1575-67

آقای مجید: لطفا کمک کنید، چند روز پیش نامه ای برای ما از طرف یک سازمان دولتی رسید که در آن در مورد اینکه ما فرزندمان که یک پسر 20 ساله میباشد را برای ارتش امریکا ثبت نام نکرده ایم و اگر این کار را انجام ندهیم شامل جریمه سنگین مالی و زندان میشویم، آیا این حقیقت دارد. لطفا راهنمایی کنید.
با تشکر یک مادر از کالیفرنیا
خانم محترم: طبق قوانین در امریکا تمام پسرهای 18 تا 25 ساله باید به نیروی چند گانه ارتشی امریکا ثبت نام کنند.
Selective Services شامل کسانی می شود که Citizen هستند و یا گرین کارت دارند و یا بطور قانونی به امریکا مهاجرت کرده اند و یا در خارج از امریکا زندگی می کنند.
ثبت نام نکردن همین طور می تواند برای گرفتن کمک های مالی برای دانشگاه تولید اشکال کند برای اطلاعات بیشتر به www.sss.gov رجوع کنید.
موفق باشید

***

آقای مجید: من وهمسرم بتازگی به امریکا مهاجرت کرده ایم وصاحب 2 دختر 17و 18 ساله میباشیم که دبیرستان خود را در ایران تمام کرده اند. همسر من عقیده دارد که من واو به ایران باز گردیم و 2 دختر ما در اینجا بمانند و به دانشگاه بروند و منهم با عقیده او تقریبا موافق هستم. لطفا از نظر زندگی و دانشگاه این تصمیم را برای فرزندان ما چگونه می بینید.
با تشکر: فریده از کالیفرنیا
خانم فریده: اولا بهترین تصمیم را پدر و مادر می توانند برای فرزندانشان بگیرند ولی هر ساله هزاران دانشجوی جوان از سراسر دنیا به تنهایی به عنوان دانشجوی خارجی به امریکا برای تحصیل می آیند و به دانشگاه میروند فرزندان شما هم در سن دانشگاه و کالج هستند و اگر آنها آماده هستند از خودشان مواظبت کنند شما هم باید آماده باشید. شما میتوانید بعد از اینکه کالج و یا دانشگاه فرزندانتان مشخص شد و از نظر جا و مکان و زندگی هم تصمیم گیری شد و اگر هم که دوست و آشنا و یا فامیل در شهر زندگی فرزندانتان دارید، فکر میکنم که مشکل شما حل شده باشد و شما می توانید هر سال برای دیدن آنها به امریکا بیائید و شاید بهتر باشد که 2 سال اول دانشگاه را در خوابگاه زندگی کنند و در داخل دانشگاه.
و در نهایت شما پدر ومادر هستید که باید تصمیم نهایی و مناسب را برای فرزندتان بگیرید.
موفق باشید

1575-69

***

آقای مجید: ما بارها از شما درباره کمپانی Starbucks شنیده ایم و صحبت کرده اید. لطفا در مورد این کمپانی و پیدایش آن برای من و همسرم توضیح بدهید.
با تشکر از سان دیه گو- کالیفرنیا
خانم و آقای محترم:کمپانی Starbucks در سال 1961 در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن تاسیس شده است. رئیس آن و یا CEO آقای Howard Schultz میباشد و درحال حاضر در سراسر دنیا حدود 21 هزار شعبه آن مشغول به کار میباشد و در امریکا 14هزار شعبه دارد.
در سال 1961 این کمپانی کار خود را فقط با فروش قهوه خشک شروع کرد که بوسیله 3 دانشجوی دانشگاه سانفرانسیسکو شروع شده بود.
آقای Howard Schultz موقعی که یک دانش آموز دبستان بود و در خانه های دولتی در حومه نیویورک با پدر و مادر خود زندگی می کرد، یک روز که از مدرسه به خانه آمد دید پدر او که یک راننده کامیون بود با پای شکسته بر روی تخت خوابیده است و کار خود را از دست داده است و در بدترین موقعیت مالی قرار گرفته اند. او همیشه آرزو داشت ازخانه های دولتی بیرون بیاید و از فقر نجات پیدا کند و بعد از اینکه دیپلم دبیرستان خود را گرفت با بورس ورزشی به دانشگاه رفت و تحصیلات خود را بپایان رساند.
بعد از فارغ التحصیل شدن به عنوان فروشنده دستگاهای درست کردن قهوه داغ مشغول به کار شد و یک روز سر از سیاتل در آورد و با صاحبان 7 فروشگاه Starbucks آشنا شد ولی آنها مایل به فروش قهوه داغ نبودند واو مجبور شد 7 فروشگاه آنها را با جمع آوری یک میلیون دلار خریداری کند وزندگی جدید Starbucks شروع شد.
او به خاطر اینکه پدرش وقتی پایش شکست و کار خود را از دست داد دارای بیمه درمانی نبود به تمام کارمندان خودبیمه های درمانی میدهد.
موفق باشید

1575-70

***

آقای مجید: دخترم درحال اقدام برای دانشگاه های مختلف است و کلاس 12 دبیرستان را می خواند. لطفا توضیح بدهید بعد از اینکه اقدام کردیم چه مراحلی را باید طی کنیم منظورم این است که چه کارهایی را دختر ما باید انجام بدهد.
با تشکر از کالیفرنیا
با تشکر از شما: اکثر دانشگاههای امریکایی از اول ماه اکتبر هر سال تقاضانامه های اقدام را دریافت میکنند و در ایالت کالیفرنیا از طریق 2 سیستم دانشگاه های دولتی Cal State و UC تا آخر ماه نوامبر می توانید اقدام کنید.
جوابهای دانشگاه ها تقریبا تا ماه مارچ به دست متقاضیان خواهد رسید که آیا قبول شده اند یا نه و تا اول ماه می فرصت دارید که جواب قبولی را قبول کنید.
بعد از آن دختر شما باید کلاس 12 را خیلی قوی با نمرات خوب بپایان برساند و ریز نمرات خود را به دانشگاه ها بفرستد و اگر نمرات قابل قبول نباشد دانشگاه ها جواب قبولی را پس خواهند گرفت.
در هر صورت موفق باشید

1575-68