1386-8

آقای مجید:من وهمسرم صاحب 2 فرزند کلاس 5 و 6 میباشیم و من به عنوان مادر کار نمی کنم واز بچه ها مواظبت می کنم و فرزندان ما به مدرسه دولتی میروند  درمنطقه ای که ما زندگی می کنیم مدرسه های دولتی خوبی وجود ندارند و مدرسه های خصوصی برای ما گران میباشد به نظر شما من که خود تحصیل کرده هستم می توانم بچه هایم را در خانه درس بدهم تا سن دبیرستان، آیا این کار خوب میباشد؟
با تشکر از شرق لوس آنجلس
خانم محترم: با نگرانی شما بسیار آشنا می باشم و آن را درک می کنم بسیاری از خانواده های امریکا- فرزندان خود را  Home Schooling می کنند یعنی آنها را درخانه خود درس می دهند حتی تا آخر دبیرستان ولی در حالت کلی با این کار فرزندان شما از بزرگ شدن با بچه های هم سن خود دور می مانند البته طبق قانون آنها می توانند در مسابقات ورزشی دبیرستان منطقه خود شرکت کنند و در دیگر برنامه های جنبی دبیرستان.
اگر تصمیم به این کار گرفتید با اداره آموزش و پرورش منطقه خود تماس بگیرید و بطور قانونی این کار را انجام بدهید و کتب درسی را تهیه کنید وخود را آماده برای تدریس. هم چنین نشریه خوبی در این زمینه چاپ میشود که آن را تهیه و مطالعه کنید.
موفق باشید

1386-9

***

آقای مجید: لطفا من و همسرم را کمک کنید: دختر ما که کلاس 12 میباشد احتمال اینکه به یک دانشگاه در یک شهر دیگر از محل زندگی ما برای تحصیل برود زیاد میباشد او تنها فرزند من و پدرش میباشد و من تصمیم دارم که اگر او به یک شهر دیگر رفت من هم به آن شهر دانشگاهی بروم و با او زندگی کنم ولی پدر او و همسر من با این مسئله مخالف است شما چه فکر می کنید؟
با تشکر منیژه از امریکا
خانم منیژه: به شما حق میدهم که نگران فرزندتان باشید و این یک امر طبیعی می باشد ولی در این مورد من باهمسر شما موافق هستم البته من اطلاع زیادی در مورد خانواده شما ندارم ولی هر ساله هزاران دانشجوی جدید به دانشگاه های مختلف وارد میشوند و یک زندگی جدید دانشجویی را شروع می کنند و من توصیه می کنم از خوابگاه دانشگاه استفاده کنید و حداقل برای 2 سال اول دخترتان درخوابگاه دانشگاه زندگی کند. ما پدر و مادرها با توجه به شناختی که از فرزندانمان داریم باید به آنها فرصت بزرگ شدن و زندگی با خود را یاد داد در هرحال نگران نباشید و برای دیدن دانشگاههای مورد علاقه دخترتان به آنجا بروید و از آن دانشگاهها دیدار کنید این دیدار از دانشگاهها کمک بزرگی به شما خواهد کرد.
موفق باشید

1386-10

***

آقای مجید: من یک مرد 45 ساله هستم و از نظر کاری موفق هستم ولی از نظر سلامتی و ورزشی در وضع خوبی نیستم و تصمیم دارم از اول سال 2014 برای ورزش و فعالیت های ورزشی تصمیم بگیرم و آن را تصمیم سال خود انتخاب کنم لطفا بگوئید از کجا شروع کنم.
با تشکر از کالیفرنیا
دوست عزیز:خوشحال هستم که تصمیم خوبی گرفته اید وامیدوارم آن را به اجرا بگذارید و باید در تصمیم خود جدی باشید وجدی به آن بپردازید. البته رژیم غذایی باید همراه با ورزش باشد و وقت کافی برای اینکار و با دکتر خود هم دراین مورد صحبت کنید و یک آزمایش پزشکی را فراموش نکنید.
به نکات زیر توجه کنید:
1- با نیم تا 45 دقیقه راه رفتن در روز شروع کنید.
2- چند وسیله ورزشی که زیاد هم گران نباشد را برای منزل تهیه کنید.
3- یک دوست همراه برای اینکار داشته باشید.
4- بعد از چند مدت با یک باشگاه ورزشی برای عضو شدن صحبت کنید  واگر بودجه شما اجازه میدهد ثبت نام کنید.
5- یک برنامه 3 روز در هفته (حداقل) برای رفتن به باشگاه ورزشی را در دستور کار خود قرار دهید.
6- لباس و گرم کن ورزشی جدید بخرید و از قدیمی ها استفاده نکنید.
7- کفش جدید را فراموش نکنید (کفش ورزشی).
8- در ورزش کردن زیاده روی نکنید.
9- یک مربی ورزشی در باشگاه استخدام کنید.
10- قبل از شروع با دکتر خود و یک آزمایش پزشکی شروع کنید
موفق باشید.

1386-11

***

آقای مجید: من یک خانم 40 ساله هستم و بتازگی با همسرم به امریکا مهاجرت کرده ایم وهمسرم یک شغل کوچکی پیدا کرده است و من بیکار هستم وحقوق همسرم برای زندگی ما دو نفر کافی نیست من فوق دیپلم از ایران هستم و دوست دارم یک حرفه ای یاد بگیرم و شروع به کار کنم از کجا شروع کنم.
با تشکر فریده از کالیفرنیا
خانم فریده: اولا نمی دانم که زبان انگلیسی شما به چه اندازه میباشد ولی اگر شما یک حرفه را در مدت کوتاه یاد بگیرید می توانید شغل مناسبی پیدا کنید و آینده شغلی خوب از  چند طریق می توانید این کار را انجام بدهید.
1- به کالج 2ساله نزدیک محل زندگی خود رجوع کنید و در رشته های 2ساله که به شما مدرک کار بخصوصی میدهد ثبت نام کنید.
2- به کالج های حرفه ای مراجعه کنید Technical  Schools
3- رشته های کوتاه مدت پزشکی را انتخاب کنید.
4- کالج های Technical Schools شهریه گران دارند واگر وام گرفتند پس دادن آن مشکل خواهد بود.
5- نگاهی به شغل هایی که می توانید در منزل انجام بدهید داشته باشید.
به امید موفقیت

1386-12