1605-36

آقای مجید: من یک جوان 28 ساله هستم که با لیسانس زبان انگلیسی به امریکا مهاجرت کرده ام و دوست دارم در رشته رادیو و تلویزیون فعالیت کنم آیا شما توصیه می کنید و اگر جواب مثبت میباشد از کجا شروع کنم.
با تشکر: فرهاد
آقای فرهاد: نمیدانم که شما در این رشته سابقه کار دارید یا نه، ولی در هرحال رشته خوبی است اما وارد شدن به این کار کمی مشکل میباشد و اگر علاقه و پشت کار داشته باشید موفق خواهید شد.
رشته رادیو و تلویزیون و Broadcasting در دانشگاههای امریکا تدریس می شود. چه در دانشکده های خصوصی کوتاه مدت و دانشکده های دولتی. اگر میخواهید فقط در مارکت امریکایی کار کنید دانستن زبان انگلیسی بسیار مهم است. در این رشته شما باید جلوی دوربین و یا پشت میکرفون آمادگی لازم را داشته باشید. البته در این رشته می توانید کار کنید بدون اینکه جلوی دوربین و جلوی میکروفون باشید.
در ایالت کالیفرنیا دانشکده های مختلفی برای این رشته وجود دارد که تحقیقات و شرایط آن را آگاه شوید و بعد اقدام کنید که فکر می کنم شمما باید از مقطع لیسانس شروع کنید ولی با مسئولین دانشگاه مکاتبه و یا ملاقات کنید.
موفق باشید

1605-37

***

آقای مجید: لطفا من وهمسرم را کمک کنید، ما به تازگی خانه شخصی خود را خریداری کرده ایم حدود یک سال سازمانهای مختلف باما تماس می گیرند برای Solar System یا همان انرژی خورشیدی و ما مطمئن نیستیم که آیا تصمیم خوبی میباشد یا نه، اگر امکان دارد ما را راهنمایی کنید.
با تشکر از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: در عرض چند سال گذشته این موضوع بسیار جدی شده است مخصوصا در کالیفرنیا که هوای آفتابی خوبی دارد و درخیابانهای مختلف منازلی را می بینید که در روی سقف خانه آنها پانل های Solar نصب شده است.
یکسال مدت کمی است که شما در منزل جدید خود هستید ولی با توجه به تاریخچه پرداخت ماهانه و استفاده یک سال شما از برق از طرف کمپانی برق خود می شود حدس زد که آیا شما احتیاج دارید یانه. البته با کسانی که این کار را انجام داده اند مشورت کنید و قبض برق یکساله خود را هم داشته باشید و سازمانهای انرژی خورشیدی با مطالعه به قبض یکساله شما جواب شما را خواهند داد. ولی بدانید که خرج اینکار بستگی به تعداد Panel هائی میباشد که بر روی سقف خانه شما می گذارند و خرجهای دیگر با یک سازمان معتبر مشورت کنید و نوع پرداخت آن را هم با آنها مشورت کنید چون راههای مختلفی وجود دارد. وهم چنین شما از منافع بخشودگی مالیاتی هم استفاده خواهید کرد.
موفق باشید

1605-38

***

آقای مجید: اگر امکان دارد لیست جدید بهترین دانشکده های MBA را در صفحه خود در مجله جوانان چاپ کنید.
با تشکر- از لوس آنجلس
نشریه US News & World Report که از نشریات خوب امریکاست و هر ساله این نوع آمارها را منتشر می کند در مقاله جدید خود در سال 2018 به 11 دانشکده MBA که فارغ التحصیلان آن با حقوق خوب سالیانه مواجه میشوند به این موضوع اشاره کرده است لطفا توجه کنید:
«11دانشکده MBA با حقوق بسیار عالی»
توصیه میکنم باز هم تحقیقات خود را انجام دهید.

1- University Of Arizona (Eller)
2- Purdue University
3- University Of Texas – Austin
5- UC Riverside
6- Texas A& M University
7 University Of Connecticut
8- University Of Georgia
9- BYU (UT)
10- University Of Florida
11- University Of Washington

موفق باشید

1605-39

***

آقای مجید: من وهمسرم دوست داریم به یک مسافرت با کشتی به آلاسکا برویم لطفا نظر خود را در مورد انتخاب بهترین کشتی و چگونه آن را برنامه ریزی کنیم بما بگویید.
با تشکر از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: سفر به آلاسکا را برای یک مرتبه هم که باشد به شما توصیه می کنم، این سفرها اصولا 7 تا 10 روزه میباشد و شرکت های کشتیرانی مختلف وجود دارد که همه خوب میباشند. به چند مورد توجه کنید:
1- آیا میتوانید برای یک هفته در کشتی زندگی کنید یا نه؟
2- آیا از نظر پزشکی آماده هستید و مسافرت با کشتی شما را آزار نمی دهد؟
3- با یک شرکت مسافرتی در این مورد مشورت کنید.
4- بودجه خود را در نظر بگیرید.
5- آخرین ماه برای این مسافرت ماه آگوست میباشد.
6- خرج های متفرقه آن را در نظر بگیرید.
7- نوع انتخاب کابین مهم میباشد.
8- درماههای مختلف هوای آلاسکا را در نظر بگیرید.
9- از چند ماه قبل جای خود را رزرو کنید.
10- این نوع سفرها اصولا دو طرفه میباشد.
11- اکثرا شروع آن از شهر سیاتل در ایالت واشنگتن میباشد.
12- برای بچه ها شاید مناسب نباشد.
13- روی اینترنت قیمت ها را چک کنید.
موفق باشید و سفرخوش

1605-40