1379-7

آقای مجید : ما بتازگی یعنی حدود 7 ماه پیش به امریکا مهاجرت کرده ایم و امسال برای اولین بار در این ماه در برنامه شام شکرگزاری راشرکت کنیم  Thanksgiving و دوست داریم این غذا را خودمان در منزل خودمان درست کنیم آیا باید بوقلمون تازه بخریم و یا یخ زده هم مناسب است؟
با تشکر از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: اولا به امریکا خوش آمدید و برای اولین شام شکر گزاری برای غذای بوقلمون شما میتوانید از نوع تازه و یخ زده استفاده کنید. البته اکثر مردم در امریکا از بوقلمون یخ زده استفاده میکنند که هیچ اشکالی هم ندارد.
اگر یخ زده خریدید حتما 3 روز قبل از روز شکرگزاری آن را از داخل فریزر به داخل یخچال بگذارید تا در داخل یخچال یخ آن آب شود نه در بیرون از یخچال. و آن را در روز شکرگزاری برای پختن استفاده کنید به نوعی که خود دوست دارید و همیشه مراحل ایمنی و تمیزبودن را رعایت کنید.
با تشکر موفق باشید

1379-8

***

آقای مجید: من و همسرم در سفری که برای اولین بار به یکی از جزایر هاوائی رفته بودم در یک سمینار شرکت کردیم که درباره برنامه ای بنام  Timeshare صحبت می کردند و ما را تشویق برای شرکت در آن و ما مطمئن نیستیم کمی در این مورد برای من وهمسرم توضیح بدهید البته ما در امریکا تازه وارد هستیم.
با تشکر از تکزاس
خانم و آقای محترم: اولا من خودم صاحب Timeshare نیستم ولی بارها  در این سمینارها به اجبار شرکت کرده ام.Timeshare یعنی شما و 51 نفر دیگر صاحب یک هفته یا دو هفته  استفاده از یک هتل و یا کاندو و یا در یک ریزورت را می شوید و آن را میتوانید باکسان دیگر در نقاط دیگر عوض کنید.
البته این نوع Timeshare ها می تواند نوع های مختلف داشته باشد و تعدادکسانی  که در آن شرکت دارند با قیمت های مختلف و مخارج مختلف در سال است.
لطفا در این مورد خوب تحقیق کنید و با اشخاص مطلع در این رابطه مذاکره کنید.
موفق باشید

1379-9

***

آقای مجید: دختر ما کلاس 12 میباشد و در حال اقدام کردن به دانشگاهها در کالیفرنیا و 9 دانشگاه UC لطفا مراحل و کارهای بعد از اقدام را برای ما و ا و توضیح بدهید.
با تشکر: از ریورساید – کالیفرنیا
با کمال میل: همانطور که میدانید مهلت اقدام به 9 دانشگاه UC در کالیفرنیا تا آخر ماه نوامبر میباشد و بعد از اقدام مراحل مهم هنوز وجود دارد لطفا به تاریخ های مهم بعد از اقدام توجه  کنید.
1- January 1st 2014 – March 2nd
اقدام برای گرفتن کمک های مالی تحصیلی به Fafsa
2- March  1st
جوابهای دانشگاه شروع به رسیدن دست متقاضیان
3- March  2nd
روز آخر اقدام به Fafsa برای کمک های تحصیلی
4 – March  31 
روز آخر انتخاب متقاضیان برای دانشگاهها
5- May 1st
روز آخرتصمیم و انتخاب دانشگاهی که شما را قبول کرده است
6- July 1st 
روز آخر فرستادن ریز نمرات کلاس 12 به دانشگاهی که قبول شده اید.
موفق باشید

***

آقای مجید: ما در یک محله خوب در حومه لوس آنجلس زندگی میکنیم که قیمت منازل بین 500 تا 700 هزار دلار می باشد و منطقه بسیار ساکت و خوبی میباشد ولی در خیابان کوچک  ما خانواده ای وجود دارند که در سال چند بار گاراژ سل دارند وتمام روزهای شنبه و یکشنبه ما مملو از اتومبیل و مردم میشود که ما زیاد راضی نیستم آیا قانونی برای این از طرف شهرداری وجود دارد  لطفا ما را راهنمایی کنید.
با تشکر: از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: گاراژ سل و یا یارد سل همیشه در زندگی مردم امریکا وجود دارد و خیلی ها هم از این نوع جاها خرید و زندگی میکنند و با مشکلات اقتصادی در امریکا کمی این نوع گاراژ سل ها بیشتر هم شده اند. البته  اول اینرا به طور صمیمانه باهمسایه خود صحبت کنید و برای اطلاع بیشتر از قانون آن به شهرداری محل خود رجوع کنید و یا با اداره نماینده مجلس خود صحبت کنید و آنطور که من به خاطر دارم در گذشته بیشتر از 5 بار در سال نمی توانستید گاراژسل داشته باشید.
همانطور که گفتم وب سایت اداره شهرداری و یا اداره پلیس می تواند قانون را به شما توضیح بدهند.
درهرصورت امیدوارم زیاد این مسئله را جدی جدی نگیرید. اول خوب تحقیق کنید و رابطه خود را با همسایگانتان حفظ کنید.
موفق باشید

1379-10

1379-11