با عکس یک سیب گاز زده شده شروع به کار کرد که یکی از دلایل این لوگو که یک سیب گاز زده میباشد این است که با میوه گیلاس اشتباه نشود. زیرا در ضرب المثل های مختلف سیب گاز زده شده علامتی برای آسانی و سادگی است.
امیدوارم جواب قانع کننده ای برای شما باشد.
موفق باشید.

1556-68

***

آقای مجید: خیلی ممنون که در مورد مسائل مختلف اجتماعی صحبت می کنید، چند هفته پیش من به یک رستوران رفتم و بعد از اینکه در مورد غذا راضی نبودم و مزه و طمع آن قابل قبول نبود وآن را به مسئول میز خود توضیح دادم ولی آنها با تعجب با من رفتار کردند و پول غذا را به طور کامل از من گرفتند لطفا در این مورد در صفحه مجله جوانان صحبت کنید.
تشکر از لوس آنجلس
با تشکر از شما: اصولا همیشه توصیه میشود که صاحبان رستوران ها با مشتریان خود حرفه ای رفتار کنند و رضایت کامل آنها را به دست بیاورند و هرگونه شکایت مشتریان خود را حل کنند و اگر از غذای خود ایراد بگیرند یک غذای دیگر به آنها پیشنهاد کنند و یا آن غذا را عوض کنند.
این عمل خرج زیادی برای رستوران ندارد ولی مشتری باز هم باز خواهد گشت و نظر خود را در مورد توصیه کردن شما عوض نخواهد کرد.
به رستوران های ایرانی توصیه می کنم با کارمندان خود صحبت کنید و دستور بدهید که مشتریان را به خوبی سرویس بدهند و با درخواست های آنها با تعجب رفتار نکنید و برای بدست آوردن مشتریان بیشتر و از دست ندادن مشتریان کنونی خود به گارسون های خود سفارش کنید که به درخواست های منطقی مشتریان اهمیت بدهند.
موفق باشید

1556-69

1556-70