1572-85

آقای مجید:من وهمسرم در سن 60 سالگی میباشیم و تقریبا بازنشسته شده ایم و ازنظر مالی هم در وضع خوبی هستیم ما در یک شهر بزرگ درکالیفرنیا زندگی می کنیم واز این زندگی شلوغ خسته شده ایم و دوست داریم به یک شهر کوچک برای زندگی نقل مکان کنیم، البته چند جا را در نظر داریم نظر شما چه میباشد.
با تشکر: ازکالیفرنیا
خانم و آقای محترم: با تبریک برای اینکه برای بازنشستگی آماده هستید بخصوص از نظر مالی. اگر این تصمیم را دارید به دو نوع می توانید انجام بدهید که منزل شخصی خود را نگه دارید ولی در جا و یا شهر دیگر مورد علاقه خود هم یک خانه برای تعطیلات داشته باشید.
اگر دوست دارید هنوز درکالیفرنیا زندگی کنید به نظر من کالیفرنیا می تواند آنچه را که می خواهید برای شما ایجاد کند لطفا به مناطق مورد علاقه من توجه کنید:
1-Big Bear Lake
2-Lake Arrowhead
3-Santa Barbara
4-Carpentaria
5-Pismo Beach
6-ایالت South Dakota وزندگی درRanch یا مزرعه
7-ایالت Wyoming و زندگی در Ranch یا مزرعه
8-شهرScottsdale در ایالت آریزونا
9-شهر Phoenix (حومه)
10-کارمل و مانتری
(Carmel&Monterey) درکالیفرنیا
موفق باشید

1572-86

***

آقای مجید: پسر ماحدود 49 ساله میباشد و تا به حال ازدواج نکرده است و به حرف ما هم گوش نمی کند! او کار و شغل با درآمد بسیارخوبی دارد خانه ای بسیار زیبا درمنطقه ای خوب و زندگی سالمی دارد ولی ما فکر می کنیم که شاید او دیگر ازدواج نکند ما صاحب یک دختر هم میباشیم که او ازدواج کرده است به نظر شما ما در این مورد کاری می توانیم انجام بدهیم و یا آیا دخالت و نگرانی ما بیهوده میباشد؟
با تشکر از جنوب کالیفرنیا
مادر و پدر عزیز: اولا خوشحال هستم که پسر شما که حتما تحصیلکرده میباشد و از نظر زندگی خصوصی و کاری موفق میباشد ولی اصولا به تجربه ثابت شده است که شروع زندگی مشترک در سنین بالای 40 یا 45 و یا 50 سال مخصوصا برای مردها بسیار مشکل میباشد. وآنهم بیشتر به دلیل اینکه سالها تنها زندگی کرده اند و زندگی خوب و بی دردسری دارند و نمی خواهند آن را با کس دیگری شریک و یا دست خوش دگرگونی بدهند و ترس را هم فراموش نکنید و مسئولیت یک نفر دیگرو احتمالا صاحب فرزند شدن در سن بالا هم برای آنها ترس دارد. ضمنا باید بگویم که من مشاور خانه و خانواده و یا زندگی مشترک نیستم و روانشناس هم نیستم ولی توصیه می کنم با یک مشاور خانه وخانواده و یا یک روان شناس فقط برای خودتان مشاوره کنید شاید او بتواند جواب بهتری برای شما داشته باشد ولی درانتها پسر شما است که باید تصمیم بگیرد و یا اینکه با یک کانسولر ازدواج صحبت کند.
و به نظر من تا موقعی پسر شما خودش تصمیم نگیرد و همسر مورد علاقه خود را پیدا نکرده است مشکل است که به صحبت های شما و نظر شما گوش کند.
موفق باشید

***

آقای مجید: یکی از اقوام ما در مالزی مشغول به تحصیل می باشد به نظر شما برای ادامه تحصیل آیا به امریکا برود یا به اروپا؟
با تشکر از شما: از شمال کالیفرنیا
با تشکراز شما: جواب دادن به سئوال شما احتیاج به اطلاعات بیشتری میباشد ولی درحالت کلی اگر بخواهیم تصمیم بگیریم:
1- چرا در مالزی ادامه تحصیل نمی دهند؟
2- من امریکارا بیشتر توصیه میکنم تا اروپا
3- مسائل مالی و شهریه
4- گرفتن پذیرش و ویزا
5-50 ایالت امریکا شامل تقریبا 3500 موسسه تحصیلی می باشد
6-شانس گرفتن کار بعد از تحصیل در امریکا با توجه به مسائل مهاجرتی بهتر است
7- کمک از طرف جامعه ایرانی در امریکا(نه برای شهریه) وجود دارد.
8- به هر دو جا یعنی امریکا و اروپا اقدام کنید و جواب ها را مقایسه کنید
9-ایالت کالیفرنیا را فراموش نکنید با تعداد زیاد دانشگاه
10- امتحان تافل یا GRE راهم فراموش نکنید اگر احتیاج باشد.
موفق باشید.

1572-87

***

آقای مجید: لطفا جواب سئوال من را بدهید:
سئوال من این است که : داوران ورزشی در امریکا برای قضاوت چقدر درآمد دارند و آیا این شغل می تواند تمام مخارج زندگی یک یا دو نفر را تامین کند؟
با تشکر :رضا از آریزونا
آقای رضا: شغل داوری ورزش های مختلف نمی تواند تمام مخارج زندگی یک یا دو نفر را در امریکا تامین کند وحتما باید یک شغل دیگر مثل اکثر داورهای امریکایی و یا داورانی که در امریکا قضاوت می کنند داشته باشند.
البته داوران بین المللی چه در امریکا و یا در کشورهای دیگر اگر به استخدام فدراسیون آن کشور در بیاید می توانند از این راه زندگی کنند. ولی من توصیه می کنم شما داوری ورزش را اول به دلیل علاقه انجام دهید بعد به عنوان مثال داوران فوتبال در رتبه های پائین دربازی های جوانان حدود 30تا 60 دلار برای هر بازی دریافت می کنند.
برای بازیهای دبیرستانی برای 2 بازی در یک روز حدود 110 دلار. برای بازیهای دانشگاهی بین 80تا 200 دلار دریافت می کنند البته این رقم برای بازی دانشگاهی می تواند تغییر کند به دلیل دانشگاههای رده یک و یا دو و یا 3 ورزشی. البته این ارقام میتواند کم و زیادتر هم باشد. البته بازیهای بین المللی و یا بازیهای باشگاهی لیگ های برتر کشورهای مختلف پول بیشتری پرداخت میکند.
داوران FIFA برای بازیهای جام جهانی تا 30 یا 40 هزار دلار برای مدت این مسابقه ها دریافت میکنند.
برای اطلاعات بیشتر به سایت USSF مراجعه کنید.
موفق باشید

1572-89