1382-62

آقای مجید: من و همسرم در ایالت کالیفرنیای شمالی زندگی میکنیم و صاحب یک دختر کلاس 12 دبیرستان می باشیم و دوست داریم که او به یکی از دانشگاههای این ایالت وارد شود و برای چند دانشگاه درحال اقدام کردن است. سئوال ما این است که اگر او در دانشگاههایی که اقدام کرده است قبول نشود، چه راهی را باید انتخاب و ادامه دهد. ما خیلی نگران هستیم.
با تشکر: از شمال کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: نگرانی شما قابل درک میباشد، هرساله هزاران خانواده در این ماهها نگران اقدام و قبولی فرزندانشان به دانشگاه های امریکا میباشند اولا: امیدوارم که دخترتان در یکی از دانشگاههایی که اقدام کرده است قبول شود ولی اگر در هیچ دانشگاهی قبول نشد و یا قبول شد ولی دوست نداشت که به آن دانشگاه برود  زیاد نگران نباشید. البته کار خود را کمی مشکل خواهد کرد. زیرا دانش آموزان دبیرستانی که به دانشگاههای 4 ساله وارد نمی شوند باید به کالج های 2 ساله نزدیک محل زندگی خود بروند و 2 سال اول را بگذرانند البته با 60 واحد قابل ترنسفر و دوباره باید برای دانشگاههای 4 ساله اقدام کنند تا 2 سال آخر را در دانشگاه به پایان برسانند.
موفق باشید

1382-64

***

آقای مجید: به نظر شما برای هدیه دادن کریسمس به اعضای فامیل و فرزندان آنها پول نقد را توصیه میکنید یا کارت های هدیه (Gift Card).
با تشکر: مهین از ساکرامنتو
خانم مهین: در آخرین خبر و گزارش از طرف سازمان فروشندگان امریکا 80درصد از مردم در امریکا یک Gift Card برای هدیه خریداری خواهند کرد و بطور میانگین هر نفر حدود 163 دلار برای این نوع هدیه ها خرج خواهندکرد.
البته کارتهای هدیه که پول نقد می باشد هم بسیار مناسب است و توصیه میشود که کارت های هدیه را به حساب سن و افراد مختلف انتخاب کنید و می تواند از فروشگاهها و رستوران ها و جاهای دیدنی باشد.
سال نو مبارک

1382-63

 
***

آقای مجید: من وهمسرم دوست داریم یک سفر کوتاه چند روزه برای خودمان و حدود 20 نفر دیگر از دوستانمان برنامه ریزی کنیم که به یک سفر باکشتی (کروز) برویم مثلا 3 و 4 روزه و یا شاید هم 7 روزه. ولی هنوز هیچ تصمیم بخصوصی نگرفته ایم و این برنامه برای سال آینده تابستان میباشد و دوستانمان از من وهمسرم خواسته اند که این برنامه ریزی را انجام بدهیم. به نظر شما چگونه واز چه طریقی بهترین راه برای این کار میباشد که همه راضی باشند و به خوبی انجام شود؟
با تشکر از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: برنامه ریزی مسافرت برای 20نفر یا بیشتر برای شما که در کار برنامه ریزی مسافرت نیستید می تواند کمی مشکل باشد ولی می توانید آن را انجام دهید به چند مورد توجه کنید:
1- اول ثبت نام کنید و جدی باشید.
2- تاریخ را دقیقا مشخص کنید برای مسافرت.
3- مسیر وجای مسافرت را همه موافق باشند.
4- مطمئن باشید که همه برای مسافرت با کشتی آمادگی دارند.
5- با یک شرکت مسافرتی تماس بگیرید.
6- قیمت را برای هر نفر مشخص کنید.
7- از سایت های مسافرت هم می توانید استفاده کنید.
8- خرج هر نفر را بر روی کردیت کارت خود آنها بگذارید.
9- بیمه حوادث برای مسافرت توصیه می شود.
10- به همه در مورد کنسل کردن قوانین را یادآوری کنید.
11- تاریخ موافقت هم برای مسافرت تعیین کنید.
سفرخوش

***

آقای مجید: من و دوستم درمورد یک مسئله اختلاف داریم لطفا اختلاف عقیده ما دو نفر را حل کنید و یا حداقل کمک کنید تا خودمان آن را حل کنیم من به دوستم می گویم که اگر کسی به عنوان مثال از دستشویی رستوران مثل  Starbucks استفاده میکند باید قهوه هم خریداری کند ولی دوستم با من مخالف است زیرا من عقیده دارم که دستشویی آنها برای مشتریان آنها میباشد و ما باید این اتیکت را رعایت کنیم.
با تشکر الهه از کالیفرنیا
خانم الهه: امیدوارم دوستی خودتان را حفظ کنید. جواب من به شما این است که آیا این برای یک بار میباشد و به دلیل اضطراری استفاده کردید و یا اینکه همیشه این کار را انجام میدهید اگر یک بار است مهم نیست و اگر قهوه هم بخرید که قابل تحسین  میباشد ولی اگر همیشه این کار را انجام میدهید پس شما مشتری هستید و خرید قهوه توصیه میشود.
موفق باشید

1382-66

1382-67