1580-70

آقای مجید: من و همسرم در سفری که برای اولین بار به یکی از جزایر هاوائی رفته بودم در یک سمینار شرکت کردیم که درباره برنامه ای بنام Timeshare صحبت می کردند و ما را تشویق برای شرکت در آن و ما مطمئن نیستیم کمی در این مورد برای من وهمسرم توضیح بدهید البته ما در امریکا تازه وارد هستیم.
با تشکر از تکزاس
خانم و آقای محترم: اولا من خودم صاحب Timeshare نیستم ولی بارها در این سمینارها به اجبار شرکت کرده ام.Timeshare یعنی شما و 51 نفر دیگر صاحب یک هفته یا دو هفته استفاده از یک هتل و یا کاندو و یا در یک ریزورت را می شوید و آن را میتوانید باکسان دیگر در نقاط دیگر عوض کنید.
البته این نوع Timeshare ها می تواند نوع های مختلف داشته باشد و تعدادکسانی که در آن شرکت دارند با قیمت های مختلف و مخارج مختلف در سال است.
لطفا در این مورد خوب تحقیق کنید و با اشخاص مطلع در این رابطه مذاکره کنید.
موفق باشید

1580-71

***

آقای مجید: ما در یک محله خوب در حومه لوس آنجلس زندگی میکنیم که قیمت منازل بین 500 تا 700 هزار دلار می باشد و منطقه بسیار ساکت و خوبی میباشد ولی در خیابان کوچک ما خانواده ای وجود دارند که در سال چند بار گاراژ سل دارند وتمام روزهای شنبه و یکشنبه ما مملو از اتومبیل و مردم میشود که ما زیاد راضی نیستم آیا قانونی برای این از طرف شهرداری وجود دارد لطفا ما را راهنمایی کنید.
با تشکر: از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: گاراژ سل و یا یارد سل همیشه در زندگی مردم امریکا وجود دارد و خیلی ها هم از این نوع جاها خرید و زندگی میکنند و با مشکلات اقتصادی در امریکا کمی این نوع گاراژ سل ها بیشتر هم شده اند. البته اول اینرا به طور صمیمانه باهمسایه خود صحبت کنید و برای اطلاع بیشتر از قانون آن به شهرداری محل خود رجوع کنید و یا با اداره نماینده مجلس خود صحبت کنید و آنطور که من به خاطر دارم در گذشته بیشتر از 5 بار در سال نمی توانستید گاراژسل داشته باشید.
همانطور که گفتم وب سایت اداره شهرداری و یا اداره پلیس می تواند قانون را به شما توضیح بدهند.
درهرصورت امیدوارم زیاد این مسئله را جدی جدی نگیرید. اول خوب تحقیق کنید و رابطه خود را با همسایگانتان حفظ کنید.
موفق باشید

1580-72

***

آقای مجید: گرفتن بورس های ورزشی در امریکا به چه صورت میباشد. منظورم از دبیرستان به دانشگاه میباشد ما صاحب 2 فرزند پسر ورزشکار در دبیرستان هستیم لطفا جواب ما را بدهید.
با تشکر از کالیفرنیا
پدر ومادر عزیز: بورس های ورزشی در امریکا از بهترین ها میباشند و اصولا برای 4 یا 5 سال و برای گرفتن لیسانس و یا حتی فوق لیسانس هم میباشند.
ورزشگاه دبیرستان باید یکی از بهترین ها در رشته خود باشد و جوائز و مقام های مختلف را در تمام چهار سال دبیرستان بدست آورده باشد.
واز همه مهمتر از نظر درسی و نمرات دبیرستانی قوی بود و مقررات درسی را رعایت کرد و کلاسهای درسی با مقررات NCAA برداشته شود و مربی ها راضی باشند تا بتواند با کمک آنها بورس ورزشی را دریافت کرد. مربی های خصوصی هم میتوانند کمک بزرگی باشند.
البته این را بدانید که هر ورزشی مشخصات و ورزشکار بخصوص خود را دارد و مربیان دانشگاهی هم بدنبال بهترین ها میباشند واصولا مربیان دانشگاهی از کلاس 11 بادانش آموزان ورزشکار طبق قوانین NCAA تماس می گیرند و شما پدر ومادر هم باید با این قوانین آشنا باشید و دانش آموزان انتخاب شده برای دانشگاههای مختلف در اواسط کلاس 12 نامه های قبول کردن و پیشنهادی دانشگاه ها را برای بورس ورزشی امضا بکنند و باید برای قبول پیشنهادی دانشگاهها و امضا قرارداد خوب فکر کنید که عوض کردن آن مشکل میباشد.
موفق باشید

***

آقای مجید: سئوال من در مورد مجلس نمایندگان یک کشور میباشد. زمانی که من درایران زندگی میکردم دو مجلس داشتیم مجلس شورای ملی و مجلس سنا و حال من درامریکا زندگی میکنم لطفا فرق دو مجلس در امریکا را برای من توضیح بدهید برای اینکه با همسرم در این مورد اختلاف عقیده داریم.
با تشکر: از یوتا
خانم و آقای محترم: سئوال خوبی کردید و دنیایی از جواب. درامریکا بطور کلی دولت فدرال امریکا صاحب 2 مجلس نمایندگان و سنا میباشد که به آنها به زبان انگلیسی House of Representatives و US Senateمی گویند که هر دو در واشینگتن میباشند.
سنای امریکا و یا همان US Senate شامل 100 سناتور که 2 سناتور از هر ایالت امریکا میباشند و پرزینت آن آقای Joe Biden است و درحال حاضر شامل 53 سناتور دمکرات و 45 جمهوریخواه و 2 سناتور مستقل است. سناتورهای سنا نیز برای هر 6 سال انتخاب میشوند.
مجلس نمایندگان امریکا شامل 435 نماینده میباشد و برای هر دو سال انتخاب میشوند که آقای John Boehner سخنگوی آن است وتعداد نمایندگان ایالت ها با تعداد جمعیت آن ایالت انتخاب میشوند.
حقوق آنها از سال 2010 محور 164 هزار دلار میباشد.
برای اطلاعات بیشتر به سایت های این دو مجلس رجوع کنید.
موفق باشید

1580-73

1580-74