1566-81

آقای مجید: من دارای لیسانس بازرگانی هستم از یکی از دانشگاههای ایالت کالیفرنیا و چند سال است که مشغول به کارم و درآمد خوب ندارم، حدود 45 هزار دلار در سال.
من لیسانس خود را با معدل خوب به پایان رساندم و حالا فکر می کنم برای این که درآمد بهتری داشته باشم درسم را ادامه بدهم و مدرک MBA (فوق لیسانس بازرگانی) خود را بگیرم ولی به دلیل این که به طور تمام وقت کار می کنم به نظر شما این رشته را می شود Online تمام کرد و نتیجه مطلوب را گرفت؟
با تشکر- مهدی از کالیفرنیا
آقای مهدی خوشحال هستم که تصمیم به ادامه تحصیل دارید برای MBA و حتماً بعد از گرفتن فوق لیسانس کار و حقوق بهتری خواهید داشت. در چند سال اخیر کلاس ها و رشته های مختلف Online مخصوصاً برای MBA مورد توجه قرار گرفته اند، توصیه می کنم لیست دانشگاه های مهم برای MBA را تهیه و با آنها در مورد این رشته رویOnline سئوال کنید.
دانشگاه هائی مانند: UNC North Western – و هم چنین می توانید به سایتUS News & world report – هم مراجعه کنید.
موفق باشید

1566-82

***

آقای مجید: من یک مرد 36 ساله هستم و تا چند ماه دیگر با نامزدم که 34 ساله است ازدواج خواهیم کرد. هر دو ما کار نسبتاً خوبی با درآمدی مناسب داریم و تقریباً به طور مساوی درآمد داریم. به نظر شما ما چگونه پس انداز کنیم برای خرید اولین خانه خودمان و در این مورد با همسر آینده خود بسیار صحبت کرده ایم به نظر شما بهترین راه چه می باشد؟
با تشکر- فریبرز از لوس آنجلس
آقای فریبرز: با تبریک به شما برای ازدواج. به نظر من برنامه ریزی برای خرید اولین منزل بسیار تصمیم خوبی می باشد و با یک مسئول خرید مستغلات صحبت کنید و همین طور با یک مسئول وام مسکن. ولی اصولاً توصیه می شود که یکی از شما حقوق خود را پس انداز کند و یکی از شما خرج زندگی، البته با توافق هر دو شما و بعد از اینکه ازدواج کردید.
موفق باشید.

1566-83

***

آقای مجید: من و همسرم و دو پسر 14 و 15 ساله حدود 2 سال پیش به آمریکا مهاجرت کرده ایم دو پسر ما به ورزش بسیار علاقه مند می باشند مخصوصاً به ورزش کشتی به دلیل اینکه عمو و پسر عموهای آنها همه کشتی گیر بوده اند آیا در آمریکا آنها ورزش کشتی را می توانند دنبال کنند؟
با تشکر- فریده از لوس آنجلس
خانم فریده: ورزش کشتی در بین جوانان آمریکائی و غیره در سطح دبیرستان بسیار رایج و مورد توجه می باشد و تیم های دبیرستانی در سراسر آمریکا مسابقات قهرمانی خود را در سطح ایالتی و کشوری انجام می دهند و شانس شرکت در تیم های دانشگاهی هم وجود دارد با گرفتن بورس های ورزشی.
لطفاً تحقیقات خود را در مورد دبیرستانی که ورزش کشتی آنها قوی می باشد انجام دهید و از همان ابتدا شروع دبیرستان در تمرینات و مسابقات دبیرستانی شرکت کنید و بعد از آن شاید با بورس ورزشی وارد دانشگاه بشوید.
دانشگاه های مهم برای رشته کشتی در رده یک آمریکا عبارتند از:
Oklahoma State University
University Iowa
Iowa State University
Oregon State University
Cornell University
University of Nebraska
Cal State Bakersfield
موفق باشید.

1566-84

***

آقای مجید: من و همسرم 50 سال پیش با هم ازدواج کردیم و ماه اکتبر سالگرد ازدواج ما می باشد و ما صاحب 5 فرزند هستیم و 12 نوه و به احتمال زیاد فرزندان ما تصمیم به گرفتن یک میهمانی 50 سال ازدواج برای ما دارند ولی من و همسرم دوست داریم که یک هفته با خانواده های فرزاندانمان که 22 نفر و 2 نفر ما 24 نفر می باشیم به یک مسافرت یک هفته ای با خرج ما که آنها را میهمان کنیم برویم و از نظر مالی ما در شرایط مناسب می باشیم لطفاً ما را برای این برنامه ریزی کمک کنید در ضمن سن نوه های ما بین 5 تا 17 می باشد.
با تشکر: از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم، تبریک برای 50 سال ازدواج موفق، تصمیم و عقیده بسیار خوبی می باشد که شما می خواهید یک هفته در مسافرت با تمام اعضای خانواده خود باشید و قدرت این کار را هم دارید. البته ماه اکتبر به احتمال زیاد اکثر نوه های شما در مدرسه و یا دانشگاه می باشند بهترین زمان برای شما تعطیلات کریسمس می باشد و بهترین تصمیم میهمان کردن تمام اعضای خانواده خود به یک کروز یک هفته ای مانند کروز مکزیک و یا کروزهای کریبیان به جزایر مختلف می باشد و یا اینکه اجاره کردن چند کاندومینیوم در یکی از جزایر هاوائی و یا اینکه رفتن به جزایر مختلف با Club Med و هم چنین فلوریدا را فراموش نکنید.
موفق باشید و سفر خوش

1566-85

1566-86