1606-105

آقای مجید: من یک مرد 30 ساله هستم و 2 سال قبل از ایران با مدرک لیسانس به امریکا مهاجرت کرده ام و بتازگی در یک شرکت خوب امریکایی مشغول به کار شده ام و آنها به من پیشنهاد حساب 401K را می دهند آیا به نظر شما این را توصیه می کنید.
با تشکر: رضا از لوس آنجلس
آقای رضا: با اطلاعات کمی که از شما دارم مانند حقوق وضع مالی، ازدواج یا نه، فرزند و دیگر اطلاعات به طور کلی جواب شما را میدهم.
همیشه توصیه می شود که از سن جوانی بفکر حسابهای بازنشستگی باشید و اگر شما در شرکت های خصوصی کار میکنید اصولا آنها حسابهای گروهی 401K را به شما توصیه می کنند. و با توجه به حقوق شما و اجازه IRS برای حداکثر پس انداز می توانید و حتما شروع کنید و اگر شرکت شما هم مبلغی را روی پول شما اضافه بکنند که چه بهتر.
به این کار و شروع حسابهایی مانند 401K هم شما پس انداز درازمدت برای بازنشستگی را می کنید و هم از مالیات خود کم می کنید. با متخصص مشورت کنید.
موفق باشید

1606-106

***

آقای مجید: من و همسرم صاحب 2 فرزند (پسر) 14 و 13 ساله هستیم که سال آینده به دبیرستان و کلاس 9 خواهند رفت هر دو در چند ورزش بسیار عالی می باشند، من و همسرم می خواهیم بدانیم که چگونه امکان گرفتن بورس های ورزشی برای آنها وجود دارد. لطفا جواب ما را بدهید.
با تشکر یک پدر ومادر ورزش دوست
پدر و مادر عزیز: بسیار عالی، بهترین بورسهای دانشگاهی، بورس های ورزشی شما میباشد ولی بسیار مشکل. برای گرفتن بورس ها، سازمان NCAA مقررات خود را برای بورسهای ورزشی و ورزش های دانشگاهی دارد که بهتر است با آن آشنا شوید.
به نکات زیر توجه کنید:
1- انتخاب یک ورزش اصلی دردبیرستان و دبیرستان خوب برای آن ورزش
2- عضو تیم اول دبیرستان.
3- ورزش های دیگر در کنار ورزش اصلی میتواند کمک کند
4- ورزش فوتبال امریکایی بیشترین بورس ها را دارد.
5- اگر Soccer یا همان فوتبال ورزش اصلی میباشد بهتر است که در یک تیم فوتبال کلاب هم در خارج از دبیرستان عضو باشند
6- رابطه خوب با مربیان ورزش خود.
7- نمرات خوب دبیرستان و کلاسهای مورد تائید NCAA و نمره خوب SAT
8- از مربی دبیرستان او بخواهید برای جلب توجه مربیان دانشگاهی به فرزندان شما کمک کند.
9- به دست آوردن مقام وجایزه بسیار مهم میباشد
10- مقام های ورزشی در روزنامه های محلی برای بازیکنان دبیرستانی مهم میباشد.
موفق باشید

1606-107

***

آقای مجید: شنیدم شما در برنامه رادیو و تلویزیون در مورد قانون جدید Fifa برای مسابقات جام جهانی فوتبال صحبت کرده اید که مربوط به تصمیم داوران با ویدیو میباشد.
ممنون، فرامرز از امریکا
آقای فرامرز: از حدود یکسال پیش فیفا تصمیم گرفت که اتفاقات مشکوک را بر روی فیلم در زمان بازی بررسی کنند و داور وسط در زمین تصمیم بگیرد، البته به این صورت که اگر خطای بدی اتفاق افتاد و داور ندید و یا پنالتی بود و داور ندید و یا گل به ثمر رسید یا نه و چند اتفاق دیگر که داور وسط با گوشی خود با داوران توی اتاق ویدیو صحبت می کند و آنها توصیه میکنند که بازی را متوقف کند و با هم در مورد آن صحنه تصمیم بگیرند. البته این نوع داوری را در بازیهای جام جهانی زیر 17 سال انجام دادند که تیم ملی 17 ساله های ایران هم در آن بازی شرکت داشتند.
البته لیگ حرفه ای امریکا آن را اجرا می کند و چند لیگ در اروپا حالا باید منتظر این قانون تصویب شده از طرف فیفا برای جام جهانی 2018 روسیه باشند.
موفق باشید

1606-108

***

آقای مجید: من از ایران با شما تماس می گیرم و قصد دارم برای تحصیل به یکی از دانشگاههای خوب در امریکا و یا بریتانیا مهاجرت کنم البته من لیسانس دارم و برای فوق لیسانس این سئوال را میکنم که شرایط خوب استخدام در سراسر دنیا را داشته باشند.
با تشکر- از ایران
ممنون از توجه شما: اخیرا نشریه Times Higher Education که مقر آن در بریتانیا است به همین موضوع اشاره کرده است لطفا توجه کنید و تحقیقات خود را هم انجام دهید.
«12 دانشگاه در دنیا که بهترین برای استخدام میباشند»

1- Columbine University USA
2- Boston “ “
3- University Of Tokyo (Japan)
4- Princeton University (USA)
5- Technical University
Of Munich (Germany)
6- Oxford University (UK)
7- Yale University USA
8- Stanford University USA
9- Cambridge University UK
10- Harvard University USA
11- MIT USA
12- CAL Tech USA

موفق باشید

1606-109

1606-110