1640-53

آقای مجید: لطفا جواب من را بدهید. پسر ما کلاس 12 دبیرستان میباشد ولی به هیچ دانشگاهی اقدام نکرده است و به ما هم جواب درستی نمی دهد. لطفا ما را راهنمایی کنید که وضع دانشگاه او به چه صورتی خواهد بود. در ضمن او یک دانش آموز متوسط خوب میباشد.
با تشکر- منیژه از کالیفرنیا
خانم منیژه: این که پسرتان به شما جواب درستی نمی دهد زیاد جالب به نظر نمی آید، در هر صورت شما باید درهای مشورت و صحبت را با او باز کنید. در هر حال زیاد نگران نباشید خیلی از دانش آموزان دبیرستان به دانشگاههای 4 ساله وارد نمی شوند و از طریق کالج های 2 ساله به دانشگاه ترانسفر می کنند.
پسر شما باید کلاس 12 را با موفقیت به پایان برساند و دیپلم خود را بگیرد و سال تحصیلی را در یک کالج 2 ساله نزدیک به محل زندگی خود شروع کند وبعد از گذراندن 60 واحد درسی به یک دانشگاه چهارساله ترانسفر کند و 2 سال آخر را در آن دانشگاه به اتمام برساند.
موفق باشید

1640-54

***

آقای مجید: من وهمسرم صاحب یک دختر و یک پسر22 و 23 ساله هستیم که هر دو امسال از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند هر دوی آنها عقیده دارند که لوس آنجلس وکالیفرنیا جای مناسبی برای گرفتن یک شغل خوب نیست و می خواهند به ایالت های دیگر نقل مکان کنند، ما نگران هستیم نظر شما چیست؟
با تشکر- از لوس آنجلس
خانم، آقای محترم: اگر فرزندان شما همه تلاش خود را در ایالتی که هستید برای پیدا کردن کار بکنند و موفق نشدند آن موقع است که اگر از شهرها و یا ایالتهای دیگر به آنها پیشنهاد کار شد، آن موقع دلیل خوبی برای نقل مکان دادن دارند. اخیرا در یک مقاله اقتصادی 10 شهر که برای کسانی که بدنبال کار هستند مناسب میباشد اعلام شد که من آن را برای شما درج می کنم.

1- Seattle
2- Des Moines- Iowa
3- Gilbert- Arizona
4- Sioux Falls- South Dakota
5- Fremont- Calif
6- Chandler-AZ
7- Omaha- NB
8- South Lake City
9- Scottsdale- AZ
10- Plano- TX

موفق باشید

1640-56

***

آقای مجید: لطفا من را در مورد مصاحبه کار کمک کنید که چه کارهائی را نباید انجام بدهیم و اگر انجام بدهیم میتواند اثر منفی داشته باشد.
با تشکر: مهدی از لوس آنجلس
آقای مهدی: صحبت وعقاید مختلفی در مورد مصاحبه کار وجود دارد که البته مصاحبه کار یکی از ارکان مهم استخدام یک نفر میباشد که شکی در آن نیست. در یکی از سایت های یافتن و کمک کردن برای شغل و کار جدید به 5 مورد برخوردم که این موارد را نباید در موقع مصاحبه کار انجام بدهید.
«5 مورد که در مصاحبه کار می تواند به ضرر شما باشد»
1- عدم نگاه مستقیم با مصاحبه کننده و لبخند نزدن و به این ور و آنور نگاه کردن.
2- با یک چیزی در دست خود بازی کردن و راست ننشستن.
3- حرکت بیش از اندازه در روی صندلی خود.
4- دست زدن و درست کردن موهای سرخود و دست زدن به بینی و دهان.
5- رفتن به محل مصاحبه یک یا دو ساعت زودتر.
موفق باشید

1640-55

***

آقای مجید: من وهمسرم در سنین 50 به بالا هستیم وعاشق مسافرت هم هستیم و فرزندی هم نداریم، اخیرا همسرم تصمیم به خرید یک اتومبیل بزرگ که دارای اتاق خواب و آشپزخانه و مثل یک منزل متحرک میشود یا همان Motor Home را گرفته است که بسیار بزرگ هم میباشد. و می گوید با این وسیله می توانیم به سراسر امریکا مسافرت کنیم و من مخالف آن هستم چون دوست دارم در هتل بمانم و با هواپیما مسافرت کنم و این نوع مسافرتها مثل اینکه درخانه خود هستید درهرحال ما در این مورد اختلاف نظر متفاوتی داریم. لطفا کمک کنید.
با تشکر: فرشته از کالیفرنیا
خانم فرشته: به نوعی هم با شما موافق و مخالف هستم، سالهای سال است که مردم در امریکا چه در زمان جوانی و یا در زمان بازنشستگی از این نوع اتومبیل ها برای مسافرت استفاده می کنند، البته داشتن چنین وسیله ای زحمت زیاد و باید به رانندگی آن- فنی بودن آشنا باشید و آماده مسافرتهای بدون تشریفات باشید. لطفا با همسرتان به چند مورد توجه کنید:
1- این اتومبیل ها ارزان نیستند وگران قیمت میباشند.
2- فروش آنها اگر پشیمان شوید مشکل خواهد بود.
3- جا برای پارک کردن آن باید داشته باشید و در خیابان جلوی منزلتان دراکثر شهرهای امریکا نمی توانید پارک کنید.
4- باید عاشق طبیعت و دشت و جنگل و مسافرتهای طولانی باشید.
5- رانندگی این وسیله ها آسان نیست.
6- نگهداری و کارهای مکانیکی آن مهم میباشد.
7- در طول مسافرت تمام کارهای آن مثل زندگی در خانه میباشد.
8- از زندگی کردن درهتل و پرداخت مخارج هتل راحت میشوید.
9- پارک کردن آن در کنار اقیانوس و کنار ساحل بسیار لذت بخش میباشد.
10 -گذراندن وقت زیاد با یکدیگر.
سفرخوش

1640-57

1640-58