1355-100

1355-95

آقای مجید: من به ورزش فوتبال بسیار علاقه دارم وبازیهای مهم در سراسر دنیا را دنبال می کنم و میدانم که شما داور فوتبال هم می باشید، سئوال من از شما این است که چرا ما در بازیهای فوتبال  هیچ موقع داوری از ایران نمی بینیم مخصوصا در بازیهای جام جهانی.
با تشکر: جمشید از دالاس
آقای جمشید: اولا بازی هایی که شما در تلویزیون درامریکا نگاه می کنید بیشتر بازیهای باشگاهی کشورهایی مانند انگلیس،آلمان، ایتالیا، امریکا و کشورهای امریکای جنوبی میباشد و لیگ های باشگاهی دنیا از داوران کشورهای خودشان استفاده می کنند.
اما در جام جهانی که هر چهارسال یکبار انجام میشود، شما حق دارید و ما داوارن ایرانی را کمتر می بینیم ولی سالهای پیش درجام جهانی  1974 و 1978 تنها داور پر افتخار ایرانی که تا بحال در دوجام  جهانی  2 بازی داور وسط بوده آقای «جعفر نامدار»است.
جعفر نامدار به حق از بهترین داورهای ایرانی بوده که به این افتخارنائل آمده است و نه تنها در 2 جام جهانی سوت زده بلکه در المپیک هم داوری کرده است.
جعفر نامدار، داور پیشین فوتبال درحال حاضر در جنوب کالیفرنیا و دراورنج کانتی زندگی می کند و در مجامع و جلسات ورزشی هیمشه حضور دارد. برای او آرزوی سلامتی در کنار همسر وفرزندان و نوه های او را داریم.
موفق باشید

1355-96

***

آقای مجید:من و همسرم به چند جشن و پارتی برای فارغ التحصیلی فرزندان دوستانمان دعوت شده ایم چه از دبیرستان و چه از دانشگاه.
لطفا در مورد هدیه و اندازه آن برای ما و دیگران توضیح بدهید.
با تشکر: فریده و محسن از کالیفرنیا
خانم فریده و آقای محسن: شرکت در جشن های فارغ التحصیلی برای فرزندان دوستان و آشنایان بسیار لذت بخش میباشد و همیشه توصیه میشودکه با هدیه همراه باشد.
اصولا فارغ التحصیلان دبیرستان و دانشگاهی بدلیل اینکه هنوز مشغول کار نمیباشند و درآمدی ندارند بهتر است که برای هدیه از پول نقد استفاده کنیم و یا Gift Card(کارت های هدیه).
اندازه هدیه و ارزش آن بستگی به بودجه شما دارد. بطور میانگین 50دلار برای این امر مناسب میباشد که توصیه میشود با یک کارت تبریک همراه باشد.
موفق باشید.

1355-97

***

آقای مجید:من وهمسرم 10 سال است که ازدواج کرده ایم و صاحب یک پسر 5ساله میباشیم و در کالیفرنیا زندگی می کنیم اخیرا پسرما به من و همسرم فشار می آورد که یک سگ بیاوریم وهمیشه افسوس میخوردکه چرا ما صاحب سگ نیستیم ولی من و همسرم زیاد راضی نیستیم. لطفا نظر خودتان و همچنین چه نوع سگ برای ما مناسب میباشد، ما در یک خانه شخصی 3 اتاق خوابه زندگی می کنیم.
با تشکر از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: آوردن سگ بعنوان قسمتی از زندگی شما تصمیم بزرگی میباشد و مسئولیت های خود را هم دارد، همراه با خرج آن. و باید آماده باشید برای نگهداری ازحیوان خانگی خود، من هم زیاد با این موضوع و آوردن سگ راحت نبودم تا اینکه به درخواست همسرم 15 سال پیش این کار را انجام دادیم وبعد از مدتی اولین سگ خانه ما مثل عضوی از خانواده ما شد و همه ما علاقه زیادی به او پیدا کردیم. اگر تصمیم گرفتید این کار را انجام بدهید، مطمئن باشید که لذت و خوشحالی هم برای  شما و فرزندتان  به منزل خواهد آورد، ولی چند نکته را بدانید که بهتر است که از سگ های جثه کوچک انتخاب کنید و آنهایی که موهایشان نمی ریزد(البته تصمیم با شما میباشد)، فراموش نکنید که سگ ها حیواناتی هستند که دوست دارند نزدیک به صاحبان خود باشند و شب ها در داخل خانه بخوابند.
و ضمنا دکتر وواکسن های آنها مهم میباشد و تمام افراد خانواده باید در امر راه بردن سگ شراکت داشته باشند و فراموش نکنید که درموقع مسافرت برای خانواده باید کسی را داشته باشید تا از سگ شما مواظبت و مراقبت کند.
موفق باشید

1355-98

***

آقای مجید: آیا لیستی برای بهترین دانشگاه های دنیا وجود دارد؟
با تشکر از کالیفرنیا – محمد
آقای محمد: اخیرا لیستی از نشریه US News منتشر شده که 10 دانشگاه اول این لیست را خدمتتان تقدیم میکنم.
1- MIT  USA
2-University of Cambridge UK
3-Harvard  USA
4-University College of London  UK
5- University of Oxford,  UK
6- Imperial College of London   UK
7- Yale  USA
8-University of Chicago,  USA
9- Princeton, USA
10- Caltech, USA
موفق باشید

1355-99