1577-79

آقای مجید :ما در کالیفرنیا زندگی می کنیم و دختر ما که کلاس 12 میباشد خود را برای ورود به دانشگاه های ایالتی کالیفرنیا آماده می کند. منظورم از دانشگاه های دولتی،دانشگاه های دولتی UC می باشد، او در مورد نوشتن انشاء بسیار مردد است و مشکل دارد، کمی مرا در این مورد راهنمایی کنید.
با تشکر- از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: دانشگاههای UC که تشکیل شده است از 9 دانشگاه معتبر در امریکا و یا کالیفرنیا از بهترین ها در دنیا می باشند که شامل:
UCLA, UCSD, UCSB, UCR, UC BERKELEY, UCI, UC DAVIS, UC SANTA CRUZ, UC MERCED
که مهلت اقدام کردن به آنها در ماه نوامبر هر سال میباشد، البته برای ترم پائیزی سال بعد.
علاوه بر شرایط متعدد برای وارد شدن به این دانشگاه ها متقاضیان باید 2 انشاء که شامل 2 موضوع مختلف که از طرف این دانشگاهها انتخاب شده است را تهیه کنند و برای دو انشاء باید از هزار کلمه استفاده کنند ولی یکی از این انشاءها باید حداقل 250 کلمه باشد.
به سایت زیر مراجعه کنید:
UCOP.EDU/PATHWAYS
موفق باشید.

1577-80

***

آقای مجید: من به مسابقه های تلویزیونی بسیار علاقه دارم که جوایز بزرگی به شرکت کنندگان میدهند چه نقدی و یا محصولات مختلف 2 سئوال دارم که من چگونه می توانم در آنها شرکت کنم و آیا این جوایز را واقعا و حقیقتا به شرکت کنندگان میدهند و آیا مالیات هم بر روی آنها باید پرداخت کنیم؟
با تشکر: مهناز از لوس آنجلس
خانم مهناز: مسابقات تلویزیونی که در امریکا از تلویزیون ها پخش میشود حقیقت دارند و جوایز آنها هم حقیقت دارند ولی وارد شدن به آنها زیاد ساده نیست و اکثر آنها شامل مصاحبه وتست می باشند و زبان انگلیسی بسیار مهم میباشد برای اطلاع بیشتر و اقدام کردن برای این نوع مسابقه ها به اطلاعیه آنها در طول برنامه گوش کنید که چگونه باید اقدام کنید و یا به سایت آنها رجوع کنید. و از نظر جوایز نقدی و غیرنقدی: بله درست حدس زدید، تمام برندگان باید بر روی آنها مالیات پرداخت کنند.
موفق باشید.

1577-81

***

آقای مجید: یکی از اقوام ما در ایران دوست دارند فرزند 14 ساله خود را به امریکا برای تحصیل در دبیرستان بفرستند و علاقه دارند که او در یک پانسیون دبیرستانی زندگی کند آیا این امکان دارد؟
با تشکر از شمال کالیفرنیا
با تشکر از سئوال شما: دبیرستان با پانسیون های شبانه روزی در سراسر امریکا وجود دارند که هم پانسیون های معمولی میباشند و هم پانسیون های ارتشی و با مقررات ارتشی ولی آنها نباید به ارتش وارد شوند.
درکالیفرنیا دبیرستان های معمولی یا پانسیون وجود دارند و تعدادی از آنها هم مناسب میباشند.
در جنوب کالیفرنیا چند دبیرستان با پانسیون شبانه روزی وجود دارد که دانش آموزان خارجی با ویزای تحصیلی در آن زندگی و درس می خوانند و شهریه های گرانی دارند بین 30 تا 40 هزار دلار در سال اگر مایل بودید برای من یک ایمیل بفرستید تا لیست آنها را دراختیارتان بگذارم.
موفق باشید

1577-82

***

آقای مجید: من وهمسرم به تازگی به امریکا مهاجرت کرده ایم و فعلا کار ویا شغلی را شروع نکرده ایم و تخصص بخصوصی در رشته ای را نداریم. یکی از دوستانمان پیشنهاد کرد که یکی از کارهای زنجیره ای را بخریم و کار کنیم، شما در مورد این نوع Business های زنجیره ای چه نظری دارید.
با تشکر: از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم:کارها ویا Business های زنجیره ای اکثرا مناسب میباشند شما باید آن کار را خوب یاد بگیرید و از نظر مالی هم قوی باشید و زبان انگلیسی هم موثر میباشد قبل از هر تصمیمی انواع این نوع کارها را بررسی کنید و به این نوع Business ها سری بزنید و خرید کنید.
معمولا این Business ها هر ساله یک نمایشگاه دارند که خود را به متقاضیان ارائه میدهند.
با صاحبان این نوع Business ها صحبت کنید و بر روی اینترنت آنها را مطالعه کنید و بعد با یک وکیل و حسابدار در موقع تصمیم گری مشاوره کنید.
موفق باشید

1577-83

1577-84