1586-75

آقای مجید: من و همسرم یک پسر 30 ساله داریم که فارغ التحصیل دانشگاه میباشد ولی درعرض چند سال گذشته موفق به پیدا کردن یک کار خوب نشده است و به چند مصاحبه هم رفته است ولی بدون نتیجه و استخدام نشده. او پسر باهوشی است ولی ما فکر می کنیم که مصاحبه را خوب انجام نمی دهد، آیا شما پیشنهادی برای او و امثال او دارید؟
با تشکر: یک پدر و مادر
پدر و مادر عزیز: به نظر می آید که پسر شما احتمالا 6 سال است که فارغ التحصیل شده ولی هنوز در رشته خود استخدام نشده. برای او مصاحبه بسیار مهم میباشد زیرا آنها رزومه پسر شما را پسندیده اند و فقط مصاحبه میتواند به او کمک کند.
سابقه کار، تحصیلات، رزومه و مصاحبه بسیار مهم میباشد.
به نکات زیر برای یک مصاحبه توجه کنید:
1- از اول ورود به مصاحبه با همه مهربان باشید.
2- سروقت حاضر شوید
3- آماده باشید
4- آماده تغییرات جا و محل وساعت مصاحبه باشید
5- لبخند را فراموش نکنید
6- دست دادن خوب و محکم را فراموش نکنید
7- ارتباط با چشم ها را فراموش نکنید
8- مثبت و با نشاط باشید
9- به سئوالات سریع و مستقیم جواب بدهید
10- برای جواب به سئوالات فکر نکنید.
موفق باشید

1586-76

***

آقای مجید: من در عرض چند ماه گذشته چندین نامه از طرف شرکتهای کارت های اعتباری دریافت کرده ام که پیشنهاد می کنند که برای کارت اعتباری آنها اقدام کنم و از مزایای مختلف سود ببرم مانند بلیط هواپیما و هتل دیگر مسائل آیا به نظر شما این پیشنهاد خوبی است؟
با تشکر – از کالیفرنیا
با تشکر از شما، اولا توصیه می کنم تمام ورقه های دریافت شده را به خوبی بخوانید قبل از اقدام و امضاء.
در چند سال اخیر کارتهای اعتباری به شما این فرصت را میدهد که با خرجی که می کنید برای خود ذخیره های مختلف را هم جمع بکنید به عنوان مثال برای هر یک دلار یک مایل برای مسافرت های هواپیمائی می توانید بهره بگیرید و بعد از چندین هزار Points می توانید بلیط رایگان مسافرت با هواپیما را دریافت کنید و هم چنین برای استفاده از هتل های مختلف در سراسر امریکا و دنیا.
درهرحال باز هم توصیه میکنم به شرایط آنها توجه کنید و حق اشتراک سالیانه و بهره روی خرج هایی که در کارت چارج می کنید.
موفق باشید

1586-77

***

آقای مجید: دختر ما لیسانس خود را از دانشگاه چهارساله گرفته و مشغول اقدام برای دانشکده های پزشکی است و خرج شهریه این دانشکده ها بسیار گران است، به نظر شما دختر ما باید از وامهای دانشجویی استفاده کند و یا ما روی منزل خود وام بگیریم و شهریه را پرداخت کنیم. لطفا جواب ما را بدهید.
با تشکر
خانم و آقای محترم: دانشجویان امریکایی و فارغ التحصیل حدود 104 تریلیون دلار بدهکاری و وام های دانشجویی دارند و دختر شما هم مانند هزاران فارغ التحصیل از دانشگاه های پزشکی بدهکار خواهد شد.
البته توصیه نمی شود که شما پول جمع شده در منزل شخصی خود را در این راه خرج کنید وآن را باید برای زمان بازنشستگی خود حفظ کنید.
اجازه بدهید اول دخترتان قبولی ازدانشکده پزشکی دریافت کند و ببیند که دانشکده به او چه پیشنهاد و کمک مالی خواهد کرد و بعد از آن دختر شما می تواند برای کمک های مالی دانشگاهی از وامهای موجود استفاده کند و بعد از فارغ التحصیلی و گرفتن کار آن را پرداخت کند. درهرحال باید با فرد متخصص و حسابدار خود باز هم قبل از هر تصمیمی مشورت کنید.
موفق باشید

1586-78

***

آقای مجید: من بتازگی به امریکا با تحصیلات خوب مهاجرت کرده ام و و دنبال کار هستم، اگر امکان دارد در مورد مسائل بازنشستگی در امریکا در صفحه خود در جوانان توضیح بدهید. خیلی از ما که در ایران به دنیا آمده و زندگی کرده ایم کمی سردرگم هستیم.
با تشکر:حمید از لوس آنجلس
آقای حمید: برخلاف ایران سیستم بازنشستگی در امریکا بسیار متفاوت میباشد و انواع مختلف که خود شما باید در آن سهیم باشید. شرکت های تقریبا بزرگ و خیلی بزرگ حسابهای گروهی 401K به کارمندان خود پیشنهاد می کنند که شما می توانید تا 18500 دلار در سال از حقوق خود را در آن پس انداز کنید و بیشتر مواقع شرکت شما هم سهم خود را به آن اضافه می کند ولی نه در تمام شرکتها.
درحالت عمومی حسابهای 401K وامثال آن وحسابهای IRA و SEP از حسابهای پرطرفدار و معمولی در امریکا برای بازنشستگی میباشد که هرکدام از آنها محدودیت های خود را دارد. وقوانین برای کارمندها و کسانی که برای خودشان کار می کنند کمی فرق دارند.
این نوع حسابها را اصولا نباید تا رسیدن به سن پنجاه و نه و نیم سالگی استفاده کنید و قبل از آن شامل پنالتی است و بعد هم که باید مالیات آنها را پرداخت کنید ولی در طول پس انداز در این نوع حسابها از معافیت های مالیاتی هم استفاده می کنید قبل ازهر تصمیمی با سازمان و یامسئول مالی مشورت کنید و بعد تصمیم خود را بگیرید، حسابدار شما هم منبع اطلاعات خوبی برای شما می تواند باشد.
موفق باشید

1586-79

1586-80