1562-70

آقای مجید:من یک نویسنده فیلمنامه هستم ولی تا بحال نتوانسته ام فیلمنامه ام را به فیلم سینمایی تبدیل کنم من فکر میکنم که سوژه های فیلمنامه های من خوب و جدید است. البته باید بگویم که من تازه به امریکا آمده ام بنظر شما چگونه می توانم در این کار موفق و یا موفقیتی بدست بیاورم و آیا راه امکان پذیر در دنیای فیلم در هالیوود هست.
با تشکر: سیروس از لوس آنجلس
آقای سیروس: شما هم مثل هزاران نفر دیگر که تشنه هالیوود و فیلم و سینما هستند میباشید و موفقیت شما احتیاج به یک لحظه و یک موقعیت دارد، اگر فیلمنامه های شما قابل استفاده باشد به چند مورد توجه کنید:
1-یک کلاس نوشتن فیلمنامه را بگذرانید.
2- نوشتن فیلمنامه بطور حرفه ای و انگلیسی خوب.
3- با سندیکای نویسندگان هالیوود تماس بگیرید.
4-عضو سندیکای نویسندگان هالیوود بشوید.
5-با نویسندگان دیگر آشنا و تماس بگیرید.
6-احتیاج به یک تهیه کننده دارید.
7-تهیه کننده با سرمایه.
8- استودیوهای فیلمسازی در امریکا باید چراغ سبز را به شما بدهند.
9-رزومه خود را با فیلم های کوچک قوی کنید.
10 – تا قبل از موفقیت یک کار جنبی برای درآمد داشته باشید.
به امید دیدار در هالیوود
موفق باشید

1562-71

***

آقای مجید:من و همسرم دارای یک دختر 10 ساله میباشیم، من خانه دار هستم و کار نمی کنم وهمسرم فقط کار میکند. من دوست دارم دخترم را برای هنرپیشگی و شرکت در تبلیغات تلویزیونی شرکت بدهم.او یک دختر بسیار با نمک و زیبا و دارای صدای خوب برای خوانندگی و خجالتی هم نیست. از کجا شروع کنیم؟
با تشکر از لوس آنجلس
مادرگرامی: تصمیم به کار مشکلی گرفته اید و من هم شمارا از این کار منع نمی کنم ولی باید آماده باشید برای صرف وقت زیاد و خرج کردن کمی پول.
به نکات زیر توجه کنید:
1- با یک Agentتماس بگیرید: لیست Agent ها را از سازمان SAG تقاضا کنید که محل آن در هالیوود میباشد.
2- احتیاج به یک عکاس حرفه ای برای این کار دارید.
3- مواظب باشید که پول بابت سرویس های اضافه پرداخت نکنید
4- با دوربین خود میتوانید عکس را بگیرید
5- باید بتوانید خود و دخترتان را خیلی سریع به Casting Call ببرید و برسانید برای امتحان ومصاحبه
6- نگذارید به درس – مدرسه و گذراندن وقت با دوستان وخانواده لطمه ای بزند.
7- آماده باشید که برای مدتها او را قبول نکنند
8- اگر می توانید این را به عنوان یک کارجنبی و تفریحی انجام دهید
9- گذراندن ساعتها در فیلمبرداری و مصاحبه و امتحان
10- فشار روی فرزندنتان نگذارید
11-و با یک مشاور خانواده هم مشورت کنید و با معلم و مسئولان مدرسه او.
موفق باشید

***

آقای مجید: لطفا سئوال من را جواب بدهید و بارها هم شما در برنامه رادیو یا تلویزیون در این مورد هم صحبت کرده اید.
من وهمسرم رستوران های مختلفی را امتحان کرده ایم با غذاهای مختلف از کشورهای مختلف، ولی هنوز غذای ژاپنی Sushi را امتحان نکرده ایم زیرا ترس داریم که آیا چگونه این نوع غذاها را بخوریم که ماهی خام میباشد و یا اینکه چگونه آنها را سفارش بدهیم، لطفا ما را کمک کنید ما در لوس آنجلس زندگی می کنیم.
با تشکر: از لوس انجلس
خانم و آقای محترم: در عرض چند سال گذشته غذاهای ژاپنی،مخصوصا Sushi بسیار مورد علاقه امریکائی ها قرار گرفته است، مخصوصاجوانان وشهر لوس آنجلس و حومه داری یکی از پرتراکم ترین رستوران Sushi در امریکا میباشد. توصیه می کنم که اصلا ترس را کنار بگذارید و این کار را انجام بدهید و از دوستان خود در مورد رستوران ژاپنی مورد علاقه آنها سئوال کنید.
به چند مورد درباره غذای ژاپنی و رستورانهای Sushi توجه کنید:
1- در رستوران های ژاپنی حتما نباید ماهی خام سفارش بدهید.
2- غذاهای پخته از قبیل ماهی و Steak هم میتوانید سفارش بدهید.
3- برای اولین بار با یک دوست که با این نوع غذاها آشنایی دارد به رستوران بروید.
4- اکثر ماهی های خام، با برنج پخته خواهد بود
5- Sushi های پخته هم وجود دارد
6- برای بار اول با سفارش دادنCalifornia Roll شروع کنید.
7- از رستورانهای ژاپنی یا Sushi Bar هایی که تبلیغ Half Price Sushi را می کنند دوری کنید
موفق باشید

1562-73

***

آقای مجید: من و همسرم صاحب دو فرزند 13 و 14 سال هستیم و سال آینده به کلاس 9 دبیرستان وارد خواهند شد و ما در منطقه ای زندگی می کنیم که دبیرستان دولتی آن مورد قبول ما نمی باشد و ما از نظر مالی بودجه فرستادن آنها را به دبیرستان خصوصی نداریم ولی یک دبیرستان در نزدیکی محل زندگی ما میباشد که دبیرستان بسیارخوب و پرطرفداری میباشد ولی ما در منطقه قانونی آن دبیرستان زندگی نمی کنیم من و همسرم به توصیه یکی از دوستانمان تصمیم داریم آدرس فامیلی که در آن منطقه زندگی می کنند را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کنیم برای وارد شدن فرزندانمان به آن دبیرستان، شما چه نظریه دارید.
با تشکر از لوس آنجلس
پدر ومادر عزیز: قوانین منطقه ای و دبیرستانی برای شهروندان اکثر شهرها بسیار قانونی می باشد و در سالهای اخیر دبیرستانها با این موضوع به سختی برخورد می کنند و من هم توصیه نمی کنم که در فورم های دبیرستان فرزندانتان آدرس کسی دیگر را بنویسید و این کار فرزندانتان را هم مجبور می کند که این موضوع و محل زندگی واقعی خود را از همکلاسی هایشان پنهان کنند. اخیرا اتفاق افتاده است که دبیرستانها منازل واقعی دانش آموزان را شناسایی میکنند و دانش آموز را از دبیرستان اخراج می کنند که این می تواند بسیار ناراحت کننده برای شما و فرزندانتان باشد.
بهترین راه برای شما این است که یا محل زندگی خود را عوض کنید که خیلی از خانواده ها این کار را انجام می دهند و یا در انتخاب لاتاری برای آن دبیرستان فرزندانتان را شرکت دهید، زیرا دبیرستانها از شهروندان شهرهای دیگر هم از طریق لاتاری و قرعه کشی فرزندان آنها را هم قبول می کنند.

1562-74