1385-14

آقای مجید:ما یک خانواده 4 نفری هستیم و دوست داریم برای اولین بار در تابستان آینده به یک مسافرت دلچسب برویم برای یک هفته. البته مادرامریکا زندگی می کنیم  و دوست داریم به  یکی از جزایر کربین، هاوایی، مکزیک برویم لطفا ما را راهنمایی کنید مخصوصا از نظر بودجه و آمادگی برای آن.
 با تشکر از امریکا
خانواده محترم: امیدوارم سفر خوبی داشته باشید وخوش حال هستم که از چندین ماه قبل این تصمیم را گرفته اید، لطفا به نکات زیر توجه فرمائید.
1- محل مسافرت را انتخاب کنید
2- بودجه خود را بدانید
3- هرماه مقداری از حقوق خود را در حساب مسافرت بگذارید
4- با یک سازمان مسافرتی صحبت کنید
5- از سایت های مورد اطمینان مسافرتی استفاده کنید
6-همه را در یک برنامه بخرید(هواپیما –هتل- اتومبیل – غذا و خوراک ونوشیدنی)
7- درمورد مسافرت های کروز هم کمی فکر کنید
8- سن فرزندان خود را برای انتخاب محل مسافرت در نظر داشته باشید
9- بلیط هواپیما را از چند ماه قبل خریداری کنید
10-بیمه برای مسافرت خریداری کنید.
سفرخوش

1385-15

***

آقای مجید: پسر ما برای دانشگاههای مختلف در ایالت کالیفرنیا و خارج از کالیفرنیا اقدام کرده است او درحال حاضر کلاس 12 دبیرستان میباشد لطفا ما را در مورد  Financial Aid (کمک های مالی دانشجویی) راهنمایی کنید.
با تشکر: فریده از کالیفرنیا
خانم فریده: زمان اقدام به Aid Financial و گرفتن کمک های مالی برای دانشجویان مخصوصا دبیرستانی کلاس 12 بزودی فرا خواهد رسید و شما باید از اول ماه ژانویه 2014 تا اوایل ماه مارچ اقدام خود را انجام  بدهید که باید با همکاری پدر ومادر و دانش آموز و یا دانشجو و کمک گرفتن از حسابدار خود باشد.
کمک های مالی از طرف دولت فدرال بصورت پول های رایگان بدون پرداخت و پول هایی که بصورت وام به دانشجو و پدر ومادر داده خواهد شد که هرکدام از این نوع وامها شرایط خود را دارد.
برای اقدام کردن به سایت زیر مراجعه کنید. www.fsfsa.ed.gov
موفق باشید

1385-16

***

آقای مجید: اخیرا بلیط لاتاری در امریکا به 630 میلیون دلار رسیده بود و یکی از برندگان آن از شهر سن حوزه در کالیفرنیا بود، لطفا در مورد مقررات لاتاری و برندگان آن و چه شرایطی برای آنها بوجود می آید توضیح بدهید.
 با تشکر: مهدی از سن حوزه کالیفرنیا
آقای مهدی: خوب شما در شهر خوش شانسی زندگی میکنید و برندگان لاتاری  در ایالت های مختلف قوانین مختلفی دارند ولی بطور کلی و بطور مثال برنده لاتاری 630 میلیون دلاری که از نظر قیمت دومین در تاریخ امریکا بود اگر می خواهد تمام پول را دریافت کند باید آن را بطور قسطی ودر عرض 26 سال دریافت کند ولی اگر آن را دوست دارد نقد دریافت کند حدود 341 میلیون دلار قبل از مالیات بردرآمد خواهد بود که حدود 20 تا 30درصد خواهد بود.
و شانس بردن این لاتاری 1 در 259 میلیون نفر بود.
خوش شانس باشید.

1385-17

***

آقای مجید: لطفا در مورد گرفتن بورس های درسی برای ما توضیح بدهید که چگونه برای فرزند کلاس 11 ما  که سال آینده باید برای دانشگاهها اقدام کند درخواست کنیم.
با تشکر: شهره از کالیفرنیا
خانم شهره: بورس های درسی اندازه های متفاوت دارد و می تواند برای یکسال تا 4 سال باشد وبا قیمت های مختلف از طریق نمرات درسی دبیرستانی و امتحانات  SAT و ACT و کلاسهای AP وکلاسهای مشکل در 4 سال دبیرستانی و کارهای جنبی مهم  ومسابقات درسی و یک دانش آموز تمام عیار بودن بوجود می آید و امتحان PAST هم بسیار مهم میباشد.
اصلا نمرات بالای 4 ونمره SAT نزدیک به 2400 و کلاسهای AP بیشتر از 5 کلاس و یک انشاء خوب می تواند این کمک را به دانش آموز به نماید، البته می توانید به سایت های مختلف برای اقدام کردن هم رجوع کنید  دانشگاههای امریکا دارای بورس های تحصیلی مختلفی میباشند که برای هر کدام از آنها جداگانه باید اقدام کرد و یک انشاء خوب بسیار مهم میباشد.
موفق باشید

1385-19

1385-20