1560-73

آقای مجید:دختر ما که تازه از دبیرستان فارغ التحصیل شده است، متاسفانه در دانشگاههای مورد علاقه خود قبول نشده است وباید به کالج دوساله برود تا بتواند خود را منتقل به دانشگاه کند.
مشکل ما این است که او می خواهد به یک شهر دیگر برای تحصیل در کالج 2 ساله برود و ما مخالف هستیم، شما چه فکر می کنید؟
یک مادر از کالیفرنیا
خانم محترم: اصولا عقل سلیم و اکثر محققین دانشگاهی عقیده دارند که اسم دیگر آنها Community College میباشد را در نزدیک محل زندگی خود باید برای تحصیل انتخاب کنید و دلیلی برای رفتن به کالج 2 ساله در یک شهر دیگر و خرج اضافه صحیح نمی باشد برای اینکه تمام کالج های 2 ساله برنامه های یکسان دارند. و از هر کالج 2 ساله می توانید بدون قید و شرطی به دانشگاه مورد علاقه خود ترنسفر کنید و اصولا یک کالج 2 ساله بر کالج 2ساله دیگر ارحجیت برای ترنسفر ندارد.
و باید بدانید که کالج های 2 ساله که شامل خوابگاه در کالج نمی باشند واین می تواند برای دانشجویان سال اول مشکل باشد.
در هر صورت شما پدر و مادر هستید و خرج را شما باید بدهید و شما مسئول فرزندتان میباشید.امیدوارم تحقیقات خود را بیشتر انجام بدهید و تصمیم خوب را بگیرید و اگر دختر یا پسر شما آمادگی زندگی در یک شهر دیگر را دارد شاید تصمیم مشکلی نباشد.
موفق باشید

***

آقای مجید: من یک پسر 14 ساله هستم و مادرم گفت که می توانم با Email از شما سئوال کنم. سئوال من این است که دوست دارم یک روز در جام جهانی فوتبال به عنوان داور شرکت کنم و علاقه زیادی به بازی فوتبال و یا Soccer دارم و درحال حاضر هم در یک تیم فوتبال بازی میکنم ولی بازیکن خوبی هستم من را راهنمایی کنید.
با تشکر کیان از لوس آنجلس
کیان عزیز: با تشکر از اینکه با من تماس گرفتی. باید بگویم که با پشت کار و تحصیل و آمادگی بدنی و ورزشی و تحمل و صبر حتما می توانی به این آرزوی خود برسی. حتما بازی فوتبال را دنبال کن تا زمانی که می توانی تا با بازی فوتبال آشنایی داشته باشی در همان لیگ که بازی میکنی برای داوری هم ثبت نام کن.
با فدراسیون فوتبال امریکا USSF بخش داوری آن از طریق اینترنت تماس بگیر و شعبه داوری نزدیک به منزل خود را پیدا کن. در جلسات داوری USSF شرکت کن و امتحانات آنرا انجام بده و بطور رسمی مدرک و درجه داوری خود را بگیر و درهمان سازمان در روزهای شنبه و یکشنبه داوری کن.
توصیه می کنم که درس- دبیرستان- دانشگاه را در بالای لیست خود داشته باشی و مواقع بیکاری خود را برای داوری استفاده کن درجات داوری USSF را طی کن حداقل تا سن 28 سالگی به درجه بالای National Referee برسی .
بعداز اینکه به درجه National Referee نائل شدی خود به خود آنها شما را برای کاندیدای داور بین المللی و یا Fifa در نظر خواهند گرفت.
فراموش نکن، تحصیل، شغل، ورزش، وضع خوب فیزیکی- در فورم بودن تمرکز – دیسیپلین را در دستور کار خود داشته باشی.
به امید دیدار در جام جهانی

***

آقای مجید: ما یک خانواده 4نفره هستیم، فرزندان ما 6 و 8 ساله هستند و به مسافرت علاقه داریم، ولی هیچ موقع نتوانسته ایم برنامه ریزی خوبی انجام دهیم و با فرا رسیدن تابستان دوست داریم به سفرهای 2 یا 3 روزه برویم بدلیل مشغله کاری همسرم سفرهای ما باید 2 یا 3 روزه باشد. همسر من عقیده دارد که ما یک RV یا همان اتومبیل های بزرگ که در داخل آن مثل یک آپارتمان کوچک میباشد بگیریم تا با آن به مسافرت برویم شما چه عقیده ای دارید، زیرا من زیاد با این خرید این نوع اتومبیل ها راضی نیستم.
با تشکر ناهید از کالیفرنیا
خانم ناهید: ایالت کالیفرنیا و هر جای امریکا بسیار بسیار مناسب برای سفرهای 2 و 3 روزه میباشد که با بودجه شما می تواند بسیار مفید باشد. خرید RV که می تواند بسیار گران قیمت و شاید به اندازه قیمت یک کاندومینیوم هم خرج داشته باشد یک تصمیم بسیار مهم میباشد که تمام اعضای خانواده باید موافق باشند.
امریکایی ها اکثرا آنها را در زمان بازنشستگی می خرند و استفاده میکنند. این نوع وسیله مسافرت هم میتواند مشکلات خود را داشته باشد و امکان اینکه از آن خسته بشوید هم وجود دارد و یک سرمایه گران قیمت را باید در جلوی منزل خود پارک کنید که در شهرهای مختلف امکان دارد اجازه آن را برای پارک کردن درخیابان معمولی نداشته باشید.
لطفا به چند نوع سفرهای 2و 3 روزه بدون RV توجه کنید.
1- 2 یا 3 روز در یک هتل کنار ساحل
2- اقامت در هتل نزدیک دیزنی لند
3- رفتن به کمپینگ و چادر زدن در کنار دریا- رودخانه – جنگل
4- اقامت در هتل هائی که دارای پارک های بازی های آبی میباشند
موفق باشید

1560-75

***

آقای مجید: لطفا در مورد شغل Weather Fore Caster که در تلویزیون وضع هوا را بررسی می کنند توضیح بدهید که چه نوع تحصیلاتی احتیاج می باشد و چه رشته تحصیلی دانشگاهی احتیاج می باشد.
با تشکر دیوید از کالیفرنیا
آقای دیوید: شغل تلویزیونی Weather Fore Caster می تواند یک کار جالب با درآمد نسبی خوبی باشد.
این شغل را هم بنام Meteorologist هم می گویند و اکثر تلویزیون های امریکایی با داشتن لیسانس شما را هم استخدام می کنند کسانی که به این شغل علاقه دارند در دانشگاه رشته هایی مانند Meteorology و یا Atmospheric را انتخاب می کنند و کارآموزی در زمان تحصیل در همین رشته در تلویزیون و یا رادیوهای امریکایی بسیار مهم میباشد.
بعد از فارغ التحصیل شدن در این نوع رشته های تحصیلی برای پیدا کردن کار سازمانهای زیر را در نظر داشته باشید:
1- National Weather Service
2- TV Broadcast Weather
3- Media Weather Provider
4- Air Quality Agencies
5- Aerospace Campanies
6- University – Based . Research
7- Forensic Meteorology
8- Military
و برطبق گزارش وزارت کار امریکا بطور میانگین یک مسئول وضع هوا در تلویزیون بین 80 تا 95هزار دلار در سال حقوق دریافت می کند.
موفق باشید

1560-76