1616-97

آقای مجید: آیا بعد از جام جهانی فوتبال روسیه، در جام جهانی بعدی تغییرات عمده ای انجام خواهد شد و یا به همین روال جلو خواهد رفت؟
با تشکر، فرهاد از کالیفرنیا
آقای فرهاد، جام جهانی بعد از روسیه در کشور قطر خواهد بود و با 32 تیم ولی تغییر اساسی، زمان مسابقات است که به ماههای نوامبر و دسامبر به دلیل هوای گرم قطر انتقال می یابد.
ولی درجام جهانی 2026 تعداد تیم ها به 48 تیم خواهد رسید و سهمیه آسیا به 2/1-9 تیم و 16 گروه 3 تیمی که در دوره مقدماتی 16 تیم حذف خواهد شد و 32 تیم مرحله بعد صعود خواهند کرد و با یک سیستم جدید دور بعد شروع خواهد شد احتمالا جام جهانی 2026 در امریکا خواهد بود.
موفق باشید.

1616-98

***

آقای مجید: من وهمسرم و 2 فرزند دبستانی بعلت گرانی زندگی و منزل و شرایط محل مدرسه فرزندانمان تصمیم داریم به یک ایالت دیگر نقل مکان کنیم که بتوانیم با پول کمتر خانه بخریم و زندگی کم خرجی داشته باشیم، آیا شما نظری در این مورد دارید؟
با تشکر از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: خوب متوجه میشوم که خرج در کالیفرنیا مخصوصا در لوس آنجلس گران میباشد ولی فقط بخاطر ارزان بودن خانه با توجه به شرایط فرزندان خردسال خود شاید تصمیم مهمی و یا غلطی باشد ولی درهرحال از وب سایت CNBC مقاله ای در همین مورد بودکه برایتان می نویسم.
10 ایالت که با 300 هزاردلار می توانید خانه مورد علاقه خود را بخرید

1- West Virginia
2- Mississippi
3- Arkansas
4- Indiana
5- Alabama
6- Ohio
7- Oklahoma
8- Kentucky
9- Kansas
10- Missouri

مسلما در خیلی از جاهای امریکا خانه های ارزان می توانید بخرید ولی به شرایط زندگی به کار- آب و هوا – بهداشت – مدرسه – دانشگاه هم توجه کنید و تحقیق بیشتری انجام دهید.
موفق باشید

1616-99

***

آقای مجید: من یک خانم 62 ساله هستم و ازمسافرت های طولانی با هواپیما به دلیل بی خوابی زیاد راضی نیستم، ضمنا ماه آینده حدود 17 ساعت در هواپیما خواهم بود، اگر می دانید لطفا بگویید بهترین راه برای خوابیدن در هواپیما که از Jet Lag جلوگیری کند چیست؟
با تشکر: پروانه
خانم پروانه، متاسفانه راه حل اساسی برای این منظور وجود ندارد ولی می توانید با چند موردی که برایتان می نویسم به خود کمک کنید که در هواپیما بهتر بخوابید تا کمتر دچار Jet Lag شوید.
10 راه برای بهتر خوابیدن در هواپیما
1- بالش برای گردن را فراموش نکنید.
2- یک گیلاس شراب شاید کمک کند.
3- به موزیک آرام گوش کنید.
4- فیلم مورد علاقه خود را بر روی iPad یا تبلت خود نگاه کنید.
5- یک کتاب با خود داشته باشید.
6- ماسک چشم را فراموش نکنید برای تاریک شدن.
7- صندلی بغل پنجره را انتخاب کنید اگر می خواهید بخوابید.
8- روز پرواز و قبل از پرواز نخوابید.
9- لباس راحت بپوشید.
10- با کمی پول بیشتر صندلی با جای بیشتر برای پاها بگیرید.
سفرخوش

1616-100

***

آقای مجید: من یک مرد 35 ساله هستم که همراه همسرم و دو فرزند زیر 10 سال دو سال پیش به امریکا مهاجرت کرده ایم. همسر من تصمیم دارد درس بخواند و از ایران مدرک فوق دیپلم دارد. آیا به نظر شما امکان دارد و میتواند مدرک Nurse Practitioner را بگیرد؟
با تشکر -آرش از کالیفرنیا
آقای آرش عزیز حتما امکان دارد ولی باید بدانید که بعضی از رشته ها برای همه نیست و اصولا برای وارد شدن به این رشته مهم تحصیلی احتیاج به مدرک لیسانس پرستاری و مدتی سابقه کار پرستاری احتیاج میباشد و شاید امتحان ورودی.
این رشته را دانشگاههای خصوصی و دولتی ارائه میدهند و شرایط آنها فرق میکند و بسیاری از آنها را میتوانید این رشته را بعد از لیسانس و کار بر روی Online هم انجام بدهید ولی به سادگی بقیه رشته های Online نیست.
به مسائل دیگر هم توجه کنید وضع خانوادگی شما، فرزندان خردسال و مدت زیاد تحصیل برای همسر شما که وظیفه مادری را هم دارند درهرحال همسر شما همینطور می تواند با گرفتن مدرک پرستاری از کالج دو ساله و مدتی کار در بعضی از کالج های بسیارخصوصی هم ثبت نام کند و یا اینکه بعد از تمام کردن کالج 2 ساله لیسانس خود را از یک دانشگاه معتبر در رشته پرستاری بگیرد و بعد کار کند برای یکی دو سال و بعد به یک دانشگاه خوب برای رشته Nurse Practitioner اقدام کند.
لطفا با مشاوران دانشگاه مورد علاقه خود مشورت کنید.
موفق باشید

1616-101

1616-102