1636-49

 

 

آقای مجید: من یک خانم 55 ساله هستم و 5 سال پیش همسرم با یک خانم جوانی رابطه ایجاد کرد و ازمن جدا شد.
سال آینده در ماه می تنها دختر ما ازدواج خواهد کرد و جشن عروسی خواهیم داشت، البته بعد از اتفاق جدایی من و همسر سابقم رابطه خوبی بین من و دخترم با او وجود ندارد.
سئوال من از شما این است که برای مراسم عقد و جشن عروسی از پدرش بخواهیم که سهمی داشته باشد یا نه، البته دخترم راضی نیست که پدرش با خانم جدید که نمی دانم ازدواج کرده اند یا نه دراین مراسم شرکت کند، البته ما از پدر دخترم هیچ گونه کمک مالی برای مخارج عروسی دریافت نکرده ایم.
با تشکر از امریکا
خانم محترم: موقعیت و زمان حساسی در زندگی شما و دخترتان میباشد و ازدواج او دیگر تکرار نمی شود، مطمئن هستم که پدر دخترتان به دخترش عشق وعلاقه دارد و او هم از این بابت خوشحال می باشد و مطمئنا دوست دارد که سهیم باشد من درعرض چند سال گذشته شاهد بوده ام که خانواده های امریکایی مثل مسئله شما چگونه رفتار کرده اند.
من فکر میکنم که اگر مسئله حضور دوست دختر پدر دخترتان میباشد که هم شما و دخترتان ازحضور او راضی نیستید این مسئله را با پدر دخترتان که توصیه می کنم از طرف دخترتان مطرح شود در میان بگذارید و او از پدرش بخواهد که بدون دوست دخترش در این مراسم شرکت کند و به این صورت مراسم با استرس کمتری انجام خواهد شد و اگر دخترتان در یک ملاقات دوستانه دختر و پدر این را به پدرش بگوید شاید راه بهتری برای حضور پدرش در این مراسم باشد.
البته توصیه می کنم با یک مسئول و مشاور خانه وخانواده و ازدواج قبل از هر تصمیمی هم مشاوره کنید و یا با روانشناس خانوادگی خود مشاوره کنید.
موفق باشید

1636-51

***

آقای مجید: شما در برنامه رادیو در مورد مجله Time و انتخاب مرد سال صحبت کردید و گفتید که انتخاب از مرد سال به شخص سال تبدیل شده است، لطفا کمی در این مورد در مجله جوانان برای من و بقیه توضیح بدهید.
با تشکر : ژاله از لوس آنجلس
خانم ژاله: مجله معروف Time از سال 1927 شروع به انتخاب مرد سال کرد که اولین انتخاب خلبان معروف Charles Lindbergh بود که برای اولین بار اقیانوس آتلانتیک را بدون توقف طی کرد.
و بعد در سال 1999 آن را به Person of the Year یعنی شخص سال تغییر دادند.
و دو نفر از ایران هم در این لیست قرار دارند: محمد مصدق در سال 1951 و روح الله خمینی در سال 1979
و در سال 2014 هم گروه کسانی که برای بیماری Ebola جنگیدند انتخاب شدند.
با تشکر از شما

1636-52

***

آقای مجید: من دنبال کار میگردم و در عرض 6 ماه گذشته هنوز موفق نشده ام. حتی یک وقت مصاحبه هم نداشته ام. به نظر شما یک رزومه خوب چه تاثیری بر روی استخدام دارد؟ لطفا کمی من را در مورد رزومه کاری کمک کنید، به دلیل اینکه من فکر میکنم شاید رزومه من باعث نگرفتن مصاحبه میباشد.
با تشکر: رضا از کالیفرنیا
آقای رضا: اولین ارتباط شما با یک شرکت و کارفرما و مسئولان استخدام رزومه میباشد، البته مقالات مختلفی و نظریات مختلفی در مورد چگونه نوشتن رزومه وجود دارد و سایت هائی مانند Career Builder میتواند به شما کمک کند.
البته در مقاله ای از همان سایت در مورد مسئولان استخدام ونوع رزومه اشاره کرده است که من آن را برای شما درج میکنم.
5 مورد که مسئولان استخدام در مورد رزومه شما اهمیت نمی دهند:
1- به زیبا بودن و هنری بودن رزومه شما اهمیت نمیدهند
2- اگر روزمه شما یک صفحه است یا 2 صفحه اهمیت نمی دهند
در یک آمار سال 2012 Manager ها فقط از 6 تا 10 ثانیه بر روی یک رزومه وقت می گذارند.
3- Cover Letter شما مهم می باشد اگر عشق و علاقه خود را به کار و زندگی نشان دهید مهم میباشدShow Your Passion
4- فرستادن یک پیغام با دست خط خودتان هم تاثیر بر روی استخدام شما ندارد.
5- اگر از شرکتی که رزومه خود را فرستاده اید خبری نیست، از آنها زیاد سئوال نکنید که شانس خود را برای استخدام در آینده از دست خواهید داد.
موفق باشید

1636-53

1636-54