1574-56

آقای مجید: لطفا جواب ما را بدهید. من وهمسرم صاحب دو فرزند دبیرستانی هستیم کلاس 9 و 11 و درکالیفرنیا، حومه شهر لس آنجلس زندگی می کنیم مشکل ما این است که پسر کلاس 11 ما می خواهد دبیرستان را رها کند و به کالج 2 ساله برود لطفا نظر خودرا به ما بگوئید.
با تشکر:از کالیفرنیا
خانم وآقای محترم: متاسفانه دلیل تصمیم پسرتان را نمی دانم ولی اصولا همیشه توصیه میشود که برطبق روال زندگی تحصیلی، دانش آموزان دبیرستانی کلاس 12 را به اتمام برسانند و در سال 12 هم برای دانشگاهها اقدام کنند. تعدادی نه چندان زیاد از دانش آموزان دبیرستان به دلیل اینکه باید با مقررات دبیرستانی جلو بروند و هر روز به مدرسه بروند خوشحال نیستند و دوست دارند از آن فرار کنند و با گرفتن چند واحد در کالج 2 ساله کمی راحت و بدون مقررات زندگی کنند.
البته شاید این راه برای تعدادی از دانش آموزان دبیرستانی بسیار هم خوب باشد که باید آن را بطور دقیق بررسی کرد و از طرف پدر ومادر و مسئولان دبیرستان تصمیم گیری و مشاوره شود ولی عقل سلیم می گوید که بچه های ما باید اول دبیرستان را با گرفتن یک دیپلم قوی تمام و به دانشگاههای 4 ساله وارد شوند و در طول زندگی تحصیلی دبیرستان تمام مراحل آن را چه از نظر درسی وغیره طی کنند تا آماده وارد شدن به محیط بزرگ دانشگاه باشند.
در این مورد بیشتر تحقیق کنید.
موفق باشید

1574-57

***

آقای مجید: من از ایران با برنامه های تلویزیونی شما آشنا بوده ام وامسال بعد از تمام کردن دبیرستان در ایران با پدر ومادرم به امریکا مهاجرت کرده ایم درحال حاضر من 20 ساله هستم و تصمیم به ادامه تحصیلات دانشگاهی دارم.
علاقه من به رادیو و تلویزیون، مخصوصا رادیو میباشد که به عنوان گوینده و یا مجری و بیشتر به عنوان مجری در رادیو ایرانی و یا امریکایی مشغول به کار بشوم.لطفا من را راهنمایی کند، مادر و پدرم می گویند در این کار پولی نیست.
با تشکر نیلوفر از لس آنجلس
خانم نیلوفر: اگر به این حرفه عشق وعلاقه دارید تصمیم بسیار خوبی گرفته اید و می توانید در آن موفق شوید و برای شما در سن کم توصیه میشود که حتما تحصیلات دانشگاهی در این رشته را بپایان برسانید و در حین تحصیل کارآموزی در رادیو و تلویزیون های امریکایی را فراموش نکنید.
برای اینکار و حرفه شما باید تحصیلات خود را در رشته رادیو و تلویزیون و یا Broadcasting تمام کنید تا با زیر و بم آن آشنا شوید وزبان انگلیسی و کلاسهای صحبت کردن وخواندن خبر هم بسیار مهم میباشد و صدای خوب هم به شما کمک خواهد کرد و زبان و نوشتن انگلیسی را فراموش نکنید. دانشگاههای زیر را فراموش نکنید برای رشته رادیو و تلویزیون

1-CSUN
2- University Of Texas
3- Boston University
4- UCLA
5- USC
6- NYU
7- University Of Arizona

موفق باشید

1574-58

***

آقای مجید: من یک جوان 23 ساله و فارغ التحصیل از دانشگاه هستم و در دبیرستان و دانشگاه هم ورزشکار بوده ام و دوست دارم که حرفه و شغل Sports Agent را دنبال کنم شما چه فکر می کنید.
با تشکرامید از شمال کالیفرنیا
آقای امید: فکرخوبی را در سر می پرورانید ولی اجازه بدهید کمی در این مورد صحبت کنیم. Sports Agent به کسی می گویند که نماینده یک ورزشکار حرفه ای برای قراردادهای حرفه ای با تیم های حرفه باشد و به یک نوعی وکیل او باشد. و این نوع Agent ها هم درآمد بسیار خوبی خواهند داشت. اکثر کسانی که به این شغل وارد میشوند یا وکیل هستند و یا قبلا یک ورزشکار بوده اند و یا ورزشکاران حرفه ای که دوران بازی حرفه ای آنها تمام شده است.
کسانی که Sports Agent هستند بین 4 تا 10درصد از کل قرارداد پولی ورزشکار را دریافت می کنند وهم چنین بین 10 تا 20 درصدی از قراردادهای تبلیغاتی آنها.
برای بازیکنان NEL یک Sports Agent فقط 3 درصد می تواند دریافت کند و برای NBA تا 4درصد مورد قبول میباشد.
موفق باشید.

1574-60

***

آقای مجید:من دانشجوی سال اول دانشگاه میباشم و دوست دارم برای شرکت Google کارکنم چه راهی را باید انتخاب کنم پدر ومادرم توصیه کردند که در این مورد با شما از طریق ایمیل تماس بگیرم.
با تشکر: فرهاد از کالیفرنیا
آقای فرهاد: شرکت Google یکی از بزرگترین و موفق ترین وثروتمندترین شرکت های دنیا میباشد که در سالهای 1990 شروع به کار کرد و پیدایش آنها توسط 2 دانشجوی دانشگاه Stanford انجام شد.
اگر مایل هستید برای این نوع شرکت ها کار کنید احتیاج به مدرک فوق لیسانس دارید که بیشتر از لیسانس به شماکمک خواهد کرد. بعد از آن رشته های بازرگانی و MBA و رشته های مهندسی را انتخاب کنید و در حین تحصیل از کارآموزی غفلت نکنید.
Happy Google

1574-59

1574-61