1387-8

آقای مجید: من وهمسرم و 2 فرزندمان در کالیفرنیا زندگی میکنیم وتصمیم گرفته ایم که به ایالت آریزونا به توصیه یکی از دوستانمان نقل مکان کنیم و همین طور شاید از نظر مالی خرج ما کمتر شود نظر شما چیست؟
با تشکر از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: جواب دادن به سئوال شما ساده نیست وشاید اساسی نباشد ولی ایالت خوبی را انتخاب کرده اید و شهر فنیکس شهر خوبی میباشد البته هر شهری جاهای خوب و بد دارد.
ایالت آریزونا ایالت گرمسیری میباشد و حدود 5 تا 6 ماه در سال بسیار گرم مخصوصا 3ماه تابستان و ایرانیان زیادی در آنجا زندگی میکنند و مشغول به کار و درحال حاضر شهر فنیکس از نظر مستغلات بسیار ترقی کرده است .
قبل از نقل مکان از یک ایالت به ایالت دیگر این نکات را توجه کنید:
1-برای ویزیت یک هفته در آن شهر بمانید.
2-ازنظر کار آمادگی قبلی داشته باشید.
3-مدارس را برای فرزندانتان بررسی کنید.
4-منطقه زندگی را انتخاب کنید.
5-بدنبال جا و مکان قبل از نقل مکان باشید.
6-کارهای قانونی از نظر نقل انتقال را انجام دهید.
7-بادوستان و آشنایان خود در آنجا گفتگو کنید.
8-تصمیم برای مدت طولانی بگیرید.
سفرخوش

1387-9

***

آقای مجید: ما تازه به امریکا مهاجرت کرده ایم حدود یک و نیم سال پیش دختر بزرگ ما به چند دانشگاه ایالتی درکالیفرنیا اقدام کرده است لطفا به ما بگوئید که چه موقع این دانشگاهها جواب قبولی را خواهند داد و بعد ما چه کارهایی را باید انجام بدهیم. چون سیستم اینجا با ایران برای ما بسیار فوق میکند و ما نگران هستیم.
با تشکر از تورنس – کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: نگران نباشید، سیستم اینجا بسیار ساده می باشد اگر کمی خود را آموزش بدهید به خوبی متوجه میشوید.
جواب دانشگاهها در ایالت کالیفرنیا برای دانش آموزان کلاس 12 دبیرستانها تا اوایل ماه مارچ فرستاده خواهد شد و شما تا اول ماه می  فرصت دارید که به دانشگاهی که فرزندتان  قبول شده است جواب مثبت بدهید و قبولی آنها را قبول کنید و مبلغ خواسته شده را برای آنها بفرستید که بطور متوسط 100 دلار میباشد.
بعد از آن دانش آموز قبول شده باید آخرین نمرات تحصیلی کلاس 12 را برای آنها بفرستد و دانشگاهها هنوز می توانند با دیدن نمرات کلاس 12  قبولی خود را پس بگیرند اگر نمرات خوب نباشد. بعد از آن باید اگر مایل هستید برای خوابگاه اقدام کنید و همین طور برای کمک های مالی و شرکت در روزهای قبل از شروع دانشگاه ووعده ملاقات با کانسولر انتخاب  دانشجوبرای انتخاب کلاسهای سمیستر و یا ترم اول و خرید وسایل زندگی برای خوابگاه و آشنا شدن با هم اتاقی دخترتان.
موفق باشید

1387-10

***

آقای مجید: لطفا جواب ما را بدهید.ما صاحب یک فرزند هستیم که کلاس 5دبستان میباشد و سال آینده باید به میدل اسکول برود و بعد به دبیرستان ولی مدرسه های منطقه ما برای میدل اسکول و دبیرستان خیلی خوب نمی باشد و مدرسه های خصوصی هم برای ما بسیار گران. به نظر شما ما چه تصمیمی باید بگیریم و البته به ما گفته اند که فرزند ما باید به مدرسه های منطقه زندگی ما برود.
با تشکر ناهید ازکالیفرنیا
خانم ناهید: بعله درست متوجه شده اید طبق قوانین اکثر شهرهای امریکا و اداره آموزش و پرورش دانش آموزان باید به مدارس دولتی متعلق به منطقه زندگی پدر ومادر بروند ولی طبق شرایطی اگر اقدام بکنید برای مدرسه های مختلف در شهرهای مختلف شاید از طریق لاتاری بتوانید جواب قبولی بگیرید و این برای دبیرستان هم میباشد و توصیه میشود که آدرسهای اشتباه را ندهید بعنوان مثال آدرس فامیل در شهرهای دیگر را برای محل زندگی خود به مدرسه و دبیرستان ندهید که غیر قانونی میباشد و امکان اخراج دانش آموزان از دبیرستان میباشد.
از یکسال قبل کار اقدام کردن صحیح را برای فرزندانتان به مدرسه و یا دبیرستانهای دولتی مورد علاقه خود انجام دهید که تاریخ مهلت ها را از دست ندهید و هم چنین دبیرستانهای خصوصی هم دارای مهلت اقدام کردن و امتحان ورودی میباشند.
به هرحال موفق باشید

1387-11

***

آقای مجید: من یک خانم 40 ساله هستم و بتازگی به امریکا آمده ام و با یک آقای 60 ساله آشنا شده ام و تصمیم به ازدواج گرفته ایم او صاحب فرزند از ازدواج قبلی میباشد ولی من فرزندی ندارم. او می گوید ما باید فرمهای قانونی در مورد اینکه مال ایشان مال خودش است را امضا کنیم که اگر طلاق پیش آمد من حقی به مال و ثروت قبل از ازدواج اونداشته باشم به نظر شما این کار از نظر عشق و علاقه وازدواج درست میباشد؟
با تشکر از امریکا
خانم محترم: خیلی ممنون از سئوال شما ولی من وکیل ازدواج و یا طلاق نیستم و به شما توصیه می کنم با یک وکیل در شهر خودتان صحبت کنید و نظر حرفه ای وقانونی را از ایشان بپرسید و این کارها باید از طریق وکیل شما و ایشان انجام شود.
ولی بطور عمومی خیلی ها مخصوصا در ازدواج های دوم و سن بالا این نوع قراردادها را امضا می کنند و این بستگی به رابطه شما و همسر آینده شما دارد.
درهرحال تبریک برای ازدواج

1387-12