1624-64

آقای مجید: من وهمسرم نگران آینده تنها فرزندمان می باشیم که سال آینده به دانشگاه وارد خواهد شد. آیا دانشگاهها در اندازه حقوق و درآمد آینده فارغ التحصیلان تاثیرگذار هستند یا نه؟
با تشکر از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: در حالت کلی می تواند تاثیرگذار باشد و این احتیاج به آمار و پژوهش دارد و عقل سلیم میگوید که دانشگاههای معروف و مهم می توانند تاثیر گذار باشند هفته گذشته مقاله ای از Payscle و واشنگتن ریپورت در همین مورد نوشته بود که فقط دانشگاههای Ivy League در صدر حقوق بهتر نیستند و 5 دانشگاه دیگر را معرفی کرده بود که برای شما همان را درج می کنم و به امید موفقیت برای فرزندتان.
با توجه به گزارش Payscale این 5 دانشگاه نشان داده اند که فارغ التحصیلان آن حقوق بیشتری دریافت میکنند.

1- U.S. Naval Academy
2- Harvey Mudd College
3- West Point
4- MIT
5- Cal Tech

موفق باشید

1624-65

***

آقای مجید: من یک خانم زیبای 38 ساله هستم که دوست دارم در شرکتهای هواپیمایی کار کنم بعنوان خدمه و یا در فرودگاه در قسمت بلیط و مسافران، لطفا من را راهنمایی کنید.
با تشکر:مژده از دالاس – تگزاس
خانم مژده: با اطلاعات کمی که از شما دارم، امیدوارم که صحبت و نوشتن زبان انگلیسی شما خوب باشد و از نظر تحصیلات هم اطلاع ندارم.
درهرصورت اگر مایل به این نوع شغل هستید باید بدانید که خدمه هواپیماها بستگی به مسیری که کار میکنند خارج از شهر وکشور خواهند بود البته نه همیشه و اصولا درآمد وحقوق زیادی برای این کار وجود ندارد ولی منافع خوبی دارند و از بلیط های رایگان برای مسافرت برای خود و خانواده هم میتوانند استفاده کنند. البته شرکت های هواپیمایی قوانین خود را دارند. با شرکت مورد علاقه خود تماس بگیرید و برای شغل هایی که احتیاج دارند اقدام کنید. البته در امتحان و مصاحبه باید قبول شوید و شرایط آنها را برای این کار باید بپذیرید.
لطفا به وب سایت های شرکت های مختلف رجوع کنید و تقاضای خود را بدهید و اگر دوست و یا آشنایی در این شرکت ها دارید از آنها کمک بگیرید و در آخر نباید از مسافرت با هواپیما بترسید.
موفق باشید

1624-66

***

آقای مجید: آیا آماری وجود دارد در مورد اینکه دانشجویان فارغ التحصیل امسال درچه شرکتهایی دوست دارند کار کنند؟
با تشکر از لوس آنجلس- مهری – حمید
خانم مهری، آقای حمید: درست حدس زدید اماری وجود دارد و اخیرا هم در یکی از سایت های دانشگاهی آن را دیدم و خواندم.
اخیرا در یک همه پرسی از 46هزار دانشجوی رشته لیسانس در همین مورد سئوال کردند و به این نتایج رسیدند.

1- Business (1-Google 2- Walt Disney 3- Apple)
2- Engineering (1-Boenig 2-NASA 3-Google)
3- Computer Science (1-Google 2- Microsoft 3-Apple)
4- Natural Science (1-NIH 2-Mayo Clinic 3- CDC)
5- Humanities (1-Walt Disney 2- Google 3- Microsoft)

موفق باشید.

1624-67

***

آقای مجید: من و همسرم و 2 فرزند خردسالمان بتازگی ازایران به امریکا مهاجرت کرده ایم و در یک آپارتمان اجاره ای زندگی می کنیم ، سئوال ما از شما این است که آیا ما با پولی که داریم، خانه شخصی خود را بخریم یا نه و آیا شما صلاح می دانید که ما این کار را انجام بدهیم؟ البته همسرم درآمد نسبتا خوبی در ایران دارد.
با تشکر- از امریکا
خانم و آقای محترم: جواب سئوال شما را بطورعمومی می توانم بدهم ولی قبل از هر تصمیمی با یک مسئول مالی، مسئول خرید منزل و مسئول وام صحبت کنید و حتی با یک وکیل هم مشورت کنید.
ولی درحالت کلی اگر قصد زندگی در امریکا را دارید و از نظر مالی هم وضع خوبی دارید و دوست دارید در یک خانه زندگی کنید و می توانید اقساط منزل را پرداخت کنید و از نظر مالی می توانید برای مدت طولانی در آن زندگی کنید شاید عقیده بدی نباشد، البته بعد از اینکه با یک حسابدار هم صحبت کردید و مسائل مالیاتی خود را آگاه شدید.
در هر صورت منطقه مورد علاقه خود را انتخاب کنید و با یک مسئول خوب خرید خانه قرارداد امضا کنید و خانه مورد علاقه خود را پیدا کنید که نزدیک به بودجه شما میباشد و اگر فرزندان خردسال دارید حتما مدارس آن منطقه را که خانه می خرید قبلا خوب ارزیابی کنید.
موفق باشید

1624-68

1624-69