1601-71

آقای مجید: شما که در برنامه ریزیهای مالی هم تخصص دارید، ما خبرهای بازار بورس امریکا را در خبرها می شنویم که یکی از شاخص ها در حال نوسان است و بالا و پائین میرود با توجه به مدت کمی که ما در امریکا هستیم لطفا دراین مورد توضیح بدهید.
با تشکر: مهدی از امریکا
آقای مهدی: خبرهای بازار بورس را شما هر روز در اخبار می شنوید و بالا و پائین رفتن واحدهای آنها و بیشتر با شاخص Dow Jones میباشد که از 30 کمپانی بزرگ امریکا که سهام آنها در دسترس مردم میباشد تشکیل شده است و 132 سال پیش شروع به کار کرد.
کمپانیهای مهمی که در این شاخص قرار دارند بسیارموفق میباشند وی اتفاق می افتد که کمپانی هائی که از نظر اقتصادی در رکود و نزول هستند جای خود را به کمپانیهای جدید می دهند. درحال حاضر 30 کمپانی حاضر در Dow Jones عبارتند از:
1-3M 2-American Express 3- Apple 4-Boeing 5-Caterpillar 6-Chevron 7-Cisco 8-Coca Cola 9- Exxon Mobil 10- DuPont 11- GE 12- Home Depot 13-IBM 14-Merck 15-Johnson & Johnson 16-JP Morgan 17- McDonald’s 18-Merck 19- Microsoft 20- Nike 21- Pfizer 22- Procter & Gamble 23- Travelers 24- United Health Group 25- Verizon 26- Visa 27- Walmart 28- Walt Disney 29- Goldman Sachs 30- United Technologies
برای اطلاعات بیشتر به سایت Dow Jones مراجعه کنید.
موفق باشید

1601-72

***

آقای مجید: برای کسانی که در چند سال گذشته به امریکا مهاجرت کرده اند چه توصیه هائی برای برنامه ریزی مالی برای آینده در این کشور دارید؟
با تشکر- از کالیفرنیا
با تشکر از شما: با توجه به اینکه اطلاعاتی از شما ندارم و نمی دانم شما درچه موقعیتی قرار دارید بطور کلی جواب میدهم و لطفا به 10 مورد مهم توجه کنید ولی توصیه می کنم با یک مسئول مالی مشورت کنید.
« 10 نکته مهم در برنامه ریزی مالی
برای حال و آینده»
1- مهمتر از همه یک طرح داشته باشید.
2- خودتان آن را انجام ندهید.
3- اگر می خواهید آینده مالی خوبی داشته باشید، زودتر شروع کنید.
4- از مزایای کاهش مالیات با برنامه ریزی های بازنشستگی استفاده کنید.
5- 10درصد از درآمد خود را پس انداز کنید.
6- خانواده خود را در زیر پوشش بیمه های عمر قرار دهید.
7- به فکر روزهای بارانی، مانند بیماری و بیکاری باشید.
8- تصمیم بگیرید و انجام دهید.
9- بفکر حسابهای تحصیلی برای فرزندانتان باشید
10- بفکر خرید اولین منزل مسکونی خود باشید.
موفق باشید

1601-73

***

آقای مجید: بهترین راه برای انتخاب یک مسئول فروش و یا خرید منزل در ایالت کالیفرنیا چه میباشد منظورم چگونه یک Real Estate Agent خوب را انتخاب کنیم؟
با تشکر- از لوس آنجلس
ممنون از سئوال شما با مطالعاتی که در عرض چند سال گذشته داشته ام لطفا به نکات زیر توجه کنید و تحقیقات خود را هم انجام دهید.
7 راه برای پیدا کردن یک ایجنت خوب
1- با مشتریان یک یا دو سال اخیر آنها مشورت کنید.
2- بر روی اینترنت به شماره لایسنس (Licensing) نگاه کنید.
3- یک نفر با سلیقه خوب و موفق را انتخاب کنید.
4- یک نفر را انتخاب کنید که تمام کارنامه های لازم را دارد.
5- تحقیق کنید که این Agent چند سال سابقه کار دارد.
6- کارنامه او را در حال حاضر و چند خانه برای فروش دارد.
7- از او بخواهید لیست منازل برای فروش در منطقه مورد علاقه شما را تهیه کند.
موفق باشید

1601-74

***

آقای مجید: با سلام خدمت شما من از ایران با شما تماس بگیرم و می خواهم برای پناهندگی مذهبی اقدام کنم ولی متاسفانه شرایطش را نمی دانم اگر لطف کنید من را راهنمایی کنید متشکرم.
با تشکر -شیلا از ایران
خانم شیلا: ایمیل شما تمام اطلاعات شما را ندارد و نمی دانم منظورتان از پناهندگی مذهبی چه میباشد و اگر بخواهم حدس بزنم شما می خواهید از طریق مذاهبی که در امریکا فعال هستند کمک بگیرید و پناهنده شوید و یا اینکه در اقلیت مذهبی در ایران هستید و می خواهید از این طریق به امریکا مهاجرت کنید اولا اگر از طریق همان مذهب خودتان می خواهید پناهنده شوید با نمایندگان آنها در امریکا و یا در اروپا تماس بگیرید و با دوستانی که در امریکا دارید اظهارات شما را به کلیسای آنها بدهند. و اگر می خواهید از طریق مذهب دیگری پناهنده شوید با مذهب انتخابی خود و یا کلیسای آنها تماس بگیرید و شرایط آن را از آنها سئوال کنید و اینکه بعد از ورود به امریکا و یا هر کشور دیگری چگونه حمایت خواهید شد و آیا آماده هستید آن مذهب را برای خوب انتخاب کنید درهرحال با یک وکیل مهاجرت در این مورد مشورت کنید چون من وکیل نیستم.
موفق باشید

1601-76