1593-110

آقای مجید: شما در مورد برنامه تلویزیونی Shark Tank در برنامه رادیویی صحبت کرده اید در چند مورد.
آیا امکان دارد شرایط وارد شدن به این برنامه تلویزیونی را در مجله جوانان توضیح بدهید برای اینکه من صاحب پسری هستم 28 ساله که در کار تکنولوژی و بیزینس بسیار وارد میباشد.
با تشکر- ناهید از لوس آنجلس
برنامه تلویزیونی Shark Tank چند سال پیش از شبکه تلویزیونی ABC شروع به کار کرد و بعد از مدت کوتاهی به یکی از برنامه های موفق تبدیل شد.
در این برنامه تلویزیونی 5 یا 6 نفر که در کار و بیزینس موفق بوده و شهرت و ثروت زیادی بدست آورده اند، همه هفته بعنوان ستاره های اصلی در این برنامه شرکت دارند.
شرکت کنندگان با داشتن فکر بیزینسی جدید و کار و یا محصول و اختراع و ابتکار جدید و با فروش اولیه و خوب و اینکه شرایط لازم را داشته باشند از طرف تهیه کنندگان این برنامه انتخاب می شوند و محصول و یا کار خود را ارائه می دهند و قسمتی از سهم خود را برای فروش به ستارگان ثروتمند و موفق این برنامه پیشنهاد می کنند و آنها اگر مناسب بدانند با آنها شریک می شوند و اکثرا هم بعد از شراکت بسیار موفق شده اند.
موفق باشید

1593-111

***

آقای مجید: من وهمسرم صاحب یک پسر 17 ساله هستیم که کلاس 12 دبیرستان است، چند روز پیش به ما اطلاع داد که برای هیچ دانشگاهی اقدام نکرده و مهلت اقدام هم که تمام شده است به نظر شما حالا او چگونه باید به تحصیلات دانشگاهی خود ادامه دهد؟
با احترام: از بیکرسفیلد- کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: مهلت اقدام برای دانشگاههای UC و Cal state برای دانش آموزان کلاس 12 و کالج های 2 ساله در تاریخ 30 نوامبر خاتمه یافت، البته هنوز امکان اقدام کردن برای دانشگاههای خصوصی وجود دارد، ولی به نظر نمی آید که آن هم مد نظر فرزند شما باشد. درچنین موقعیتها پسر شما باید دبیرستان را تمام کند و با نمرات خوب بعد از آن در اوایل تابستان وحتی در سال جدید به یکی از کالج های دو ساله نزدیک محل زندگی تان اقدام کند و بعد از پاس کردن 60 واحد می تواند برای دانشگاه مورد علاقه خود اقدام کند و بعد از قبولی به عنوان سال سومی وارد دانشگاه شود و 3 سال آخر را در آنجا درس بخواند و لیسانس خود را بگیرد با کانسولر کالج 2 ساله مشورت کنید و نگران نباشید.
موفق باشید

1593-112

***

آقای مجید: آیا 32 تیم شرکت کننده در جام جهانی روسیه جوایز مالی دریافت خواهند کرد و تیم برنده چقدر جایزه دریافت می کند.
با تشکر- از شمال کالیفرنیا
با تشکر از شما: در تاریخ 27 اکتبر سال 2017 فیفا تصمیم خود را برای جوایز نقدی برای 32 تیم و تیم برنده اعلام کرد که کلا 791 میلیون دلار خواهد بود که 40 درصد بیشتر از سال 2014 برزیل می باشد.
هر کدام از 32 تیم مبلغ 5.9 میلیون دلار دریافت خواهند کرد.
برنده جام جهانی 38 میلیون دلار
تیم دوم جام جهانی 28 میلیون دلار
تیم سوم جام جهانی 24 میلیون دلار
و 134 میلیون دلار به باشگاههایی خواهند داد اگر بازیکنی از آنها درجام جهانی مجروح شود.
موفق باشید.

1593-113

***

آقای مجید: لطفا اگر امکان دارد در مورد امتحان سیتیزن شیپ برای تابعیت امریکا کمی توضیح بدهید من و مادرم تا چند وقت دیگر میتوانیم برای تابعیت امریکا اقدام کنیم؟
با تشکر- از لس آنجلس
با تشکر ازشما: امتحان تابعیت امریکا در عرض چند سال گذشته دست خوش تغییرات زیادی شده است ولی قبل از مصاحبه و امتحان کتابچه ای را در دسترس شما قرار میدهند که نوع سئوالات در آن ذکر شده است با جوابهای آنها که بسیار مهم میباشد و برای همه همه مفید.
اصولا شما خود را با اطلاعاتی در مورد امریکا و دولت امریکا و تاریخ و جغرافی باید آشنا کنید مسائلی مانند:
1- تاریخ امریکا
2- رؤسای جمهوری امریکا
3- ایالتهای امریکا
4- ایالتی که در آن زندگی می کنید.
5- دو مجلس امریکا
6- سناتورهای ایالت اقامت خود
7- انتخابات و رأی دادن در امریکا
8- دولت فدرال امریکا
موفق باشید

1593-114

1593-115