1683-51

• من وهمسرم صاحب 2 پسر دوقلو هستیم که 2 ساله میباشند و همسرم شغل خوبی دارد و با درآمد بالای 140 هزار دلار درسال. آیا شما توصیه می کنید که ما، حسابهای دانشگاهی برای دوقلوها باز کنیم و آیا از چه طریقی و چقدر درماه برای هرکدام آنها؟
با تشکر شهره، از کالیفرنیا
– خانم شهره، با اطلاعات کمی که از شما دارم و شرایط کاری شما وهمسرتان و سن شما دو نفر و مسائل بازنشستگی و برنامه های پوششی شما و آیا صاحب خانه خود هستید یا نه توضیح می دهم توصیه میشود که حتما این پس انداز دانشگاهی را شروع کنید البته باید بطور صحیح و از طرف یک مسئول مالی انجام شود و ماهیانه آن برطبق بودجه شما و با توجه به دیگر برنامه های مالی شما انجام شود و باید طوری برنامه ریزی شود که شرایط 18 ساله آینده در نظر گرفته شود و نوع دانشگاه و اینکه این پس اندازها از کمک های مالی دولتی جلوگیری کند. البته همیشه می شود حسابهای 529 را بازکرد ولی قبل از آن با یک مسئول مالی صحبت کنید و با دفاتر من تماس بگیرید.
موفق باشید

1683-52

***

• آقای مجید، اطلاع دارم که شما سالیان زیادی است که داور فوتبال و یا همان Soccer هستید اگر امکان دارد چند قانون جدید که بتازگی اجرا میشود را در این صفحه درج کنید و اینکه چگونه میشود در امریکا به کار داوری فوتبال پرداخت؟ من بتازگی از ایران آمده ام البته از اروپا و 28 ساله میباشم.
با تشکر- از کالیفرنیا
– 17 قانون برای داورها و بازیکنان وجود دارد که داورها آنها را بر روی زمین مورد اجرا قرار میدهند.
در عرض دو سال گذشته برنامه VAR اضافه شده است که طرفدار و مخالفان خود را دارد و من هم مخالف آن هستم.
چند قانون جدید درعرض چند ماه گذشته از طرف فیفا مورد تغییر قرار گرفت.
1- Goal Kick میتواند از منطقه پنالتی خارج نشود و مورد استفاده تیم زننده گل لیک قرار گیرد ولی نه تیم مقابل.
2- توپ اگر به داور مسابقه اصابت کند باید Drop Ball انجام شود.
3- بازیکنان تعویضی از نزدیک ترین نقطه زمین باید هرچه زودتر خارج شوند.
4- به گل رسیدن با دست در محوطه جریمه به هر شکلی ممنوع میباشد.
5- بازگشت کارتهای زرد و قرمز برای مجازات مربیان
6- هیچ بازیکنی از تیم مهاجم اجازه حضور در دیواره دفاعی ندارد.
اما در مورد شروع به کارداوری، لطفل به سایت USSF مراجعه کنید و گروه داوری نزدیک به محل زندگی خود را پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید و اول باید عضو آن گروه بشوید و امتحانات اولیه را پس کنید و با توجه به اولین داوری های شما تشخیص میدهند که توان داوری شما در چه حدی میباشد.
ابتدابا مسابقات نوجوانان و جوانان شروع خواهید کرد و بعد می توانید بازی های دبیرستانی و دانشگاهی را داوری کنید و با توجه به سن شما می توانید به درجه بالای FIFA هم برسید.
موفق باشید.

1683-53

***

• آقای مجید، با تشکراز شما و مجله جوانان برای ا ین صفحه بسیار مفید. چند هفته پیش شما دربرنامه تلویزیونی در مورد سفر با هواپیما و تیکت های مسافرت با هواپیما صحبت کرده اید که من ندیدم، خلاصه ای از آن را اگر امکان دارد در این صفحه توضیح بدهید.
باتشکر – از لوس آنجلس
– ممنون از شما، با توجه به اتفاق ناگوار و بسیار دردناک تروریستی 18 سال پیش که در 11سپتامبر اتفاق افتاد شرایط و مسائل امنیتی فرودگاهها و داخل هواپیما متاسفانه بکلی تغییر کرده است و ما مسافران هواپیما بیشتر باید به آنها توجه کنیم.
1- Boarding Pass خود را در عرض 24 ساعت قبل از پرواز می توانید بر روی تلفن دستی خود بگذارید و یا چاپ کنید.
2- پروازهای داخلی و خارجی شرایط خود را دارند.
3- ازنظر تعداد چمدان وقیمت آن برای هرچمدان ووسائلی که با خود به داخل هواپیما میتوانید ببرید مطالعه کنید.
4- وقت بیشتر از کافی به خود بدهید برای رسیدن به فرودگاه
5- با ماموران امنیتی فرودگاه مخالفت نکنید.
6- متاسفانه مجبورم که یادآوری کنم که با لباس تمیز و بدن تمیز و با بوهای خوب به داخل هواپیما بروید.
7- به توضیحات خدمه هواپیما گوش کنید و با آنها اصلا مخالفت نکنید.
8- در معاشرت و صحبت با کسانی که در کنار شما و در ردیف شما نشسته اند عجله نکنید. بعضی ها دوست ندارند.
9- از راه رفتن در داخل هواپیما خودداری کنید.
10- فرزندان خردسال خود را تحت کنترل خود داشته باشید
11- با خانواده و یا دوستانتان بلند بلند صحبت نکنید.
12- اگر میتوانید به مسافران سالمند و خانمها برای چمدانهای آنها کمک کنید.
امیدوارم پسندیده باشید.
سفرخوش

1683-54

***

• آقای مجید لطفا کمک کنید، من، همسرم و یک دخترمان در یک شهر کوچک در کالیفرنیای مرکزی زندگی می کنیم و دخترمان امسال کلاس 12 میباشد وحدود چهار سال است که از ایران مهاجرت کرده ایم و با درآمد کم اینجا زندگی می کنیم و دخترمان به یک دبیرستان دولتی میرود و درس او هم خوب است. ما ازچگونگی اقدام کردن به دانشگاه و کمک های مالی اطلاعی نداریم.
با تشکر، مریم از کالیفرنیا
– خانم مریم نگران نباشید و حتما دختر شما تحصیلات دانشگاهی خود را شروع و تمام خواهد کرد و تا جایی که امکان داشته باشد در این صفحه جواب شما را میدهم.
لطفا تا چند هفته دیگر و هرچه زودتر با کانسولر دبیرستان برای دانشگاه وعده ملاقات بگذارید و با او مشورت کنید. با توجه به نمرات کلاسهای 9/10/11 و 12 و امتحان SAT میشود حدس زد که دختر شما آیا کاندیدای دانشگاه چهارساله و یا کالج های 2 ساله میباشد یا نه.
آماده باشید که از اول ماه اکتبر تا 30 ماه نوامبر برای دانشگاههای دولتی و ایالتی کالیفرنیا اقدام کنید و هم زمان اقدام برای کمک های مالی که حتما و به احتمال زیاد به شما تعلق می گیرد.
درهرحال محل زندگی خود را ننوشته بودید ولی حتما یک کالج 2 ساله نزدیک به شما وجود دارد و به احتمال زیاد UC Merced که دانشگاه بسیار خوبی میباشد باید نزدیک شما باشد و یا Cal state Channel Island و یا Cal Poly San Luis Obispo و یا هر دانشگاه دیگری در ایالت کالیفرنیا چون به احتمال زیاد دختر شما باید در خوابگاه دانشگاه زندگی کند.
موفق باشید

1683-55