1635-29

آقای مجید : شما که راجع به خیلی از مسائل اطلاعات درست دارید می خواستم بدانم چرا قارچ خوردنی Truffle انقدر گران قیمت است و بیشتر از کجای دنیا صادر می شود؟
با تشکر: فرزانه از لوس آنجلس
باتشکر از شما: درست حدس زدید این قارچ های خوردنی که در رستوران های گران قیمت در دنیا از آن استفاده می کنند در رنگهای مختلف وجود دارد ترافل سفید- ترافل سیاه که بیشتر مورد توجه میباشد و در کشورهائی مانند فرانسه- گرجستان- یونان – ایتالیا درغذاهای خود استفاده می کنند و به الماس آشپزخانه معروف میباشد.
این نوع قارچ بیشتر در کشور ایتالیا پیدا و صادر می شود و طریق پیدا کردن این قارچ ها که در زیر خاک پنهان هستند و با چشم دیده نمی شوند از طریق سگ های تعلیم دیده ایست که با بو کردن زمین در زیر درختهای بخصوصی این قارچها را پیدا می کنند.
موفق باشید

1635-30

***

آقای مجید: با اخذ مدرک 2ساله از کالج های 2ساله آیا شانسی برای یافتن کار و شغل مناسب و با درآمد کافی وجود دارد؟
با تشکر ، سعید از کالیفرنیا
آقای سعید: حتما می توانید اگر رشته مناسبی را انتخاب کنید. کالج های 2 ساله فقط برای آمادگی و رفتن به دانشگاه نیست، رشته های مختلفی وجود دارد که شما را برای بازار کار آماده می کند.
نشریه معتبر US News در این مورد می نویسد:
«4 مدرک تحصیلی که بهتر است از کالج دو ساله دریافت کنید»

1- Engineering Technology
2- Radiation Technology:
Imaging
3- Plumbing and Heating
4- Dental Hygiene

1635-31

موفق باشید

***

آقای مجید: لطفا کمک کنید احتیاج به راهنمایی داریم، من با شما از طریق تلفن تماس گرفتم و شما فرمودید که سئوال خود را از طریق ایمیل و یا به مجله جوانان بنویسید واز این طریق جواب من را میدهید. با تشکر از شما.
من وهمسرم در تعطیلات آخر سال که در لوس آنجلس زندگی میکنیم برای 2 هفته از اروپا میهمان خواهیم داشت لطفا کمی ما را در مورد اینکه این میهمانان خود را برای دیدن و گردش به چه جاهایی ببریم کمک کنید.
باتشکر شیرین و فرهاد
با تشکر از شما واینکه چه اسم های مناسبی دارید! با آشنایی کمی که از شما دارم باید بگویم که کالیفرنیا و مخصوصا لوس آنجلس و حومه آن می تواند میهمانان شما را خوب مشغول کند و من 10 جا و یا محل دیدنی و یا سفر را در کالیفرنیا برای شما درج می کنم و امیدوارم خوش بگذرد.
1- یک سفر یک روزه از لوس آنجلس به سانتا باربارا و ناهار در اسکله معروف آن در رستوران هاربور و دیدن خیابان State Street
2- اگر می توانید یک سفر 3 روزه از لوس آنجلس به کارمل از طریق جاده شماره 1
3- دیدن هالیوود و Walk of Fame
4- موزه Getty در لوس آنجلس و درنزدیکی Malibu (دو منطقه)
5- یک روز در یونیورسال استودیو و سیتی واک
6-سفر با کشتی برای یک روز از لانگ بیچ به کاتالینا آیلند
7- بازدید از مرکز شهر لوس آنجلس و LA live
8- یک روز ناهار در رستوران توریستی Gladstone’s در نزدیکی Malibu
9- بازدید از Westwood و ناهار در رستوران ایرانی
10- از لوس آنجلس تا سن دیاگو
سفرخوش

1635-32

***

آقای مجید: حالا که پسرما برای دانشگاه ها اقدام کرده است، تا موقع جواب دادن آنها و بعد از آن آیا کاری باید انجام بدهد یا نه؟
با تشکر- از کالیفرنیا
با تشکر از سئوال شما، دانشگاهها اصولا تا اوایل ماه مارچ جوابهای قبولی و یا رد را به متقاضیان خواهند فرستاد.
اگر پسر شما جواب قبولی بعنوان مثال از دانشگاه UCLA گرفت این را باید بدانید که این قبولی حتمی نیست و پسر شما کلاس 12 را با نمرات خوب باید تمام کند و حتی یکی از کلاسهای خود را Drop نکند. و ریز نمرات کلاس 12 و ترم آخر را به دانشگاهها از طرف دبیرستان باید فرستاده شود و اگر در یکی از کلاسها نمره کافی را نداشته باشد امکان پس گرفتن آن پذیرش از طرف دانشگاه می باشد و همین طور آخرین نمره SAT خود را هم باید به دانشگاه های مورد نظر بفرستد.
و هم چنین از اول ماه ژانویه 2015 می توانید برای دریافت کمک های مالی از دانشگاه به سایت Fafsa هم رجوع کنید.
نامه ها وایمیل ها را هر روز چک کنید و بخوانید، دانشگاه از طریق ایمیل اصولا اقدام کننده تماس خواهند گرفت و وقتی جوابهای قبولی را گرفتید تا اول ماه می فرصت دارید که به یکی از آن دانشگاه ها جواب مثبت بدهید.
موفق باشید

1635-33

1635-34