1581-85

آقای مجید: لطفا در مورد Credit و Credit score یا همان درجه اعتباری در امریکا که مسئله مهمی میباشد لطفا توضیح بدهید.
من تازه به امریکا آمده ام و نمیدانم که چگونه کردیت خود را ایجاد و به درجه خوب برسانم.
با تشکر:مهدی از لوس آنجلس
آقای مهدی مسئله کردیت در امریکا،همانطور که شما گفتید بسیار مهم میباشد و در تمام مراحل زندگی ما میتواند اثرگذار باشد از قبیل: خرید خانه، اتومبیل،گرفتن کارتهای اعتباری و همچنین بعضی از شغل ها در امریکا احتیاج به کردیت خوب دارد.
شماره اعتباری شما و یا همان FICO که از طرف سازمان Fair Isaac Corporation اندازه گیری میشود و سازمانهای وام دهنده برای خرید مستغلات از آن استفاده می کنند.
شماره اعتباری Fico در امریکا بین 300 تا 850 میباشد و بطورمیانگین شماره اعتباری امریکایی ها در سال 2011 حدود 611 بوده است.
یکی از راههای موثر برای ایجاد کردیت خوب،خرید از طریق اعتبار میباشد وپرداخت آنها به موقع و به این طریق یک تاریخچه اعتباری خوب برای خود ایجاد می کنید.
راههای دیگر برای ایجاد کردیت: باز کردن یک کارت اعتباری، باز کردن حساب بانکی واستفاده آنها بطور کنترل شده.
موفق باشید

***

آقای مجید: من در خارج از امریکا زندگی می کنم و تصمیم به مهاجرت به امریکا را دارم لطفا در مورد اینکه کدام ایالت امریکا بطور کلی از نظر کار بهتر میباشد راهنمایی کنید من مهندسی نفت خوانده ام.
با تشکر ازسوئد: فرهاد
آقای فرهاد: رشته بسیارخوبی را خوانده اید و در لیست رشته های خوب امریکا برای کار در بالای لیست 10 قرار دارد.
در سالهای 1950 که ایالت گمنام داکوتای شمالی به ذخایر نفت دسترسی پیدا کرد و به علت سرد بودن هوا مردم علاقه زیادی به زندگی دراین ایالت را نداشتند ولی در عرض 5 سال گذشته هجوم مردم به این ایالت برای کارهای پتروشیمی و یا همان نفت و گاز بسیار زیاد بوده است بطوری که این ایالت از نظر درصد بیکاری یکی از بهترینها و درصدر ایالت های امریکا قرار گرفته است ودرصد بیکاری بسیار پائین میباشد. و همین طور در گزارش جدیدی ایالت های یوتا و تگزاس وکالیفرنیای شمالی هم از نظر کار بسیار مناسب میباشد ولی شما اول با شرکت های مختلف تماس و رزومه خود را ارسال وبعد تصمیم به اقامت وانتخاب ایالت بگیرید.
موفق باشید

1581-81

***

آقای مجید: با تشکر از شما و مجله جوانان برای صفحه پرمحتوای شما. سئوال ما از شما این است که ما در ایالت کالیفرنیا زندگی می کنیم و فرزند ما که کلاس 12 میباشد و نمرات او بسیار عالی و دانش آموز بسیار خوبی میباشد تصمیم دارد که به ایالت دیگری برای تحصیل در دانشگاه برود نظر شما دراین مورد چه میباشد من وهمسرم زیاد موافق نیستیم. لطفا راهنمایی کنید.
با تشکر:مریم از لوس آنجلس
خانم مریم: تصمیم با شما وهمسرتان میباشد و تمام جوانب را در نظر بگیرید، ایالت کالیفرنیا با بیش از 120 دانشگاه یکی از بهترین ایالت های امریکا میباشد.
تصمیم فرزند شما برای رفتن به ایالت دیگری پرخرج میباشد و باید مطمئن باشید که می توانید از عهده مخارج بر بیائید. و اینکه آیا فرزند شما می تواند برای 4 یا 5 سال از خود در یک ایالت دیگر مواظبت کند ولی من توصیه میکنم که او به یکی از دانشگاههای بسیار عالی این ایالت برود، اگر قبول شد، از نظر مخارج می تواند بسیار باصرفه برای شما باشد با او صحبت کنید و او را متقاعد کنید و اگر امکان آن بود برای بعد از لیسانس به ایالت دیگری برود.
موفق باشید

1581-82

***

آقای مجید: من و همسرم صاحب یک پسر 18 ساله هستیم که سال آینده به دانشگاه خواهد رفت، او علاقه بسیار زیاد به فیلم و سینما و بازیگری در سینما مخصوص در فیلم های تبلیغاتی دارد، در ضمن او استعداد بسیار خوبی در این کار دارد. لطفا راهنمایی کنید که از کجا شروع کند.
با تشکر :مهوش از لوس آنجلس
خانم مهوش: اولا به پسرتان توصیه کنید که درس دانشگاه را در اولویت قرار دهد و بعد به دنبال این کار هم باشد.
توصیه میشود که او درکلاسهای هنرپیشگی شرکت کند تا با فن بازیگری آشنا شود و این کلاسها می تواند بسیار مفید و راه را برای او باز کند. و بعد احتیاج به یک Agent خوب دارد و برای انتخاب Agent به سازمان (SAG) مراجعه کنید و لیست Agentها را دریافت کنید و با چند تا از آنها مصاحبه کنید.
او هم چنین احتیاج به چند عکس هنری دارد که از آن برای معرفی خود باید استفاده کند و بعد از آن باید در مصاحبه های مختلف و یا Auditionهای مختلف شرکت کند. او باید بسیار پرحوصله و دارای اراده قوی باشد.
موفق باشید

1581-83

1581-84