1627-77

آقای مجید: من یک خانم 50 ساله هستم که به تازگی به امریکا آمده ام و زبان انگلیسی ام در حد عالی نیست. سالها پیش فوق لیسانس خود را در ایران گرفته ام ولی درحال حاضر دوست دارم در یک کار پزشکی مشغول به کار شوم لطفا جواب من را بدهید.
با تشکر از: L.A
خانم عزیز. امیدوار بودم که شما از فوق لیسانس خود در امریکا استفاده میکردید و مشغول به کار می شدید. در هرحال کار در رشته پزشکی شاخه های مختلف دارد ولی فکر کنم مسئله رفتن به دانشکده پزشکی مد نظر شما نباشد چون مراحل بسیار مشکلی و مدت زیادی احتیاج دارد.
به نظر من شما به یک دوره کوتاه 6 تا 9 ماهه احتیاج دارید تا دیپلم و مدرک خود را در کوتاه مدت در رشته ای مانند Medical Assistance بگیرید و کالج های بخصوصی در مناطق مختلف لوس آنجلس وجود دارد تحقیقات خود را انجام دهید و با شرایط کلاسهای درس و مخارج آن آشنا شوید و مدرسه مورد علاقه خود را پیدا کنید و هرچه زودتر مشغول به کار.
موفق باشید

1627-79

***

آقای مجید: دختر ما که 27 ساله میباشد سال آینده ازدواج خواهد کرد و صحبت برای تصمیم مسافرت برای ماه عسل میباشد آیا شما نظری برای جاهای مناسب برای ماه عسل دارید که به ما کمک کنید تا با دخترمان مطرح کنیم؟
باتشکر از آریزونا
خانم و آقای محترم، تبریک برای ازدواج دخترتان ولی فکر نکنم دختر و یا داماد شما منتظر نظر من و یا شما باشند و به احتمال زیاد می دانند کجا خواهند رفت.
در هرحال در مقاله ای جدید خواندم با عنوان مسافرت و محل های مورد علاقه افراد جوان که برای شما درج می کنم.
در یک آمار از 100 هزار افراد جوان در مورد محل های مورد علاقله آنها برای مسافرت سئوال کردند.

1- Tulum , Mexico
2- Amsterdam – Netherland
3- Greek Islands
4- Mexico City. Mexico
5- Maldives
6- Algarve – Portugal
7- Marrakech – Morocco
8- Position – Italy
9- Cappadocia – Turkey
10-Bali- Indonesia

سفرخوش

1627-78

***

آقای مجید: من به تازگی برای یک شرکت شروع به کار کرده ام و حقوق متوسط به من پیشنهاد کرده اند برای بازنشستگی درحسابی بنام 401k پول بگذارم. من اطلاع زیادی در این مورد ندارم اگر امکان دارد مرا راهنمایی کنید.
با تشکر: مهدی از امریکا
آقای مهدی: شرکت های مختلف مخصوصا خصوصی حسابهای 401k که گروهی میباشد را برای کارمندان خود ایجاد می کنند که بسیار هم میتواند مفید باشد. اکثر شرکتها در کنار پولی که شما از حقوق خود طبق مقررات IRS اجازه می دهد آنها هم مقداری را بر روی پس انداز شما اضافه می کنند البته نه همه آنها.
این نوع حسابها برای بازنشستگی میباشد و منافع مالیاتی هم دارند و تا سن 2/1- 59 سالگی باید صبر کنید که نه پنالتی پرداخت کنید و نه مالیات و مالیات آن را بعد از سن 2/1-59 سالگی اگر برداشت کنید پرداخت خواهید کرد، البته با تمام شرایط آن باید آشنا شوید. توصیه میکنم با اداره بازنشستگی محل کار خود مشورت کنید و همینطور با حسابدار خود حتما مشورت کنید و یا اینکه با یک مسئول مالی قبل از هر تصمیمی مشورت کنید و در سایت IRS می توانید بیشتر با این نوع حسابها آشنا شوید.
موفق باشید

1627-80

***

آقای مجید: پسر ما بعد از چندین بار که سعی کرده است به دانشکده پزشکی وارد شود موفق نشده است آیا شما توصیه ای دارید که به ما کمک کند؟
با تشکر: یک پدر ومادر نگران
پدر ومادر نگران عزیز: شرایط وارد شدن به دانشکده های پزشکی مشکل و خیلی واضح میباشد.
اصولا با یک لیسانس به عنوان مثل بیولوژی با معدل خوب و امتحان MCAT با معدل خوب می تواند به وارد شدن پسرتان به رشته پزشکی کمک کند.
اگر چندین بار اقدام کرده اند و موفق نشده اند حتما معدل او و یا معدل MCAT او کم میباشد.
البته مصاحبه وکارهای جنبی و انشاء هم مهم میباشد. توصیه می کنم که به رشته های دیگر پزشکی هم نگاه بکنند و یا برای فوق لیسانس رشته بیولوژی اقدام کنند.
موفق باشید

1627-81

1627-82