1619-69

آقای مجید: من و همسرم با دو دختر 25 و 30 ساله به تازگی به امریکا مهاجرت کرده ایم و دختر بزرگتر ما با یک آقای ایرانی آشنا شده وتصمیم به ازدواج گرفته اند ولی این آقا که بسیار هم محترم، دوست داشتنی و تحصیل کرده میباشد، حدود 15 سال از دختر ما مسن تر است و خواسته است که یک قرارداد قبل ازازدواج با دختر من امضا کند ما در این مورد کمی مطمئن نیستیم، شما چه فکر می کنید.
باتشکر، از کالیفرنیا
خانم و آقای عزیز: درچند سال اخیر به علت مهاجرت ایرانیان به امریکا و قوانین ازدواج درامریکا و وجود وکلای خوب ایرانی این مراحل، قراردادهایی بین آنهائی که تصمیم به ازدواج دارند رواج پیدا کرده است و این قراردادها از بعضی از اختلافات بعدی در زندگی جلوگیری خواهد کرد. و در این مورد دختر شما باید آماده باشد و از نظر عاطفی و روحی و فکری آن را قبول کند.
در این موارد هر دوی آنها احتیاج به وکیل دارند و درحالت کلی این مسائل را باید با وکیل در میان بگذارید و افراد غیرحرفه ای نمی توانند به دختر شما کمک کنند.
ولی در حالت کلی نگران نباشید و اگر عشق و عاشقی در میان دختر شما و داماد آینده شما وجود دارد قراردادها فقط یک قرار می باشند که هیچ موقع به اجرا در نخواهند آمد.
با تبریک – موفق باشید.

1619-70

***

آقای مجید: نوه 5 ساله من امسال به مدرسه خواهد رفت و دختر من در این مورد تجربه ای ندارد لطفا کمی ما را در این مورد راهنمایی کنید.
با تشکر، از لوس آنجلس
خانم یا آقای محترم: این تجربه جدید و به یاد ماندنی برای دختر شما و نوه تان می باشد و می تواند در بعضی موارد روزهای اول مشکلی داشته باشد ولی دختر شما خود را باید در این مورد آماده کنید.
به نکات زیر توجه کنید که از مقاله ای در یک وب سایت آموزشی خواندم.
1- از 2 هفته قبل از بازشدن مدارس خواب و بیدار شدن فرزندتان را تنظیم کنید.
2- حتی روزهای تعطیل هم این برنامه را انجام دهید.
3- از زمان شروع مدارس شما 30 دقیقه قبل از فرزندتان بیدار شوید.
4- قبل از خواب برنامه صبحانه را بدانید.
5- شب قبل لباس فردا را آماده کنید.
6- دوش حمام را در شب انجام دهید.
7- با معلم فرزندتان از نزدیک و یا با E-mail ارتباط داشته باشید.
8- درکار معلم فرزندتان دخالت نکنید.
9- برای کارهای غیرانتفاعی در مدرسه شرکت وکمک کنید.
موفق باشید

1619-71

***

آقای مجید: من وهمسرم به مسافرت با کشتی یعنی کروزهای کوچک در امریکا رفته ایم ولی تا به حال به اروپا برای این مسافرت ها نرفته ایم لطفا در این مورد کمی برای ما توضیح بدهید.
با تشکر مهری از لوس آنجلس
خانم مهری: خوشحال هستم که کروزهای کوتاه مدت را امتحان کرده اید و آماده کروزهای طولانی تر هستید.
یکی از کروزهای پرطرفدار کروز 12 روزه اروپا به کشورهایی مانند ایتالیا و ترکیه و یونان می باشد که ماه اگوست ماه مناسبی میباشد. قبل از رفتن خوب دراین مورد مطالعه کنید و با یک آژانس مسافرتی معتبر صحبت کنید و یا سایت های مسافرتی را خوب مطالعه کنید تا از بهترین قیمت ها برخوردار شوید بعد از اینکه کروز را انتخاب کردید، باید آماده گذراندن 10 تا 12 تا 16 روز بر روی آب وکشتی باشید و به دلیل اینکه ازمنزل وکشور خود دور خواهید بود از همه نظر مانند مسائل پزشکی خود را آماده کنید.
موفق باشید و سفرخوش

1619-72

***

آقای مجید: پسر یکی از اقوام ما سال گذشته در دانشگاه متهم به تقلب شد و از دانشگاه اخراج شد، امسال پسر ما برای اولین بار وارد دانشگاه میشود لطفا در مورد تقلب در دانشگاه کمی برای خوانندگان توضیح بدهید که بتوانیم فرزندمان را هم آگاه کنیم.
با تشکر، از کالیفرنیا
با تشکر از شما: دانشگاه های امریکایی با مسئله تقلب به سختی برخورد می کنند و همانطور که شما گفتید البته در مواقعی هم منجر به اخراج آنها هم میشود.
اخیرا دانشجویی متهم به تقلب شد در دانشگاه برای اینکه مقاله ای را که نوشته بود از یک مقاله دیگری که یک نویسنده معروف نوشته بود استفاده کرده بود و همین دلیل تقلب به حساب می آید.
قبل از رفتن فرزندانتان به دانشگاه در این مورد صحبت کنید. و تذکر لازم را بدهید. استادان دانشگاه به این مسئله که دانشجویان همزبان و یک ملیتی که درکلاس درس کنار هم می نشینند و با یکدیگر صحبت می کنند و وقت خود را در خارج از کلاس هم با هم می گذرانند بسیار حساس هستند و امتحانات آنها را بیشتر نگاه می کنند و مقایسه می کنند.
موفق باشید

1619-73

1619-74