1687-29

آقای مجید، من و همسرم برسر موضوعی اختلاف نظر داریم لطفا ما را کمک کنید.
هفته پیش من و همسرم و یک زوج دیگر برای اولین بار به یک رستوران تقریبا خوب بسیار شلوغ رفتیم و ویترس ما دخترخوبی بود ولی غذای ما بسیار دیر آمد و سرد بود و به ویترس گفتیم و او خواست غذا را ببرد ولی ما ترسیدیم باز باید مدت بیشتری منتظر بمانیم منیجر رستوران به میزما آمد و معذرت خواهی کرد و درآخر یک دسر رایگان برای ما آوردند ولی ما اصلا راضی نبودیم موقع پرداخت پول غذا من عقیده داشتم که انعام باید به طور معمول پرداخت شود ولی همسرم با من موافق نبود و نمی خواست انعام بگذارد. لطفا نظرخود را در مجله جوانان بنویسید.
با تشکر
• خانم وآقای محترم، متاسفم که شب خوبی نداشتید واین اتفاق جدیدی نیست و متاسفانه اتفاق می افتد و رستوران های خوب و منیجرهای باتجربه اجازه این اتفاق را نمی دهند و اگر هم اتفاق بیافتد حتما شما را راضی نگه میدارند اصولا یا غذای شما را سریع عوض می کنند یا اینکه در پرداخت بیل شما تخفیف و یا اصلا شما را چارج نمی کنند و یا به شما کارت تخفیف برای بار آینده میدهند درهرحال نظر من این است که غذای سرد می تواند تقصیر ویترس و یا ویتر شما باشد که دیر غذا را بر روی میز شما آورده است و یا بدلیل شلوغی رستوران اصولا تقصیری نداشته است. در این موارد توصیه میشود که اگر مسئول میز شما با شما خوب رفتار کرده است شما حداقل 15درصد انعام خود را بگذارید چون آنها فقط از پول انعام است که زندگی خود را می گذرانند ولی اگرواقعا متوجه شدید که کم کاری مسئول میز شما بوده است با کم دادن انعام پیغام خود را می رسانید تا آنها بیشتر مواظب کار خود باشند.
با تشکر

1687-30

***

آقای مجید، من و همسرم احتیاج به نظرشما داریم که شاید به ما کمک کنید، ما درکالیفرنیا زندگی می کنیم وگروه نسبتا زیادی از فامیل دور ونزدیک و دوستان خوبی درکنار خودمان داریم و هفتگی یا هرچند هفته دور هم برای شام جمع میشویم ولی همیشه چند نفری هستند که دیر به مهمانی می آیند وهمیشه باید برای آنها صبر کرد تا شام را سرو کنیم. لطفا در این مورد در صفحه خود در مجله جوانان کمی توضیح بدهید تا شاید یک عده تغییر رویه بدهند.
با تشکر. بدون اسم
• خانم و آقای محترم. مسئله عجیبی برای ما ایرانیان نیست و ما البته نه همه عادت داریم که اصلا به ساعت دعوت اهمیت ندهیم و کارخودمان را بکنیم.
خیلی از دوستان خوب من هم به ساعت دعوت اهمیت نمی دهند و برایشان مهم نیست و همیشه یک بهانه برای آن دارند در جامعه امریکایی اصلا به این صورت نیست و به تقاضای میزبان اهمیت میدهند توصیه می کنم اگر با تلفن دعوت می کنید به ساعت آن حتما تذکر بدهید و چند روز قبل از مهمانی بوسیله Text باز هم اطلاع بدهید و ساعت میهمانی و ساعت شام را ذکر کنید.
البته برای میهمانیهای بزرگ بالای 50 یا 100 نفر آنچنان مهم نیست ولی برای میهمانی های 10 یا 12 نفره که همه شام را دور میز می خورند وقت شناسی مهم میباشد.
به نظر من وارد شدن به مهمانی وسط شام و یا غذا اصلا با اتیکت نیست ولطفا از انجام آن خودداری کنید.
موفق باشید

1687-31

***

آقای مجید، اخیرا کارت دعوت عروسی به دست ما رسیده است که در آن برای هدیه تقاضا- از یک فروشگاه نشده است و خواسته اند که هدیه بصورت پول نقد داده شود آیا این کار درست است و اگر هست چه اندازه پول نقد باید هدیه داده شود وآیا قاعده ای برآن وجود دارد؟
با تشکر: ناشناس
• خانم و آقای محترم، در چند سال اخیر متوجه شده ایم که عروس و داماد برای هدیه عروسی در فروشگاهی ثبت نام نمی کنند و بجای آن یا می خواهند هدیه نقدی باشد و اندازه آن را به عهده شما می گذارند به نظر من تصمیم خوبی میباشد و کار را برای میهمانان آسان تر می کند. مقدار هدیه نقدی را باید به نوع جشن عروسی و محل آن تصمیم بگیرید که عروس و داماد چقدر برای عروسی خرج کرده اند ولی اگر بخواهیم یک عدد کلی را حدس بزنم برای هر دو نفر از 150 دلار به بالا باید باشد.
هدیه های نقد به عروس و داماد کمک می کند که برای آینده خود با هدایا تصمیم بهتری بگیرند.
در یک حالت دیگر هم عده ای از میهمانان شاید بودجه 150 دلار به بالا را نداشته باشند خوب اشکالی ندارد به اندازه بودجه خودتان پرداخت کنید. و اگر کلا با پول نقد به عنوان هدیه راحت نیستید می توانید برخلاف میل آنها یک هدیه برای آنها بخرید. تصمیم با شماست.
خوش بگذرد

1687-33

***

آقای مجید: پسرما امسال کلاس 12 میباشد و آماده اقدام کردن به دانشگاههاست ولی هیچ اطلاعی ازاقدام کردن برای کمک های مالی نداریم وکسی هم اطلاعات درستی به ما نمی دهد لطفا کمک کنید.
با تشکرازکالیفرنیا- یک مادر
• خانم محترم، تنها از یک طریق می توانید برای کمک های مالی از طرف دولت امریکا اقدام کنید وآنهم سایت FAFSA.ED.GOV میباشد و این کار را از اول ماه اکتبر امسال میتوانید انجام دهید. هرچه زودتر اقدام کنید شانس بیشتری برای پولهای رایگان دارید تا وام های دانشجویی. این اقدام باید با همکاری پسرشما و همسرتان انجام شود و احتیاج به تمام اطلاعات مالی پدر ومادر ودانش آموز دارد.
توجه داشته باشید که این یک سازمان دولت فدرال میباشد و بهتر است که اطلاعات مالی خود را بطور صحیح درج کنید درهمان اقدام از شما میخواهند که لیست دانشگاههایی که فرزندتان اقدام خواهد کرد را ذکر کنید و با توجه به خرج دانشگاه کمک های مالی به فرزند شما احتمالا با توجه به درآمد پد رومادر و ثروت شما تعلق خواهد گرفت و چون شما در ایالت کالیفرنیا زندگی می کنید می توانید به Cal Grant هم اقدام کنید که بستگی به معدل دانش آموز و درآمد کل خانواده دارد.
موفق باشید

1687-32