1639-63

آقای مجید: دختر ما کلاس 12 دبستان است و درحال اقدام کردن به دانشگاههای کالیفرنیا و ما نمی دانیم که آیا اصولا قبول می شود یا نه و با ما هم در مورد موقعیت خودش صحبت نمی کند، لطفا کمی ما را راهنمایی کنید.
با تشکر: پدر ومادر نگران
پدر ومادر نگران عزیز، متوجه نگرانی شما میشوم خیلی از بچه های دبیرستان این نوع رابطه را با پدر ومادرشان ندارند و یا اینکه شما خیلی حساس هستید و او را تنها نمی گذارید وهمیشه نگران هستید.
مهلت اقدام به دانشگاههای دولتی UC و Cal State تا آخر ماه نوامبر میباشد.
اصولا دخترشما احتیاج دارد با توجه به شرایط درسی، مالی، خانوادگی و رشته تحصیلی برای 10 دانشگاه اقدام کند تا شانس بیشتری داشته باشد. و امیدوارم که نمره خوبی در امتحان Sat هم داشته باشد. دانشگاهها به یک معدل خوب، کلاسهای مهم، امتحان Sat، نوشتن انشاء و کارهای جنبی، کارهای اجتماعی و جایزه و مقام اهمیت می دهند.
برای آماده کردن هرچه بیشتر فرزند خود احتیاج به یک مشاور کالج دارید که می توانید از طریق ایمیل با من در تماس باشید.
موفق باشید

1639-64

***

آقای مجید: لطفا راهنمایی کنید: من وهمسرم که بتازگی ازدواج کرده ایم چگونه برنامه بازنشستگی خود را بوجود بیاوریم؟ ما هر دو در سن 30 سالگی هستیم و حدود یکسال است که به امریکا آمده ایم و صاحب یک فرزند 5 ساله هستیم.
با تشکر- از امریکا
خانم و آقای عزیز: اطلاعات زیادی از شما ندارم که بتوانم به شما کمک کنم ولی درحالت کلی شما احتیاج به یک مشاوره مالی دارید که می توانید از طریق ایمیل با من تماس بگیرید و یا با حسابدار خود در این مورد مشورت کنید.
درحالت کلی کمپانی های مختلف به کارمندان خود حسابهای 401K را پیشنهاد می کنند که شما هم در پس انداز آن شریک خواهید بود. اصولا کمپانی ها مبلغی را در حساب بازنشستگی شما می گذارند و شما هم با توجه به قوانین آنها و قوانین IRS مبلغی را به آن اضافه میکنید و از شرایط کاهش مالیات هم میتوانید بهره ببرید.
اگر کمپانی چنین برنامه ای را نداشت شما میتوانید درخارج از کار خود حسابهای بازنشستگی را ایجاد کنید و اصولا تا سن پنجاه و نه و نیم سالگی برای استفاده از آنها بدون پرداخت جریمه باید صبر کنید.
موفق باشید

1639-65

***

آقای مجید:من وهمسرم به یک جشن عروسی از فامیل دعوت شده ایم ولی نمیتوانیم برویم چون خارج از شهر هستیم به نظر شما آیا هنوزباید هدیه بدهیم یا نه؟
با تشکر – از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: اصولا نوع هدیه عروسی را باید به درخواست و نوع انتخاب عروس و داماد انجام بدهیم.
در عرض چند سال گذشته عروس و دامادهای جدید تمایلی به وسائل خانه به عنوان هدیه ندارند و یا در فروشگاههای بزرگ ثبت نام نمی کنند و این باعث شده است که همه هدیه خود را به صورت پول نقد به عروس و داماد هدیه کنند که به نظر من خیلی مناسب تر میباشد.
و توصیه میشود که اگر به عروسی رفتید هدیه خود را بصورت چک بانکی بدهید تا رکورد آن باقی بماند.
درمورد شما و همسرتان که نمی توانید درجشن شرکت کنید و هدیه، این بستگی به نزدیکی و روابط شما با آنها دارد ولی اگر نمی روید به عروسی مجبورنیستید که هدیه بدهید. اگر دوست دارید یک کارت تبریک با یک کارت هدیه نه چندان گران برای آنها بفرستید که خوشحال خواهند شد.
سفرخوش

1639-66

***

آقای مجید: چند شب پیش درکنسرت بودم و چون عاشق خواننده هستم انتظار شب خوبی را داشتم و او سنگ تمام گذاشت و سالن چندین هزارنفری سولدآوت شده بود متاسفانه باز هم با رفتار خیلی ها روبرو شدم که به وسیله دوربین های تلفن و فیلم گرفتن و ایستادن در جلوی ما و یا با رفت و آمدها آن لذتی را که باید می بردم نبردم لطفا مطلب من را در صفحه خودتان چاپ کنید.
با تشکر – یک ایرانی
خانم و یا آقای محترم: خیلی متاسفم که از کنسرت خواننده مورد علاقه تان به حد کافی لذت نبردید متاسفانه تلفن های هوشمند زندگی ما را در بعضی مواقع مختل کرده است مخصوصا درکنسرت ها و مسابقات ورزشی و…
بارها من درکنسرت ها دیده ام که مردم پول بلیط کنسرت میدهند برای خواننده مورد علاقه خود ولی بدون اینکه توجهی به اجرای او داشته باشند مشغول فیلمبرداری هستند و جلوی دید بقیه را می گیرند تا جایی که یکی از خوانندگان معروف و مورد علاقه میلیونها ایرانی در کنسرت خود گفت به مردم داخل سالن که چرا فیلمبرداری می کنید من درجلوی شما دارم برنامه اجرا می کنم و تمام آهنگ های من در YouTube موجود می باشد از برنامه من بطور زنده لذت ببرید تا اینکه بروید خانه و فیلم ها را نگاه کنید و چه دلیلی برای پست کردن در فیس بوک درحال حاضر میباشد؟
درهرحال این برنامه تلفن ها و فیلمبرداری ها همچنان ادامه خواهد داشت.
موفق باشید

1639-67

1639-68